Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Niet dat ik het met je oneens ben, maar de prima prestaties van vorig jaar zijn niet het worden van 'kampioen' wat Matthijs zegt.

Kootje

Duh ... das Mercedes al.  :P


Nee, maar goed .... hij stelt imo duidelijk dat hoewel de auto goed was, deze pas goed genoeg wordt wanneer men fabrieksteam wordt. Die stelling ben ik het absoluut niet mee eens. Enige voordeel dat dat oplevert is dat men altijd direct de upgrades aan de krachtbron krijgt, maar ook nu hebben ze gewoon dezelfde motor als Mercedes zelf tot hun beschikking. Ze lopen hooguit 'n GP achter qua ontwikkeling als die er is. Het echte verschil zit hem voor 'n deel in de auto zelf, maar nog meer in het feit dat ze geen buitencategorie coureur in dienst hebben, daar waar Ferrari en Mercedes die wel hebben. En waarom hebben ze die niet? Twee redenen, namelijk 1: Omdat sportieve successen de laatste jaren uitbleven zitten toppers niet op 'n Williams stoeltje te wachten, en 2: Men is bij Williams niet bereid om de hoofdprijs voor 'n coureur te betalen. Dat eerste punt gaat hopelijk de komende jaren goedkomen, ze zijn iig weer lekker onderweg, maar punt twee zal echt niet veranderen, fabrieksteam of niet.

 

Matthijs

De integratie van de motor en het chassis zal nooit zo optimaal zijn bij een klantenteam als die van het fabrieksteam. Dus in theorie is het wel heel moeilijk om Mercedes als team te verslaan met een Mercedesmotor. Daarom is McLaren ook overgestapt.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 18 mei 2015 - 21:49:05
De integratie van de motor en het chassis zal nooit zo optimaal zijn bij een klantenteam als die van het fabrieksteam. Dus in theorie is het wel heel moeilijk om Mercedes als team te verslaan met een Mercedesmotor. Daarom is McLaren ook overgestapt.
mwah, ik denk dat dat voordeel met de jaren wel gaat wegvallen. Zeker als de boel over een paar jaar bevroren is.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 12:05:40
http://www.gppits.net/nieuws/aston_martin_werkt_aan_mercedesdeal_voor_red_bull

Nou nou, Mercedes motoren voor Red Bull?

Volgens Mol heeft Mercedes wel een reactie gegeven. Mercedes zou hebben gezegd dat Red Bull een serieuze kandidaat was en welkom was om motoren te verkrijgen. Vanuit Red Bull is er vaak en veel contact geweest. Waarom Mercedes niet gaat leveren is vanwege de uitlatingen aan het adres van Renault. Dit vind men daar niet gepast. Mercedes zou hebben gezegd dat een goede samenwerking op die manier niet mogelijk is en hun weigeren om motoren te leveren aan teams die hun motorpartner zo schoffeert. Ik heb niet geverifieerd of dit klopt maar als dit klopt neem ik mijn hoed af voor Mercedes. Hoewel ik de frustratie van Red Bull begrijp vind ik de manier waarop ze er mee omgaan beneden alle peil.

Zie onderstaande foto voor een suggestie mijnerzijds:



Tegen gunstig tarief leverbaar en uitbreidbaar naar wens.

Maikel0230

Als dat waar is dan zeker hoed af voor Mercedes. Het is ook gewoon een feit dat het geroep en getier van Red Bull ondermaats is gewoon.

Maarja, hoeveel waarde mag je hechten aan de woorden van Mol. Op het einde van de dag zijn hier grotere krachten aan het werk met naam Aston Martin en Daimler AG die een samenwerking op het gebied van auto's aangaan. Dan kan de mening van Brixworth als eens snel overroepen worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 17:18:50
Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 12:05:40
http://www.gppits.net/nieuws/aston_martin_werkt_aan_mercedesdeal_voor_red_bull

Nou nou, Mercedes motoren voor Red Bull?

