STR in de verkoop ?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 09:22:33

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:57:51
Met wie heeft Max een contract? Red Bull of STR?

Maakt weinig uit, hij heeft een contract om te racen. Als de eigenaar van het team verandert, kan die echt niet even dat contract in de prullenbak gooien.

Mijn eerste gedachte toen ik dit bericht las, was: dan komt er ongetwijfeld gewoon een deal dat Red Bull het team kan blijven gebruiken om jonge coureurs op te leiden, want RB heeft hier echt veel aan gehad de laatste jaren en die gaan dat echt niet zomaar opgeven. Maar anderzijds, als autoconstructeur ga je echt niet een F1-team runnen om er vervolgens alleen maar rookies in te laten rijden, om die vervolgens door te laten stromen naar een van je klanten.

Wat me er dan ook weer aan doet denken: Ron Dennis heeft mijns inziens gelijk dat je als klantenteam geen WK meer kunt winnen in de F1. Deze move zou van Red Bull een klantenteam maken. Dan schieten ze zichzelf in de voet.

Ik zie veel redenen dus, waarom deze deal niet zou doorgaan...

Maar als de hoge mensen bij Red Bull er zo openlijk over praten, moet het wel serieus zijn.

0634

Kan ook de eerste stap van een algehele terugtrekking zijn. Ergens geloof ik sowieso niet dat Red Bull over 5 jaar nog steeds racet.

Pancake Shield

Algehele terugtrekking, zou ook uiteindelijk zomaar kunnen. En ja 80 miljoen is niks vergeleken bij het budget van Red Bull, maar het is toch 80 miljoen. En ik betwijfel of Materschietz nog veel heil ziet in dit project (Red Bull & STR) als er de komende twee jaar iig niet wordt meegedaan om de titel. Plus dan is het ook nog steeds de vraag, als Renault STR koopt, ga ik er vanuit dat Red Bull een andere motor gaat nemen of iig de mindere sterke versie van de twee krijgt. En dan?

Maar goed, het is voorlopig alleen maar speculeren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Ik zou niet weten welke andere motor.

Kootje

Ik ook niet eigenlijk. Ik denk namelijk niet dat Mercedes en Ferrari er op zitten te wachten om hun grootste concurent van motoren te voorzien en de Honda is op dit moment alleen maar 'n stap verder terug.

FolkertE

A
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 12:39:16
Kan ook de eerste stap van een algehele terugtrekking zijn. Ergens geloof ik sowieso niet dat Red Bull over 5 jaar nog steeds racet.
Als Mateschitz STR al verkoopt zou het inderdaad een teken kunnen zijn dat hij zijn interesse begint te verliezen. Had hij niet al een keer zijn ongenoegen over de huidige F1 uitgesproken?

0634

Jamaar dat doet Ferrari wekelijks dus dat zegt ook niet alles.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/overname_toro_rosso_door_renault/

Ik ben hier niet blij mee. Red Bull talenten verblijven doorgaans 2 jaar in het talentenprogramma van Toro Rosso. Het is een bedreiging voor Max.

Als de Renault de scepter gaat zwaaien zal er veel veranderen. Een Franse coureur en omdat Renault door een Formule 1-team goedkoper in de sport denkt te opereren zal sponsorgeld de Fransen niet slecht uitkomen. En zal Sainz, met zijn F. Renault 3.5 achtergrond, dit nou net hebben.

Max zal op het circuit moet antwoorden en Sainz de baas moeten zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Er moet nog eerst daadwerkelijk een verkoop plaatsvinden natuurlijk en gezien de moddercatch in de media nu lijken Red Bull en Renault toch niet zo close te zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Vorig jaar gingen er zelfs nog verhalen dat Red Bull de voormalige F1 afdeling van Cosworth wou overkopen en zodoende zelf de motor te ontwikkelen. Ik moet nog zien of ze er zo snel uitstappen.

gloudiesaurus

Klopt het zijn gesprekken.

Maar feit is wel dat Renault al eerder aangaf te kijken naar een eigen team om kosten te besparen.
En dat Marko de gesprekken bevestigd zegt ook al wel wat.

Red Bull heeft wel Mario Ilien gecontracteerd en een Oostenrijks bedrijf in de hand genomen en daarin geïnvesteerd om Renault te helpen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Een F1-team beginnen om kosten te besparen, interessante strategie. ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 15:31:20
Een F1-team beginnen om kosten te besparen, interessante strategie. ;D

Nou zo gek is het nog niet.
Als je team krijg je prijzengeld en TV-geld van de FIA... als motorbouwer niet.
Daarnaast kan je als team met sponsoring ook geld binnen halen  :)

En als eigen team scoor je met Renault als teamnaam natuurlijk ook meer publiciteit... dat is ook geld  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Blijft overeind: je zal een goede motor moeten bouwen. Het is m.i. een hoop geleuter omdat er gewoon niet gewonnen wordt. Had deze combi vooraan gestaan had je niemand gehoord.

Jehoentelaar

Er wordt weer van alles gemaakt van wat slechts een gerucht is. Laten we nou maar even afwachten hoe concreet dingen gaan worden voordat we na Sauber ook Toro Rosso hier verkocht hebben verklaard voor er daadwerkelijk wat gebeurd is.