Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_dreigt_met_vertrek_uit_formule_1/

Opvallend bericht na de Australische Grand-Prix. Red Bull is zeer ontevreden en dreigt zelfs met een vertrek uit de Formule 1. Wat vinden jullie ervan?

Ferrari deed dit in het verleden ook meerdere keren. Hoofdoorzaak van het verlies van Red Bull zit hem toch vooral bij Renault. Andere opties heeft Red Bull ook niet. Ferrari en Mercedes zullen het team geen motoren willen leveren, ze willen niet door eigen motoren verslagen worden.

Honda is nog minder competitief dan Renault en is nu ook geen optie.

Lastige situatie voor Red Bull...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ze gaan op de Ferrari toer. Die dreigen ook regelmatig met vertrek als iets ze niet aanstaat. Ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen. Omgekeerd hoorde je Red Bull ook niet toen ze zelf alles wonnen.

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 15 maart 2015 - 15:22:11
Ze gaan op de Ferrari toer. Die dreigen ook regelmatig met vertrek als iets ze niet aanstaat. Ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen. Omgekeerd hoorde je Red Bull ook niet toen ze zelf alles wonnen.

Klopt. Het klinkt een beetje als "jantje huilt".

Al is er wel een groot verschil. Ferrari = Formule 1. Ze kunnen niet zonder elkaar. Terwijl Red Bull wel zonder de Formule 1 zou kunnen denk ik...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef


Jozef

Wat Horner allemaal uitkraamt is trouwens echt tenenkrommend. Hij heeft gewoon expliciet geopperd om de Mercedes-motoren terug te schroeven zodat ze niet over hun volle vermogen beschikken. Echt totaal van de zotte.

Jammer, hij had bij mij net goede punten gescoord met zijn idee om windtunnels te verbieden (ongetwijfeld zei hij dat omdat hij denkt dat Red Bull daar wel bij zou varen ten opzichte van de concurrentie, maar los van de politiek is het ook gewoon een goed idee). Die heeft hij weer allemaal weggeveegd, zijn reputatie zakt weer diep onder de nul. ::)

Het probleem is, hij verwijst wel enigszins terecht naar dubbele diffusers en andere fratsen die verboden werden om de marges te verkleinen. Maar dat waren duidelijk aanwijsbare innovaties die de kosten voor andere teams opdreven en die, puur op zichzelf, een redelijk groot voordeel opleverden op de baan. Mercedes heeft niet één zo'n innovatie, toch niet voor zover wij weten. Mercedes heeft gewoon een motor binnen dezelfde regels, zonder loopholes gebruikt te hebben. Ze hebben ook een erg goed chassis, zonder duidelijk aanwijsbare reden, gewoon een goed chassis dat goed uitgewerkt is en als totaalpakket fantastisch goed blijkt te werken.

Ze hebben niets raars of controversieels gedaan. Ze hebben gewoon hun huiswerk verdomde goed gemaakt. Al wie dat via regelgeving probeert ongedaan te maken, is niet anders dan een klein kind dat staat te huilen omdat zijn grotere en sterkere klasgenootje de hardloopwedstrijd heeft gewonnen.

0634

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 15:29:32
Doei doei, ik zal ze niet missen.

Ik wel. Perfecte kweekschool voor talent.  De beste zelfs.

Perton

Horner die nu in de media loopt te janken dat er maatregelen moeten worden genomen om de prestaties gelijk te trekken, maar toen teams in het verleden over Red Bull klaagden waren ze jaloerse mensen die gewoon beter hun best moesten doen. Weliswaar uitspraken van Newey en niet van Horner, maar wel hetzelfde team. Dus zoals Jozef al zei: "Doei."

En dat talent komt er op de een of andere manier zonder Red Bull ook wel. Voor Red Bull bestond ging het ook allemaal prima, zonder Red Bull zal dat ook best gaan.

Jehoentelaar

Zijn er trouwens nog teams die zowel financieel gezond zijn als geen dergelijke uitspraken over stoppen hebben gedaan? Mercedes, en verder?



LimburgF1

Dan maar een Cosworth motor :P
Maar even zonder geintjes, ik neem het bericht van Red Bull Racing
ook niet zo serieus. Eigenlijk zijn mijn meningen hierboven al genoemd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 15:41:18
Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 15:29:32
Doei doei, ik zal ze niet missen.

Ik wel. Perfecte kweekschool voor talent.  De beste zelfs.
nou, idd. Ze hebben misschien iets teveel gewonnen, maar verder toch echt een aanwinst voor de F1. Ik ben bang dat het idd wel eens einde verhaal kan zijn. Vroeg of laat zullen ze er toch uitstappen. Het liefst doen ze dat natuurlijk op een hoogtepunt, maar dat lijkt er de komende jaren sowieso niet in te zitten. Dus of de stekker gaat er op korte termijn uit, of ze zullen nog 1x alles op alles zetten om succesvol afscheid te nemen.

0634

Helemaal eens met Tuesday. Alles wat Red Bull in de racerij gedaan heeft is een echte aanwinst gebleken in mijn ogen. Of ze sympathiek zijn, daar kan je over twisten, maar Red Bull heeft echt een enorme positieve stempel op de F1 gedrukt in de afgelopen jaren. Diep respect voor wat zij neer hebben gezet, en dan bedoel ik alles vanaf de talenten tot aan titels van Vettel. Een absolute aanwinst voor de autosport en ik kan me niet voorstellen dat er iets beters voor terug zal komen. Dus ja, het is een enorme aderlating wanneer zij vertrekken.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2015 - 20:20:26nou, idd. Ze hebben misschien iets teveel gewonnen, maar verder toch echt een aanwinst voor de F1. Ik ben bang dat het idd wel eens einde verhaal kan zijn. Vroeg of laat zullen ze er toch uitstappen. Het liefst doen ze dat natuurlijk op een hoogtepunt, maar dat lijkt er de komende jaren sowieso niet in te zitten. Dus of de stekker gaat er op korte termijn uit, of ze zullen nog 1x alles op alles zetten om succesvol afscheid te nemen.

Mateschitz denkt in return on investment, als zijn team op een hoogtepunt is dan is de kans groot dat er het jaar erop weer gewonnen kan worden en dat is natuurlijk prima publiciteit. De komende paar jaar lijkt het er echter niet op dat Red Bull een titel gaat pakken en eigenlijk is het dus nu een goed moment om uit te stappen voor hem. Jaarlijks budget afbouwen en over 1-2 jaar de stekker eruit. Toch denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen.

De kweekschool, ja die gaan we wel missen. Toch denk ik dat ook dat niet onvervangbaar is. Zoals Perton zei, talent komt altijd wel bovendrijven.

Op lange termijn is het misschien zelfs gezond voor de formule 1 als een van de rijkste teams verdwijnt. Laat wat meer ademruimte voor de jongens met een kleiner budget.

Arthur

Als het ze het niet meer bevalt omdat ze niet meer mee kunnen [en denken dat het allemaal oneerlijk is] dan;

- moeten ze harder werken of een betere motorleverancier zoeken
- moeten ze er maar mee stoppen

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel