Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 16:44:30
Ik niet, dat staat er namelijk al.

O ja. En met een nieuwe eigenaar blijft alles de komende drie tot vijf tot tien jaar natuurlijk precies zo. Ze nemen geen enkel eigen belang mee. Gaan precies door met dezelfde organisatie. Niemand stapt op. Er blijft een helder beleid, een breed gedragen visie, een solide financiele fundering. Natuurlijk, alles blijft automatisch precies hetzelfde. Dat merk je altijd wanneer bedrijven worden opgenomen: er verandert nooit wat. Right.

Kootje

Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan.  ::)

0634

Omdat jij de schouderophaalhouding aanneemt van 'dan komt er toch een nieuwe eigenaar. Zolang die vier auto's maar blijven rijden'. Daar komt het althans op neer wat je zegt.

Ik zeg dat we nog maar moeten afwachten wat een nieuwe eigenaar brengt. Dat er nu een organisatie staat, zegt dan niet veel meer. Niet over het toekomstperspectief van het team. Dat zullen we met een nieuwe eigenaar weer helemaal moeten afwachten.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 16:41:34
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2015 - 16:17:24
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 14:24:21
Net zomin als dat er zekerheid is dat beide teams verkocht worden. Dus waar lullen we dan over? ::)

Geestig, maar als jij komt met een ongefundeerde aanname, kom ik met een tegengestelde ongefundeerde aanname.

Het verleden is mijn fundament.
in het verleden was STR Minardi en RBR Jaguar/Stewart. Als het weer die kant op gaat lijkt een vertrek van Red Bull toch zeker wel een aderlating voor de sport. Als STR wordt overgenomen door Renault dan is dat natuurlijk absoluut geen ramp. Dan rijdt Max dadelijk gewoon in het fabrieksteam van Renault.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2015 - 17:00:33
Omdat jij de schouderophaalhouding aanneemt van 'dan komt er toch een nieuwe eigenaar. Zolang die vier auto's maar blijven rijden'. Daar komt het althans op neer wat je zegt.

Ik zeg dat we nog maar moeten afwachten wat een nieuwe eigenaar brengt. Dat er nu een organisatie staat, zegt dan niet veel meer. Niet over het toekomstperspectief van het team. Dat zullen we met een nieuwe eigenaar weer helemaal moeten afwachten.


Inderdaad, maar dan wel als reactie op jouw stellingname dat het 'n aderlating voor de sport is wanneer Red Bull besluit de F1 te verlaten.


Citaat van: Tuesday op 20 maart 2015 - 18:39:15
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 16:41:34
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2015 - 16:17:24
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 14:24:21
Net zomin als dat er zekerheid is dat beide teams verkocht worden. Dus waar lullen we dan over? ::)

Geestig, maar als jij komt met een ongefundeerde aanname, kom ik met een tegengestelde ongefundeerde aanname.

Het verleden is mijn fundament.
in het verleden was STR Minardi en RBR Jaguar/Stewart. Als het weer die kant op gaat lijkt een vertrek van Red Bull toch zeker wel een aderlating voor de sport. Als STR wordt overgenomen door Renault dan is dat natuurlijk absoluut geen ramp. Dan rijdt Max dadelijk gewoon in het fabrieksteam van Renault.

Ten eerste is dat niet hoe ik het bedoelde, maar dan nog .. hoezo? Het is toch juist bergopwaarts gegaan? Van Minardi naar Toro Rosso is het tegenovergestelde van 'n aderlating, iedere overname was juist 'n aanwinst. Dus als ik het al zo bedoelde, dan zou bij herhaling van het verleden 'n volgende eigenaar wederom 'n stap voorwaarts zijn.

0634

@Kootje: wanneer een goed georganiseerd team met financieel vermogen de sport verlaat is dat m.i. per definitie een aderlating.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 16:41:34
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2015 - 16:17:24
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 14:24:21
Net zomin als dat er zekerheid is dat beide teams verkocht worden. Dus waar lullen we dan over? ::)

Geestig, maar als jij komt met een ongefundeerde aanname, kom ik met een tegengestelde ongefundeerde aanname.

Het verleden is mijn fundament.

Ome Aguri moest hard lachen. Verder eens met Jeroen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2015 - 19:04:55
@Kootje: wanneer een goed georganiseerd team met financieel vermogen de sport verlaat is dat m.i. per definitie een aderlating.

Kan het zijn, het is echter het "per definitie" waar ik moeite mee heb.


Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2015 - 23:23:45
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 16:41:34
Het verleden is mijn fundament.

Ome Aguri moest hard lachen. Verder eens met Jeroen.

Wou je nou Super Aguri gaan vergelijken met RBR en STR? Ben beter van je gewend.

Jehoentelaar


0634

Ik niet Kootje. Ik zou niet 1 voordeel weten.

Kootje

Geen voordeel betekend automatisch nadeel? Hmmm ......

0634

#116
Ja. Als goed georganiseerde organisaties de sport verlaten is dat een nadeel. Natuurlijk kan er een goed georganiseerde organisatie voor terugkomen, maar dan had ik die liever gehad in plaats van een ander team. Er zit in mijn optiek geen enkel voordeel aan een mogelijk vertrek van Red Bull.

Maar goed, het is geen populair team, dus onderbuikgevoelens regeren de gedachten waarschijnlijk. Op het persoonlijke voorkeurenvlak kan je inderdaad voordelen zien aan het vertrek. Daar is wel wat voor te zeggen. Ik was immers ook blij toen Schumacher stopte. Zet je echter je aversie tegen Red Bull af, is er eigenlijk niet zoveel op het team aan te merken en zijn ze een ware verrijking voor de racesport gebleken.

Perton

Je noemt Schumacher zelf al. Viel de sport in elkaar zonder hem? Nee, feitelijk werd hij op de baan geen seconde gemist. Behalve door zijn fans natuurlijk. En da's met Red Bull ook zo. Als je het dominante Mercedes wegdenkt (want daar kan Red Bull ook geen vuist tegen maken, dus dat team is niet zo relevant) lijken met de huidige reglementen Williams en Ferrari prima in staat een goede strijd te leveren. Je mag aannemen dat tegen de tijd dat Red Bull de sport verlaat McLaren zich ook in die strijd zal weten te mengen en er zal een dag komen dat die Mercedes-dominantie stopt.

Ik snap dan niet zo goed waarom onderbuikgevoelens daarbij een rol moeten spelen. Topcoureurs komen en gaan, en dat geldt ook voor topteams. Zoals ik in een eerdere post al schreef gebeurt dat laatste vaak onder iets andere omstandigheden dan zoals Red Bull zou kunnen doen, maar hun vertrek (hoe goed georganiseerd ze ook zijn) is echt niet zo'n grote ramp als jij doet voorkomen in je posts. Ik ben het dan ook met Kootje eens dat het niet per definitie een aderlating is.

Kijk je puur naar het competitieve element, zou een F1 zonder Red Bull in de periode 2010-2013 misschien nog wel spannender zijn geweest dan met Red Bull. Ik weet niet of dat beter of slechter zou zijn geweest, het is alleen een mogelijkheid.

0634

Okee. Ik ga dus niet voor de tiende keer herhalen dat de F1 zonder Red Bull inderdaad prima zal overleven.

Perton

Nuja de ene keer noem je het een nadeel, dan ben je het ermee eens dat de F1 wel overleeft zonder ze. Als de sport het overleeft, vind ik het ook geen nadeel. Het wordt dan een subjectief iets of je het jammer vindt of niet, net als in de discussie over de achterhoedeteams.