STR in de verkoop ?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 09:22:33

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 17:48:01
Dat zei Hulkenberg een paar jaar terug ook. En toen deed hij dat en leverde het nog niks op. Het is geen voetbal, het moet soms gewoon meezitten. Op de juiste plek moet er een positie vrijkomen. Zie Ricciardo. Wat als Webber een jaar eerder was gestopt of juist een jaar langer was doorgegaan? Had Ricciardo dan nu ook daar gezeten? Je moet soms het geluk aan je zijde hebben.
op zich ben ik het met je eens, maar of Hulkenberg nou echt een goed voorbeeld is weet ik niet. Teamgenoot Barichello haalde in 2010 ruim dubbel zoveel punten, waarna Hulkenberg het veld moest ruimen en Barichello nog een jaartje mocht blijven. Beetje zelfde idee als Magnussen en Button vorig jaar. Je moet idd ook geluk hebben, maar je moet het zelf toch echt wel afdwingen. Verstappen gaat het voor langere tijd uithouden als hij van een hoger niveau is als bovengenoemde coureurs en dat ook laat zien.

Matthijs

Verstappen heeft ook geluk dat zijn teamgenoot weliswaar redelijk hoogaangeschreven staat, maar toch een rookie is. Het eerste jaar is gewoon lastig en dan is het prettig om niet naast een ervaren rot te moeten beginnen. Voor Hamilton heeft dat weliswaar goed uitgepakt, maar dat was nog in de tijd dat hij duizenden kilomers vooraf had getraind.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 16 maart 2015 - 21:07:15
Verstappen heeft ook geluk dat zijn teamgenoot weliswaar redelijk hoogaangeschreven staat, maar toch een rookie is. Het eerste jaar is gewoon lastig en dan is het prettig om niet naast een ervaren rot te moeten beginnen. Voor Hamilton heeft dat weliswaar goed uitgepakt, maar dat was nog in de tijd dat hij duizenden kilomers vooraf had getraind.

Ik weet niet of dat geluk is. Van Vergne had Verstappen meer kunnen leren.

Als als Vergne sneller was had men het op "ervaring" kunnen gooien. Dat kan nu met Sainz niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2015 - 12:18:44
Citaat van: Matthijs op 16 maart 2015 - 21:07:15
Verstappen heeft ook geluk dat zijn teamgenoot weliswaar redelijk hoogaangeschreven staat, maar toch een rookie is. Het eerste jaar is gewoon lastig en dan is het prettig om niet naast een ervaren rot te moeten beginnen. Voor Hamilton heeft dat weliswaar goed uitgepakt, maar dat was nog in de tijd dat hij duizenden kilomers vooraf had getraind.

Ik weet niet of dat geluk is. Van Vergne had Verstappen meer kunnen leren.

Als als Vergne sneller was had men het op "ervaring" kunnen gooien. Dat kan nu met Sainz niet...
Dat is waar. Dat heeft destijds bij Raikkonen ook gewerkt: qua punten verloor hij het van Heidfeld in zijn debuutjaar, maar als rookie toonde hij meer potentie.

Hoe ik het eigenlijk bedoel: je wil als rookie niet naast een grootheid staan. Jos Verstappens carrière is in de knop gebroken omdat hij niet tegen Schumacher op kon. Kevin Magussen heeft het vorig jaar afgelegd tegen Jenson Button en staat nu langs de kant. Hülkenberg werd in zijn debuutjaar met duidelijke cijfers door Barrichello verslagen en stond het jaar erna droog. Grosjean kon in 2009 absoluut niet tegen Alonso op, net als Nelsinho Piquet voor hem.

Alleen Villeneuve en Hamilton hebben hun mannetje gestaan tegen grote namen, maar dat was nog in de tijd dat er onbeperkt getest werd.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 15:39:28
Blijft overeind: je zal een goede motor moeten bouwen. Het is m.i. een hoop geleuter omdat er gewoon niet gewonnen wordt. Had deze combi vooraan gestaan had je niemand gehoord.
Precies, dat vermoeden heb ik ook. Samen winnen samen verliezen en dat vind ik nog al jammer van RBR op dit moment. Maar een voordeel voor Renault is wel, dat als ze alles in handen hebben, ze alles beter op elkaar kunnen afstemmen.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_in_het_geel/

Inmiddels lijkt het erop dat het team niet verkocht wordt, maar dat de auto's een gele livery krijgen waarop Renault nadrukkelijker zichtbaar is.
Gelukkig!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Was het niet zo dat Tost sowieso gezegd had, dat er gekeken werd naar een diepere samenwerking? En niet zo zeer naar eeen verkoop?

Nou ja, sowieso ben ik benieuwd hoe een gele Toro Rosso met Red Bull en Renault-sponsoring er dan uit gaat zien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

Ik ben niet zo'n ster in fotobewerking, maar als je nu eens ELF door CEPSA vervangt, en de michelin stickers door Red Bull, zou deze good old livery best kunnen.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Kan er best leuk uit zien...  ;)
Sowieso vind ik de liveries van Toro Rosso altijd mooi.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik vond de STR's altijd een donkere variant van de RBRs. Wel net zo mooi, maar donkere tinten. Ben benieuwd met het geel er in.

Franky R.

Een andere livery voor STR zal pas volgend jaar zijn, toch? ???

FolkertE

Geen idee, als ze willen mogen ze dat volgens mij per direct doen. Maar denk ook wel dat het eerder volgend jaar word hoor.

Kootje

Livery mag je per race wijzigen, men mag alleen geen 2 verschillende tegelijkertijd voeren zoals BAR van plan was.

0634

Als er een andere geldschieter komt dan is die auto morgen geel.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2015 - 12:18:44
Citaat van: Matthijs op 16 maart 2015 - 21:07:15
Verstappen heeft ook geluk dat zijn teamgenoot weliswaar redelijk hoogaangeschreven staat, maar toch een rookie is. Het eerste jaar is gewoon lastig en dan is het prettig om niet naast een ervaren rot te moeten beginnen. Voor Hamilton heeft dat weliswaar goed uitgepakt, maar dat was nog in de tijd dat hij duizenden kilomers vooraf had getraind.

Ik weet niet of dat geluk is. Van Vergne had Verstappen meer kunnen leren.

Als als Vergne sneller was had men het op "ervaring" kunnen gooien. Dat kan nu met Sainz niet...

Inderdaad, zo zie ik het ook. Sainz is juist geen goede teamgenoot, hoewel hij wel drie jaar meer race ervaring heeft natuurlijk.