Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

Hamilton#44

#225
Zou kunnen, maar welke jonge hipster kan een Audi betalen dan?  ;)

Wat ik bedoel is dat Audi veel meer met Williams kan dan met Red Bull op gebied van marketing. Het zijn beiden echte raceteams en autobouwers.

En jonger publiek bereiken ze sowieso via een F1 team. Dat is niet de reden waarom ze perse voor Red Bull moeten kiezen.

Maar goed, beide opties zijn mogelijk.  :)

Jehoentelaar

Red Bull is mondiaal veel bekender dan Williams, dus puur marketingtechnisch heb je aan Red Bull weer een stuk meer.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 07 juli 2015 - 15:15:37
Zou kunnen, maar welke jonge hipster kan een Audi betalen dan?  ;)

Wat ik bedoel is dat Audi veel meer met Williams kan dan met Red Bull op gebied van marketing. Het zijn beiden echte raceteams en autobouwers.

En jonger publiek bereiken ze sowieso via een F1 team. Dat is niet de reden waarom ze perse voor Red Bull moeten kiezen.

Maar goed, beide opties zijn mogelijk.  :)

Maar welke jongeling kan een Mercedes betalen? En zij ervaren het jeugdiger elan volgens Wolff als positief. Dat kan Audi ook ambiëren.

En let wel: Audi doet veel autosport maar qua marketingwaarde komt dat nog niet eens in de buurt van de helft van de marketingwaarde die Merc met de F1 haalt. Die cijfers kan ik nog wel eens proberen op te snorren maar het verschil is gigantisch.

Kleine kanttekening: Moet Audi wel zien te winnen in F1 uiteraard ;)

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juli 2015 - 18:04:36
Red Bull is mondiaal veel bekender dan Williams, dus puur marketingtechnisch heb je aan Red Bull weer een stuk meer.

Dat ligt eraan wat je wil bereiken met marketing.  :)

Ik denk persoonlijk dat een statig merk als Audi meer met de naam Williams kan dan met Red Bull.
Red Bull is in essentie een energie drankje.

Maar goed, dat zeg ik, het ligt eraan wat Audi wil.

Jehoentelaar

Zit wat in. Ik redeneerde zelf vanuit de gedachte dat Red Bull een veel grotere en bekendere onderneming is dan Williams, maar er kunnen uiteraard andere overwegingen meespelen.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 22:06:07
Maar welke jongeling kan een Mercedes betalen? En zij ervaren het jeugdiger elan volgens Wolff als positief. Dat kan Audi ook ambiëren.

Wel ff goed lezen wat ik zeg.  :)

Jeugdiger elan is prima als dat je doel is maar dat elan krijg Audi ook wel als ze met Williams in zee gaan, dat krijgt een merk per definitie als ze in F1 stappen. Ik denk dat dat Audi met Williams 2 vliegen in 1 klap slaat en met Red Bull maar 1 vlieg.  :)


CitaatEn let wel: Audi doet veel autosport maar qua marketingwaarde komt dat nog niet eens in de buurt van de helft van de marketingwaarde die Merc met de F1 haalt. Die cijfers kan ik nog wel eens proberen op te snorren maar het verschil is gigantisch.

Kleine kanttekening: Moet Audi wel zien te winnen in F1 uiteraard ;)

Dan moeten ze ook met een eigen team instappen en niet als motorenleverancier.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 08 juli 2015 - 15:30:15
Zit wat in. Ik redeneerde zelf vanuit de gedachte dat Red Bull een veel grotere en bekendere onderneming is dan Williams, maar er kunnen uiteraard andere overwegingen meespelen.

Precies, dat is ook mijn punt.  :)

0634

#232
Citaat van: Hamilton#44 op 08 juli 2015 - 15:34:08
Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 22:06:07
Maar welke jongeling kan een Mercedes betalen? En zij ervaren het jeugdiger elan volgens Wolff als positief. Dat kan Audi ook ambiëren.

Wel ff goed lezen wat ik zeg.  :)

Jeugdiger elan is prima als dat je doel is maar dat elan krijg Audi ook wel als ze met Williams in zee gaan, dat krijgt een merk per definitie als ze in F1 stappen. Ik denk dat dat Audi met Williams 2 vliegen in 1 klap slaat en met Red Bull maar 1 vlieg.  :)

Je punt was toch 'jonge hipsters hoeft niet want jonge mensen kunnen geen Audi betalen'?

