Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

0634

Waarvan ik me dan weer afvraag wat Renault daarvan vindt.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2015 - 22:31:08
Waarvan ik me dan weer afvraag wat Renault daarvan vindt.

Ik neem toch aan dat die samenwerking met Ilien in samenspraak gebeurd en dat Renault blij is dat Red Bull mee investeert.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Kan. Maar multinationals zijn misschien niet altijd blij als partners anderen inhuren om problemen op te lossen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 27 maart 2015 - 18:45:52
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2015 - 18:05:50
Ik vind het constante gehak van de kopstukken van Red Bull op Renault ook wel wat ver gaan. Ze laten geen mogelijkheid ongebruikt. Renault is ook het team waar je vier jaar lang grote successen mee vierde. Nu lukt het even niet, dat kan ook eens gebeuren.

Yup samen winnen en samen verliezen.
mwah, op zich is dat zo, maar als je toeleverancier gewoon prutswerk levert, waardoor je op slag 2, waarschijnlijk wel 3 jaar kansloos bent, terwijl je 200 miljoen per jaar kwijt bent, dan kan ik me de frustratie prima voorstellen. Of je dat dan allemaal in de pers moet gooien is vraag 2, maar blijkbaar komt het intern niet over. En je kunt je ook afvragen wat de rol was van Renault in de titels van RBR; volgens mij had Renault ook zeker niet de sterkste V8 motor en won RBR de titels meer ondanks Renault dan dankzij Renault. Ik rij zelfs Renault overigens, dus ik heb zeker niks tegen op ze ;)

0634

Mwah, deels heb je wel gelijk als je het over motorvermogen hebt, maar die motor paste kwa driveability blijkbaar perfect in de Red Bull al die jaren. Als ze al die jaren niet tevreden waren geweest hadden ze al veel eerder de boer op moeten gaan. Dit is immers al weer het negende jaar van de samenwerking.

En ik snap de frustratie ook wel. Maar om nou alles zo open en bloot in de media te plempen.... ik denk dat dat eerder kwaad doet dan goed. Voor ons is het overigens wel amusant, dat dan weer wel ;).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2015 - 09:34:40
Mwah, deels heb je wel gelijk als je het over motorvermogen hebt, maar die motor paste kwa driveability blijkbaar perfect in de Red Bull al die jaren. Als ze al die jaren niet tevreden waren geweest hadden ze al veel eerder de boer op moeten gaan. Dit is immers al weer het negende jaar van de samenwerking.

En ik snap de frustratie ook wel. Maar om nou alles zo open en bloot in de media te plempen.... ik denk dat dat eerder kwaad doet dan goed. Voor ons is het overigens wel amusant, dat dan weer wel ;).
maar dan had je hetzelfde probleem als nu, dan hadden ze bij een concurrent moeten aankloppen. De verschillen waren in de V8 tijd vrij minimaal, waarbij elke motor idd net ff wat andere kwaliteiten had. Wat ik zei was wel enigzins gechargeerd, maar ik vind iig het aandeel van Renault in de 4 titels niet te vergelijken met het negatieve aandeel dat ze nu hebben. Voor RBR is het gewoon een erg lullige situatie waarin ze eigenlijk geen kant op kunnen.

0634

Mja ik kan hun negatieve aandeel niet exact inschatten. Positief is het inderdaad zeker niet, maar de STR presteert toch allerminst beroerd om eerlijk te zijn.

En of ze bij een concurrent hadden moeten aankloppen? Geen idee. McLaren is waarschijnlijk ook al jaren geleden begonnen met Honda over te halen. Dat is ook een optie natuurlijk.

(nou zou het kunnen dat Red Bull dat ook heeft geprobeerd bij een partij, maar daar weet ik iig niets van. Wel weet ik dat er al jaren geruchten rond zingen dat Red Bull zelf een motor wilt produceren maar daarvan weet ik niets concreets)

Al met al, de kritiek op Renault is niet onterecht hoor, dat beweer ik ook niet, maar om nou keer op keer Renault met gepeperde kritiek aan te vallen in het openbaar lijkt mij ook niet erg constructief, tenzij je op een breuk uit bent.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2015 - 10:10:11
Mja ik kan hun negatieve aandeel niet exact inschatten. Positief is het inderdaad zeker niet, maar de STR presteert toch allerminst beroerd om eerlijk te zijn.

En of ze bij een concurrent hadden moeten aankloppen? Geen idee. McLaren is waarschijnlijk ook al jaren geleden begonnen met Honda over te halen. Dat is ook een optie natuurlijk.

(nou zou het kunnen dat Red Bull dat ook heeft geprobeerd bij een partij, maar daar weet ik iig niets van. Wel weet ik dat er al jaren geruchten rond zingen dat Red Bull zelf een motor wilt produceren maar daarvan weet ik niets concreets)

Al met al, de kritiek op Renault is niet onterecht hoor, dat beweer ik ook niet, maar om nou keer op keer Renault met gepeperde kritiek aan te vallen in het openbaar lijkt mij ook niet erg constructief, tenzij je op een breuk uit bent.
je weet niet wat er intern precies speelt. Soms moet je de pers gebruiken om wat extra druk te zetten. Dat STR  het op zich wel ok doet neemt niet weg dat Renault een inferieure motor levert, waarschijnlijk zien ze bij RBR juist dat de Renault ook bij STR performance kost, zeker in racepace.

Franky R.

RBR zet nu wel erg veel druk...maar ik weet niet of Renault het spelletje 'wij-stappen-op' speelt of dat ze de kritiek van harte nemen. Aan de top blijven is moeilijker dan aan de top komen. Een oude wijsheid...

Dimensie

De minste motor en het meest betalen? dat is Renault.
Dat afzeiken zal wel politiek zijn om het e.a wat sneller te laten verlopen of de prijs wat omlaag te krijgen.
Die eigen motor ontwerpen zie ik ze nog wel eens doen....

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 28 maart 2015 - 19:55:42
De minste motor en het meest betalen? dat is Renault.
Dat afzeiken zal wel politiek zijn om het e.a wat sneller te laten verlopen of de prijs wat omlaag te krijgen.
Die eigen motor ontwerpen zie ik ze nog wel eens doen....


Vorig jaar was de Renault inderdaad de duurste...weet niet of dat nu nog zo is, maar anders vind ik het niet realistisch van 'Parijs'...of waar hun hoofdkantoor is.

Jehoentelaar

Boulogne-sur-Mer. In Parijs zitten FIA en WMSC, in de regel geen motorenbouwers.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 28 maart 2015 - 22:29:46
Boulogne-sur-Mer. In Parijs zitten FIA en WMSC, in de regel geen motorenbouwers.


Merci... ;)

Pancake Shield

Red Bull zal zich na vandaag wel eens achter z'n oren krabben. Ze zijn gewoon keihard en eerlijk verslagen door het zusterteam.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Komt omdat Renault Toro Rosso betere motoren geeft om Red Bull in een kwaad daglicht te zetten.