Melbourne cijfer voor de race?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 07:35:48

« vorige - volgende »

Cijfer voor de race?

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0634

Citaat van: Fietser op 15 maart 2015 - 11:49:21
Ik geef doorgaans hogere cijfers dan gemiddeld, hiero. Maar vandaag ga ik niet hoger dan een vijf. Een erg matige ouverture, dat was het m.i. in Melbourne. Een uitgedund veld; nauwelijks dogfights; slechte pitstops (Raikkonen, Sainz) die de al matige spanning verder teniet deden. Kortom: een kleurloze boel. Dat kun je gerust ook letterlijk nemen met 4 teams (Mercedes, McLaren, Force India, Lotus) in saaie grijze of zwarte maatpakken, daarbij nog Torro Rosso in haar bekende bloedeloze livery en boven dit alles een grijze hemel. Meest bedroevend vond ik nog die surrealistische computeranimatie die de coureurs op de grid moest voorstellen. De bedenkers hiervan (geleend van Playstation?) moeten geen hoge dunk hebben van de gemiddelde tv-kijker.
Was er nog iets goeds te melden? Jazeker, die paar brute rondjes die Vettel er uitperste om voor Massa te komen, maar dat werd niet opgemerkt door de regie...

Waren die zo bruut dan? Massa werd namelijk een rondelang opgehouden na zijn stop. Dat heeft ook tijd gekost.

0634

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 11:53:40
Ik heb m'n luie kont niet uit bed kunnen tillen om de race te kijken. Blijkbaar niet veel gemist. Al had ik het wel willen zien, een startgrid van 15 auto's. Hopen dat het een eenmalige gebeurtenis is en dat het er in Maleisië gewoon weer 20 zijn.

Naja, Kvyat, Magnussen (of Alonso) en Bottas zullen in Malesie sowieso weer van de partij zijn dus dat was eenmalig. Manor zullen we moeten afwachten.

Jehoentelaar

4. Seizoen begint over twee weken.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:55:24
Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 11:53:40
Ik heb m'n luie kont niet uit bed kunnen tillen om de race te kijken. Blijkbaar niet veel gemist. Al had ik het wel willen zien, een startgrid van 15 auto's. Hopen dat het een eenmalige gebeurtenis is en dat het er in Maleisië gewoon weer 20 zijn.

Naja, Kvyat, Magnussen (of Alonso) en Bottas zullen in Malesie sowieso weer van de partij zijn dus dat was eenmalig. Manor zullen we moeten afwachten.

Als Bottas een scheurtje in een tussenwervelschijf heeft... iemand enig idee hoeveel tijd dat kost om te herstellen? Als hij niet herstelt, krijgen we dan Susie Wolff in die kar?

Fietser

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:54:17
Citaat van: Fietser op 15 maart 2015 - 11:49:21
Ik geef doorgaans hogere cijfers dan gemiddeld, hiero. Maar vandaag ga ik niet hoger dan een vijf. Een erg matige ouverture, dat was het m.i. in Melbourne. Een uitgedund veld; nauwelijks dogfights; slechte pitstops (Raikkonen, Sainz) die de al matige spanning verder teniet deden. Kortom: een kleurloze boel. Dat kun je gerust ook letterlijk nemen met 4 teams (Mercedes, McLaren, Force India, Lotus) in saaie grijze of zwarte maatpakken, daarbij nog Torro Rosso in haar bekende bloedeloze livery en boven dit alles een grijze hemel. Meest bedroevend vond ik nog die surrealistische computeranimatie die de coureurs op de grid moest voorstellen. De bedenkers hiervan (geleend van Playstation?) moeten geen hoge dunk hebben van de gemiddelde tv-kijker.
Was er nog iets goeds te melden? Jazeker, die paar brute rondjes die Vettel er uitperste om voor Massa te komen, maar dat werd niet opgemerkt door de regie...

Waren die zo bruut dan? Massa werd namelijk een rondelang opgehouden na zijn stop. Dat heeft ook tijd gekost.

Ach, bruut..., Het is slechts een uitdrukking. Men kan er in ieder geval vanuit gaan dat hij klamme oksels had tijdens die paar 'kwalificatierondjes' zoals iedereen ze zou hebben die het verschil moest maken vlak voor z'n bandenstop. Dat (de door zijn crew hevig aangespoorde) Massa werd opgehouden hielp inderdaad ook. Alles bij elkaar leverde het de Duitser pakweg 4 seconden op. En een podium.

Kootje

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 12:05:10
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:55:24
Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 11:53:40
Ik heb m'n luie kont niet uit bed kunnen tillen om de race te kijken. Blijkbaar niet veel gemist. Al had ik het wel willen zien, een startgrid van 15 auto's. Hopen dat het een eenmalige gebeurtenis is en dat het er in Maleisië gewoon weer 20 zijn.