En vanwaar sla je met Red Bull maar 1 vlieg?

Waarom krijg je een jeugdiger elan met F1 dan met het WEC? Dat zie ik niet zo. Het heeft mi er veel meer mee te maken wie je partner is. En dan heeft het avontuurlijke merk Red Bull een jeugdiger uitstraling dan het oude en wat stijve Williams.

En wat betreft je laatste punt: Mercedes is ook begonnen als leverancier. De makkelijkste manier van instappen. By far.

Tuesday

in een markt als de automarkt en met merken als Mercedes en Audi geldt misschien wel  dat wat je er aan de ene kant bijkrijgt er aan de andere kant weer af gaat.

0634

Mogelijk. Maar ze zullen ongetwijfeld van te voren uitgebreid de pro's en cons bestuderen en dan een overweging maken of het commercieel gezien het hen waard is, waarbij ze alles scenario's zullen doorlopen. Toyota zal ook een schrikbeeld zijn natuurlijk.

Jehoentelaar

Verder heeft Audi met hun WEC-team al een motorsportafdeling die net zoveel kost als een serieus F1-team, dus om dat nou allemaal in de vrieskist te leggen voor een enorm risicovol F1-project is ook weer wat. Natuurlijk haal je met het WEC nooit de markt die je met Formule 1 haalt, maar succesvolle WEC-marketing is misschien wel weer beter dan niet zo heel succesvolle F1-marketing.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 08 juli 2015 - 16:10:32
Citaat van: Hamilton#44 op 08 juli 2015 - 15:34:08
Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 22:06:07
Maar welke jongeling kan een Mercedes betalen? En zij ervaren het jeugdiger elan volgens Wolff als positief. Dat kan Audi ook ambiëren.

Wel ff goed lezen wat ik zeg.  :)

Jeugdiger elan is prima als dat je doel is maar dat elan krijg Audi ook wel als ze met Williams in zee gaan, dat krijgt een merk per definitie als ze in F1 stappen. Ik denk dat dat Audi met Williams 2 vliegen in 1 klap slaat en met Red Bull maar 1 vlieg.  :)

Je punt was toch 'jonge hipsters hoeft niet want jonge mensen kunnen geen Audi betalen'?

En vanwaar sla je met Red Bull maar 1 vlieg?

Waarom krijg je een jeugdiger elan met F1 dan met het WEC? Dat zie ik niet zo. Het heeft mi er veel meer mee te maken wie je partner is. En dan heeft het avontuurlijke merk Red Bull een jeugdiger uitstraling dan het oude en wat stijve Williams.

En wat betreft je laatste punt: Mercedes is ook begonnen als leverancier. De makkelijkste manier van instappen. By far.
makkelijkste  manier van instappen is als coureur. Iig volgens fans,  want volgens het vross kan iedereen racen met deze kinder auto' s.

Alle gekheid op een stokje: eensch met de rest van je post. Motoren leveren is het makkelijkste om te doen als fabrikant en kan een goede weg zijn voor meer. Mists goed gepland.

Wings

Voor nu een loze kreet maar de Italiaanse media suggereert zo links en rechts dat Red Bull een deal heeft gesloten met Mercedes. Ik zal eens kijken of ik een bron boven water krijg. Niet dat ik direct geloof dat het officieel is maar ben wel benieuwd waar deze wijsheid vandaan komt. Mocht iemand het weten lees ik het graag. Dus onder het motto 'waar rook is, is vuur'.

Perton

Italiaanse media meldden ook dat Bottas naar Ferrari ging.

Het Mercedes gerucht gaat langer. Als je maar vaak genoeg roept dat er een deal is, kan je jezelf als medium inderdaad op de borst kloppen dat je gelijk had.

Wings

Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 13:05:55
Italiaanse media meldden ook dat Bottas naar Ferrari ging.

Wat ik voornamelijk las is dat Hülkenberg in gesprek zou zijn met Ferrari en Verstappen voor 2017 en dat Kimi zou blijven.

CitaatHet Mercedes gerucht gaat langer. Als je maar vaak genoeg roept dat er een deal is, kan je jezelf als medium inderdaad op de borst kloppen dat je gelijk had.

Klopt ook wel weer. Maar nu wordt gesproken over een concreet deal.