Volgens Mol heeft Mercedes wel een reactie gegeven. Mercedes zou hebben gezegd dat Red Bull een serieuze kandidaat was en welkom was om motoren te verkrijgen. Vanuit Red Bull is er vaak en veel contact geweest. Waarom Mercedes niet gaat leveren is vanwege de uitlatingen aan het adres van Renault. Dit vind men daar niet gepast. Mercedes zou hebben gezegd dat een goede samenwerking op die manier niet mogelijk is en hun weigeren om motoren te leveren aan teams die hun motorpartner zo schoffeert. Ik heb niet geverifieerd of dit klopt maar als dit klopt neem ik mijn hoed af voor Mercedes. Hoewel ik de frustratie van Red Bull begrijp vind ik de manier waarop ze er mee omgaan beneden alle peil.

dat kunnen ze makkelijk zeggen bij Mercedes. Waarom is er dan uberhaupt veel contact geweest? lijkt me dat het vanaf het eerste moment een duidelijk nee was dan.

Wings

Maikel, heel serieus neem ik Mol doorgaans niet en Mol heeft ook geen bron genoemd maar schijnbaar staat er ergens een reactie van Mercedes. Hoe serieus we dat moeten vinden en of het overroepen kan worden, geen idee.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 17:28:28
Maikel, heel serieus neem ik Mol doorgaans niet en Mol heeft ook geen bron genoemd maar schijnbaar staat er ergens een reactie van Mercedes. Hoe serieus we dat moeten vinden en of het overroepen kan worden, geen idee.

Exactly, daar is het verhaal nog wat te jong voor. Eerst maar eens zien of er in de loop van de komende dagen alsnog een statement komt van de betrokken partijen.

Heb overigs eens snel rondgezocht op de websites van de betere motorsportmedia en vind nog niets terug van Mercedes, dus waarschijnlijk heeft Mol een verhaaltje horen waaien in de paddock?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Ik dacht dat Mercedes eerder had geweigerd om motoren te leveren aan Red Bull? En dat Ferrari best wilde inspringen? Audi zie ik op termijn wel motoren leveren voor de F1, maar dat zal Red Bull allemaal wel te lang duren...

Hamilton#44

Als Red Bull overstapt op Mercedes/Ferrari kunnen ze het WK wel vergeten. Misschien een tussenjaar voordat een andere fabrikant instapt? Maar ja, heeft Mateschnitz daar het geduld voor? En met die nieuwe motor gaan ze dan ook niet direct winnen.
Dan heb je het echt wel over een meer-jaren plan, kijk hoe moeilijk een gigant als Honda het al heeft.

Als ze overstappen zal dat nu ongeveer wel bekend moeten worden als het al voor 2016 is en dan gaan ze de komende jaren ook geen titels winnen. Red Bull en Renault zijn denk ik tot elkaar veroordeeld willen ze in F1 blijven. Het is voor beiden denk ik ook de snelste weg om weer succesvol te worden.

Wings

Men dacht ook dat ze met Renault-motoren geen kampioen zouden worden...

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2015 - 23:04:21
Kan een argument zijn, zeker. Maar ik denk toch echt dat Red Bull in vele opzichten de meest geschikte partner voor Audi zal zijn. Alhoewel ik het wel leuk zou vinden, Williams terug aan de top.

Ik weet niet of Audi Red Bull wel zo interessant vind. Ik denk dat Red Bull een veel te jong en snel imago heeft voor Audi.
Dan is het statige raceteam met Sir Frank en Sir Patrick en de grote geschiedenis misschien kwa marketing wel veel interessanter voor een automerk. Ik zie de speciale Williams edities van Audi al voor me zoals Renault dat destijds ook had met Williams. Daar komt bij dat Williams ook prima faciliteiten heeft die met wat kapitaal van Audi zo een boost kunnen krijgen naar Red Bull niveau.

Daarnaast strijdt Williams dit moment om podiums, Red Bull is een subtopper.

0634

Ik denk dat het wel past. Wolff zei laatst dat Merc door HAM een hele andere markt heeft aangeboord, los van taxi's en zakenmannen. Veel hipper en jonger. Dat kan Audi ook doen.