Naja, Kvyat, Magnussen (of Alonso) en Bottas zullen in Malesie sowieso weer van de partij zijn dus dat was eenmalig. Manor zullen we moeten afwachten.

Als Bottas een scheurtje in een tussenwervelschijf heeft... iemand enig idee hoeveel tijd dat kost om te herstellen?

Bij topfitte mensen zal dat 'n paar weken in beslag nemen. Maar ... is het slechts 'n scheurtje? Bij 'n breuk heb je het al gauw over 'n maand of 2. Zit er ook nog eens 'n zenuw bekneld, dan zal men moeten opereren. Zo'n operatie is niet risicoloos en in het ergste geval betekend het einde carriere.


CitaatAls hij niet herstelt, krijgen we dan Susie Wolff in die kar?

Geen idee. Zij is testrijder, geen reserve. Datzelfde geld voor Lynn die slechts als ontwikkelingsrijder in dienst is. Een officiële reservecoureur heeft het team niet.

0634

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 12:05:10
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:55:24
Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 11:53:40
Ik heb m'n luie kont niet uit bed kunnen tillen om de race te kijken. Blijkbaar niet veel gemist. Al had ik het wel willen zien, een startgrid van 15 auto's. Hopen dat het een eenmalige gebeurtenis is en dat het er in Maleisië gewoon weer 20 zijn.

Naja, Kvyat, Magnussen (of Alonso) en Bottas zullen in Malesie sowieso weer van de partij zijn dus dat was eenmalig. Manor zullen we moeten afwachten.

True.  Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat er twee Williamsen zullen rijden daar. Net als twee Macs en Bulls.

Als Bottas een scheurtje in een tussenwervelschijf heeft... iemand enig idee hoeveel tijd dat kost om te herstellen? Als hij niet herstelt, krijgen we dan Susie Wolff in die kar?

Fabian

Zesje. Mager startveld, weinig spektakel en weer die Mercs ver weg...

janke

Mager zesje. Zat te kijken voor Max. Toen hij uit viel was bij mij de spanning er wel van af.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

4. Maar het feit dat ik iets van afleiding had maakte de treinreis van 2,5 uur nog wel relatief dragelijk.

En Williams heeft al bevestigd dat Wolff niet de reservecoureur is en dus ook niet per se zal rijden. Mij lijkt het logischer om Lynn in de auto te stoppen, of zelfs een ervaren iemand. Maar goed of je Sutil / Van der Garde in een Williams wilt stoppen, is ook een grote vraag natuurlijk.


Arthur

Een zesje, eens. Maar omdat het spektakel weer begint krijgt Melbourne een puntje extra, dus een 7. Verder weinig over te zeggen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Deze race was, niet geheel onverwacht, echt een dikke vette onvoldoende.

-De prestatieniveaus van de motoren liggen veel te ver uit elkaar, competitie is ver te zoeken.
-De teams testen veel te weinig waardoor de betrouwbaarheid twijfelachtig word
-Financieringsproblemen all over the place
-De gouden ketting van Hamilton...

Sabai

Citaat van: Enzo op 15 maart 2015 - 20:54:21
Deze race was, niet geheel onverwacht, echt een dikke vette onvoldoende.

-De prestatieniveaus van de motoren liggen veel te ver uit elkaar, competitie is ver te zoeken.
-De teams testen veel te weinig waardoor de betrouwbaarheid twijfelachtig word
-Financieringsproblemen all over the place
-De gouden ketting van Hamilton...

;D Dacht dat het de halsband van zijn hond was.

Verder heb je wel een punt.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 21:07:24
Citaat van: Enzo op 15 maart 2015 - 20:54:21
Deze race was, niet geheel onverwacht, echt een dikke vette onvoldoende.

-De prestatieniveaus van de motoren liggen veel te ver uit elkaar, competitie is ver te zoeken.
-De teams testen veel te weinig waardoor de betrouwbaarheid twijfelachtig word
-Financieringsproblemen all over the place
-De gouden ketting van Hamilton...

;D Dacht dat het de halsband van zijn hond was.

Verder heb je wel een punt.
mwah, ik heb me deze race niet echt gestoord aan de financieringsproblemen van de teams.. ik ben het eigenlijk alleen met punt 1 eens.

Perton

Tsja die betrouwbaarheid was volgens velen juist de charme van die o zo gehypte (dit zonder waarde-oordeel, zelf weten of je het negatief of positief opvat als lezer) jaren '90 waarin er op het scherpst van de snede werd gereden.