Grand Prix van Duitsland geannuleerd?

Gestart door sjakie, 18 maart 2015 - 09:03:40

« vorige - volgende »

sjakie

http://www.racer.com/f1/item/114460-hockenheim-gives-up-on-german-gp

Het ziet er naar uit dat het menens is. De organisator trekt zicht terug. Ongelofelijk dat het zover komt....

Sphinx

Zo zie je wat rancune teweeg brengt. Bernie kon de Ring niet kopen, dus geen korting op de wedstrijd-fee. Ring kan het dus niet betalen, Hockenheim wil hert niet betalen. En het ergste is dat de fans niet mee zitten: genoeg goedkopere alternatieven: DTM, VLN, ADAC GT Masters etc. F1 is nu toch echt zijn glans aan het verliezen vrees ik.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Jammer, Duitsland is altijd een leuke race. Of die nu op Nurnburg is of Hockenheim, zijn altijd leuke races.

Maikel0230

*zucht*

En dat in het jaar dat ik eindelijk eens wou gaan :-\

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Dat had ik dus met Spa 2005? Hadden we eindelijk weer besloten (volgend jaar toen.) weer te gaan, ging de GP niet door.

robbert

Citaat van: Sphinx op 18 maart 2015 - 09:39:56
Zo zie je wat rancune teweeg brengt. Bernie kon de Ring niet kopen, dus geen korting op de wedstrijd-fee. Ring kan het dus niet betalen, Hockenheim wil hert niet betalen. En het ergste is dat de fans niet mee zitten: genoeg goedkopere alternatieven: DTM, VLN, ADAC GT Masters etc. F1 is nu toch echt zijn glans aan het verliezen vrees ik.
inderdaad. Minder europese races, f1 achter decoder,... ja allemaal dankzij onze ecclestone

Perton

F1 achter de decoder is echt niet puur te danken aan duivel Eccclestone, met die onzin moeten we eens ophouden. Praktisch elke populaire sport verdwijnt langzaam achter de decoder. Dat dat ook voor autosport in het algemeen (en F1 in het bijzonder) geldt is niet meer dan logisch.

Hoe dan ook, jammer dat Duitsland niet doorgaat. En zoals Sphinx zegt, voor de autosportliefhebber in Duitsland is de F1 echt niet broodnodig. Daar zijn genoeg alternatieven te vinden.

0634

En minder Europese races. Moeten we Bernie dat kwalijk nemen dan? In Europa komen er minder kijkers af, circuits hebben het slecht en halen de kosten er niet uit. Daar tegenover staan de nieuwe economieën. Zo verkeerd vind ik het niet dat Bernie verder kijkt dan Europa. Zolang er hier 6, 7 races per jaar zijn vind ik het prima.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:05:27
En minder Europese races. Moeten we Bernie dat kwalijk nemen dan? In Europa komen er minder kijkers af, circuits hebben het slecht en halen de kosten er niet uit. Daar tegenover staan de nieuwe economieën. Zo verkeerd vind ik het niet dat Bernie verder kijkt dan Europa. Zolang er hier 6, 7 races per jaar zijn vind ik het prima.

6 tot 7 races is prima. Maar ik vind dat Duitsland wel op de kalender hoort hoor...
Groot autosportland, grote industrie.

Mercedes zal hier blij mee zijn...

Op meer races zoals die bijv. Qatar of Bahrein zit ik niet echt te wachten...

Probleem is wel dat Bernie zoveel van de circuits vraagt zodat er geen winstgevende race meer van te maken is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Duitsland heeft zoals hier aangegeven al jaren te maken met sterk teruglopende toeschouwersaantallen. Het is echt geen gezicht hoe leeg het stadiongedeelte van Hockenheim af en toe was met de laatste Grands Prix daar. Duitsers zijn nuchter genoeg om verder te kijken dan de neus lang is qua autosport. DTM, ADAC GT, VLN zijn behoorlijk populair. Een groot autosportland hoeft niet per se gelijk te staan aan een groot 'F1-land'. Het voorbeeld USA kennen we wel. :)

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 19:47:05
Duitsland heeft zoals hier aangegeven al jaren te maken met sterk teruglopende toeschouwersaantallen. Het is echt geen gezicht hoe leeg het stadiongedeelte van Hockenheim af en toe was met de laatste Grands Prix daar. Duitsers zijn nuchter genoeg om verder te kijken dan de neus lang is qua autosport. DTM, ADAC GT, VLN zijn behoorlijk populair. Een groot autosportland hoeft niet per se gelijk te staan aan een groot 'F1-land'. Het voorbeeld USA kennen we wel. :)

Klopt maar kijk ook even naar de toegangsprijzen  ;)
DTM heeft overigens ook te maken met dalende toeschouwersaantallen. Maar bij DTM zit je al voor 15 euro... bij de Formule 1 kost het minimaal 120 euro. Daar heb je bij een bundesliga club in Duitsland al een seizoenskaart voor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Seizoenskaarten zijn in de regel wel iets duurder dan dat in Duitsland, maar dat is een ander verhaal.

Uiteraard speelt de toegangsprijs mee, maar die was verhoudingsgewijs helemaal niet zoveel lager toen het nog wel stampvol zat.

0634

Lauda heeft er wel wat over te zeggen. Die zegt dat het een organisatorisch probleem was. Waar Australie en Oostenrijk bijvoorbeeld een heel weekend vol evenementen organiseren rond de race, was het in Duitsland alleen racen en verder deed men niks om het leuk te maken.

Goed, dat zal niet de enige reden zijn. Volksheld Schumacher is er niet meer en de prijzen zijn wel hoog (maar relatief vast niet veel hoger dan toen het nog wel vol zat?). Maar het is niet een kwestie van Qatar komt erbij dus Duitsland moet eraf. Bernie heeft het lang geprobeerd naar het schijnt, bovendien komt er helemaal geen race voor in de plaats voorlopig.

De discussie over het uit Europa weggaan is dan ook een andere discussie dan die rond de Duitse GP.

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 18 maart 2015 - 19:43:22
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:05:27
En minder Europese races. Moeten we Bernie dat kwalijk nemen dan? In Europa komen er minder kijkers af, circuits hebben het slecht en halen de kosten er niet uit. Daar tegenover staan de nieuwe economieën. Zo verkeerd vind ik het niet dat Bernie verder kijkt dan Europa. Zolang er hier 6, 7 races per jaar zijn vind ik het prima.

6 tot 7 races is prima. Maar ik vind dat Duitsland wel op de kalender hoort hoor...
Groot autosportland, grote industrie.

Mercedes zal hier blij mee zijn...

Op meer races zoals die bijv. Qatar of Bahrein zit ik niet echt te wachten...

Probleem is wel dat Bernie zoveel van de circuits vraagt zodat er geen winstgevende race meer van te maken is.

inderdaad, en zo kunnen we dat wel bernie kwalijk nemen...

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2015 - 20:04:01
Seizoenskaarten zijn in de regel wel iets duurder dan dat in Duitsland, maar dat is een ander verhaal.

Uiteraard speelt de toegangsprijs mee, maar die was verhoudingsgewijs helemaal niet zoveel lager toen het nog wel stampvol zat.

Nou bij Bayern Munchen zit je al voor 140 euro. Een seizoen lang. Vergis je niet  ;)
Dat was ook al zo toen het nog stampvol zat op de Hockenheimring of Nurburgring, dat klopt.
Maar het zegt ook wel iets dat Formule 1 gewoon enorm duur is verhoudingsgewijs.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is