Melbourne : Banaan van de race?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 08:08:28

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Kimi
Ericsson
Button
Perez
Ferrari pitcrew
iemand  anders namelijk. ...

Kootje

Oh ja ... dat inhalen onder de SC was ik ff vergeten. Das idd wel banaanwaardig.

Tuesday

Ferrari pitcrew, zonder twijfel. Je kunt wel overal roepen dat de sfeer zo geweldig is, maar dit zou ik niet te vaak gaan doen bij Kimi, dan is het snel gedaan met die prettige sfeer.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik vind het extreeeeeem dubieus, Daniel Ricciardo kreeg vorig seizoen een vijfsecondenstraf tijdens de race én een gridstraf in de race erna, voor precies hetzelfde. Twee maten en twee gewichten, complotdenkers zullen zeggen dat het weer eens Ferrari is dat goed wegkomt bij de FIA.

http://www1.skysports.com/f1/news/24239/9240540

Pancake Shield

Was het ook niet zo dat Ricciardo hem meer kreeg, omdat hij ging stilstaan midden in de pitstraat en vervolgens achteruit geduwd werd naar zijn plek? Terwijl Raikkonen gewoon door reed?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Maakt het imo alleen maar erger voor Räikkönen... Ricciardo is inderdaad niet eens terug de baan op geweest, alleen een stuk pitlane.

Maar dat is ook helemaal geen criterium voor het uitdelen van deze straffen, eens je je eigen pitstopplaats verlaat is het een 'release'. Bij Kimi was het dus zogezegd geen 'unsafe' release, ik vraag me af waarom ze hem dan überhaupt uit de race hebben gehaald.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind twee keer gestraft worden voor een overtreding ook bullshit hoor, maar de consequentie is weer eens ver zoek. Ricciardo kreeg toen effectief twee straffen plus de tijd die hij al verloor omdat hij teruggeduwd moest worden, Kimi krijgt nu niet eens één straf. Ik weet niet of ik dan als fan blij moet zijn en "gerechtigheid!" moet roepen.

Enzo

Perez dan maar, voor zijn fout tijdens de gele vlag situatie en later het geklungel met Button.

Perton

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 19:26:31
Maakt het imo alleen maar erger voor Räikkönen... Ricciardo is inderdaad niet eens terug de baan op geweest, alleen een stuk pitlane.

Maar dat is ook helemaal geen criterium voor het uitdelen van deze straffen, eens je je eigen pitstopplaats verlaat is het een 'release'. Bij Kimi was het dus zogezegd geen 'unsafe' release, ik vraag me af waarom ze hem dan überhaupt uit de race hebben gehaald.
Klopt. In het verleden is het altijd zo geweest dat als je ook maar één meter wegrijdt je al de lul bent.

Ik ben het dan ook best wel met Jozef eens dat er van inconsitentie sprake is. Maar goed, misschien is dit nieuw beleid van de FIA om voortaan te beoordelen of men echt dom en risicovol bezig is geweest. Dus ik wacht nog even een definitief oordeel af. Maar ik was ook wel een beetje verbaasd dat hij geen straf kreeg.

Jozef

Ze hebben ook wel een uitleg, er zou een of ander systeem zijn dat aangaf dat het wiel goed zat, en het zou ook niet écht los hebben gezeten. Maar eerlijk gezegd begrijp ik die uitleg niet helemaal (omdat ik de details niet ken) en daarom ben ik ook wat sceptisch.

Fietser

Perez klungelde inderdaad hier en daar aan het begin van de race. Maar om zijn incident met Button helemaal aan de Mexicaan te wijten, gaat me toch wat ver. Hij bevond zich bijna naast de Brit toen de laatste de deur dichtsmeet. Perez was hier wellicht ietwat overmoedig, maar Button (aangevuurd vanuit zijn pits) was op ramkoers. Ik zeg, net als de wedstrijdleiding: gewoon race-incident. Of schuld bij beiden. 

Matthijs

#40
Citaat van: Fietser op 16 maart 2015 - 08:41:53
Perez klungelde inderdaad hier en daar aan het begin van de race. Maar om zijn incident met Button helemaal aan de Mexicaan te wijten, gaat me toch wat ver. Hij bevond zich bijna naast de Brit toen de laatste de deur dichtsmeet. Perez was hier wellicht ietwat overmoedig, maar Button (aangevuurd vanuit zijn pits) was op ramkoers. Ik zeg, net als de wedstrijdleiding: gewoon race-incident. Of schuld bij beiden.
Zeker niet mee eens. Kijk de beelden maar terug: Button liet echt wel ruimte. Hij reed in ieder geval niet langs de kerbs, maar verder naar buiten. En Perez reed bijna naast Button? Ook discutabel. Perez schoot door, wat suggereert dat hij met teveel snelheid de bocht in ging. In dat geval is wat mij betreft het weerwoord: 'ik zat er naast' niet meer geldig.

Check dit:

Kootje

Button liet idd meer dan voldoende ruimte, dus als er iemand fout zat, dan was dat Perez wel. Geen biggy verder, gewoon 'n race-incident, maar wel een waaraan Button geen enkele blaam treft.

En wat die "ramkoers" betreft, die aanmoedigingen van het team kwamen naar aanleiding van datzelfde gevecht. Deze konden daar dus nooit de oorzaak van zijn.

0634

Nou inderdaad zeg... je kan onmogelijk beweren dat Button geen ruimte liet zeg. Er kon een vliegtuig landen.

Dat maakt het verder niet bananenactie van Perez of zo, maar Button is wel de allerlaatste die schuld had, die stuurt bepaald niet naar de binnenkant in.

Het is Perez' schuld, maar blijft gewoon een standaard race-incident. Overkomt ze allemaal wel iets. Iets te opportunistisch. Niet banaanwaardig in mijn ogen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 17:55:10
Nou inderdaad zeg... je kan onmogelijk beweren dat Button geen ruimte liet zeg. Er kon een vliegtuig landen.

Dat maakt het verder niet bananenactie van Perez of zo, maar Button is wel de allerlaatste die schuld had, die stuurt bepaald niet naar de binnenkant in.

Het is Perez' schuld, maar blijft gewoon een standaard race-incident. Overkomt ze allemaal wel iets. Iets te opportunistisch. Niet banaanwaardig in mijn ogen.
+1.

Verder geen echte bananen gezien. Eerst dacht ik dat Vettel er 1 was, maar toen bedacht ik me dat Bananen niet rood waren, maar geel.
Enige die misschien nog een banaantje verdiend is Saintz, die tikte Raikkonen/Nasr/ Maldonado aan waardoor Maldonado de banden in ging. (en natuurlijk een extra banaan voor het verslaan van Max.)

Kootje

Tikte Sainz Kimi aan? Hmmm ... dat heb ik dan gemist. :-[