Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 17:11:08
Ik begrijp de frustratie van Red Bull wel. Sympathiek is het natuurlijk niet, maar daar is het in deze sport ook helemaal niet om te doen. We kijken naar puur Darwinisme wat o.a. inhoudt dat men worstelt en schopt zodra het niet goed gaat, eventueel lekker vet en smeuïg via de media, want dan wordt je het meest gehoord. Als Renault de auto zou leveren en Red Bull de aandrijving, dan zouden de Fransen net zo reageren.
De F1 is nu eenmaal geen leuke show - ofschoon velen dat wel denken. Figuurlijk is het een bloederige arena vol zogenaamde vriendjes die zich zomaar tegen je kunnen keren.
de frustratie is natuurlijk ook dat ze geen kant op kunnen. Dat is sowieso geen gezonde situatie. Ik vind dan ook wel dat mensen nu RBR wel enigzins unfair bejegenen. Veel meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.

Matthijs

Circa een jaar geleden vond ik de verwijten van Red Bull naar Renault zeer onterecht. Dit is de motorbouwer die geholpen heeft 4 titels binnen te halen en die val je zo hard af? Maar inmiddels weer een jaar verder vind ik de kritiek op Renault terecht. Als een van je allerbeste werknemers al meer dan een jaar slechter presteert dan de rest, dan moet je als baas ook denken aan maatregelen. Ontslag is daar dan een van.

lieven

De motor is onbetrouwbaar ja maar die RB is ook niet goed hoor.
Als je kijkt dat STR hen vaak verslaat...

Matthijs

Citaat van: lieven op 13 mei 2015 - 09:44:35
De motor is onbetrouwbaar ja maar die RB is ook niet goed hoor.
Als je kijkt dat STR hen vaak verslaat...
Dat is wel zo, maar dan zijn de kritieken nog wel terecht. De kritiek van STR is ook niet mals hoor.

Perton

Tsja als het niet Renault is, dan is het wel Pirelli (zoals in 2013). Er is altijd wel iets externs wat niet goed is wanneer Red Bull niet (goed genoeg) presteert. Dat ze met name dit jaar (achteraf gezien dan ook wel vorig jaar, geef ik eerlijk toe) gelijk hebben over Renault, dat klopt, maar hun geklaag uit het verleden pleit nou ook niet dusdanig voor ze dat ze op veel sympathie kunnen rekenen, denk ik.

Matthijs

Daar ben je mee eens. Ik vind Red Bull ook niet sympathiek. Maar ik vind ze wel een 'onmisbaar' team op dit moment om de reden dat ze hofleverancier zijn van (grote) talenten de laatste jaren.

Perton

Tsja dat hoor je vaker. Ik weet niet of dat waar is. Ik denk dat elke subtopper inwisselbaar is voor coureurs die redelijk hetzelfde kunnen. Het talent van Fisichella, Webber, Rosberg, etc. is niet uniek. Dat kan elke talentvolle coureur wel en daarvoor heeft Red Bull niet per se een meerwaarde. De echte toppers (in mijn ogen alleen Alonso, Vettel en Hamilton) komen er vanzelf wel.

Maar dat ze meer talent dan paydrivers een kans geven, dat pleit absoluut wel voor ze uiteraard.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2015 - 17:17:24
Red Bull heeft zich overigens tot 2020 gecommiteerd aan de sport. Dus tenzij ze een koper kunnen vinden die het team in leven houdt, kunnen ze echt niet zomaar weg.

Je kan ze onmogelijk dwingen te rijden.
Afkoop zal wat ze wat kosten maar RB kan anders ook gewoon een ronde in de training rijden en dan weer naar huis gaan b.v wat veel schadelijker zou zijn en ik vermoed dat ze het dan liever gewoon ontbinden.

De stelling voorheen was vaak dat Newey die titels gewonnen heeft dus ik vind het niet redelijk om nu te gaan zeggen dat Renault ze al die titels gegeven heeft en dat ze nu maar even moeten doorbijten.

Jehoentelaar

Newey kan nog zo'n goede auto bouwen, zonder motor erin win je er niks mee.

0634

Citaat van: Dimensie op 13 mei 2015 - 15:00:43
Citaat van: Jeroen op 12 mei 2015 - 17:17:24
Red Bull heeft zich overigens tot 2020 gecommiteerd aan de sport. Dus tenzij ze een koper kunnen vinden die het team in leven houdt, kunnen ze echt niet zomaar weg.

Je kan ze onmogelijk dwingen te rijden.
Afkoop zal wat ze wat kosten maar RB kan anders ook gewoon een ronde in de training rijden en dan weer naar huis gaan b.v wat veel schadelijker zou zijn en ik vermoed dat ze het dan liever gewoon ontbinden.


Nee, dat kunnen ze niet. Daar zijn afspraken over gemaakt, die zijn juridisch getoetst en vastgelegd. Natuurlijk kunnen ze daar uiteindelijk onderuit, maar Bernie kennende zal dat niet eenvoudig (lees: goedkoop) zijn.

0634

Citaat van: Perton op 13 mei 2015 - 11:48:41
Tsja dat hoor je vaker. Ik weet niet of dat waar is. Ik denk dat elke subtopper inwisselbaar is voor coureurs die redelijk hetzelfde kunnen. Het talent van Fisichella, Webber, Rosberg, etc. is niet uniek. Dat kan elke talentvolle coureur wel en daarvoor heeft Red Bull niet per se een meerwaarde. De echte toppers (in mijn ogen alleen Alonso, Vettel en Hamilton) komen er vanzelf wel.

Maar dat ze meer talent dan paydrivers een kans geven, dat pleit absoluut wel voor ze uiteraard.

volgens mij kan niet elke talentvolle coureur wat Rosberg of Webber kan. Dat zijn m.i. al buitengewoon getalenteerde coureurs die al beter zijn dan de gemiddelde sportcar coureur of vaak zelfs indy coureur.

Perton

Elke talentvolle coureur van Formule 1-niveau. Leek me vrij voor de hand liggen dat ik dat bedoelde in een Formule 1-context... Dat een subtopper in de Formule 1 een bovengemiddeld talent heeft vergeleken met IndyCar-coureurs en sportscarcoureurs lijkt me vrij logisch.

Wanneer de omstandigheden goed vallen (zoals in 2008) kan zelfs een Massa bijna kampioen worden. Dan kan een Pérez ook wel presteren zoals Rosberg doet.

0634

Dat begreep ik anders inderdaad, maar okee dan heb je natuurlijk gelijk.

Tuesday

Citaat van: lieven op 13 mei 2015 - 09:44:35
De motor is onbetrouwbaar ja maar die RB is ook niet goed hoor.
Als je kijkt dat STR hen vaak verslaat...
maar vorig jaar wel, maar gaf Renault niet thuis. Daarna is de klad er in gekomen. Ik denk dat de wanprestatie van Renault daar zeker van invloed op is geweest. Maar sowieso doet het er niet zoveel toe hoe RBR presteert. Feit is dat zij klant zijn en een inferieur product geleverd krijgen. F1 teams stappen geregeld over van leverancier, of het nou banden, remschijven of motoren zijn. Waarom moet RBR tot in lengte van dagen trouw blijven aan Renault?

Perton

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2015 - 19:03:07
Dat begreep ik anders inderdaad, maar okee dan heb je natuurlijk gelijk.
lief