Sponsors bezorgd over Formule 1 achter de decoder

Gestart door LimburgF1, 12 maart 2015 - 17:28:48

« vorige - volgende »

LimburgF1

Sinds de Formule 1 uitzendingen in verschillende landen achter de decoder zijn verdwenen, zijn er minder kijkers.
Logisch natuurlijk, want niet iedereen wil/kan een abonnement betalen.
De sponsors zijn hier natuurlijk niet blij mee omdat minder kijkers hun logo zien.

Ik hoop dat in de toekomst de Formule 1 races weer 'gewoon' op RTL of SBS of welke commerciële zender dan ook te zien zijn.
En in andere landen natuurlijk ook.

Wat is jullie mening hierover?
Vinden jullie het goed zoals het nu is waardoor de F1 meer inkomsten heeft, of zijn jullie het met mijn mening eens?

robbert

ik ben volledig met je eens. Wij belgen hebben nog geluk, dat de f1 nog op de rtbf te volgen is, maar zoals vele landen zal dat ooit ook wel eens gedaan zijn. Dus ik vrees ook dat ik dan ook stop met het volgen van de f1 en zo kan ik ook geen logotjes zien op de wagens. Wat ik wil zeggen is, dat het beter zou zijn dat men gewoon de f1 terug overal onair uitzend en niet achter die vervelende decoder. Voor een abonnement bij sporting telenet is het maar liefst 15 euro in een maand, maar we hebben dan ook wel voetbal erbij, maar als een niet-voetballiefhebber is dat dus veel geld.

0634

Mja, het is niet echt waar wat je zegt, of althans de suggestie die je wekt is niet terecht. In Duitsland loopt het aantal volgers immers fors terug terwijl het daar echt niet achter een decoder zit. Dus blijkbaar is er ook nog iets anders aan de hand.

In de VS (en ook in Engeland trouwens) lopen de kijkcijfers overigens wel op, maar ik heb geen idee of dat een betaalzender is.

Zeeuw

Populariteit in een land ligt ook vaak aan hoe goed een rijder uit dat land het doet. Zie de hype rond verstappen vroeger en nu. Ben wel eens op een GP geweest waar de tribunes leegstroomden als Schumacher uitviel.

Makkelijke bereikbaarheid is een eerste stap, naar mijn idee is een open net daar het meest geschikt voor inderdaad. Een losse race kopen is naar mijn idee te duur, en het abonnement momenteel past niet bij mijn wensen. En dat is wel jammer.

LimburgF1

Misschien kan dat komen omdat Vettel vorig jaar minder presteerde.
Maarja, van de andere kant was het wel spannend met Rosberg.
Het kan ook liggen aan de nieuwe reglementen (V6 motoren enz.)





Perton

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2015 - 17:36:51
In de VS (en ook in Engeland trouwens) lopen de kijkcijfers overigens wel op, maar ik heb geen idee of dat een betaalzender is.
Ik meen in de VS op een betaald sportkanaal van NBC. Net zoals je hier in Nederland Fox (gratis) en Fox Sports (betaald heb). En Engeland is natuurlijk sowieso betaal-tv, al zendt BBC nog wel wat races uit.

En verder wat je zegt over Duitsland. Ik vind het te makkelijk om te wijzen naar de decoder.

Arthur

Volgens mij is zo'n discussie al eens gevoerd ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Die discussie is inderdaad eerder gevoerd. Het gaat IMHO om twee dingen;


- Ecclestone die beloofde aan de sponsors dat de sport op de openbare netten zouden blijven. Zo wilde hij hen overhalen om in te stappen.


- CVC wil geld verdienen. Veel geld. CVC geeft geen zak om de toeschouwers langs de baan of de tv-kijkers...geld is het enige wat telt voor die lui en daarom kan de BBC niet alle races uitzenden en zitten we in Nederland met Sport1.

Arthur

Die nu een tijdelijke aanbieding hebben van € 9,95 [vorig jaar € 5,00]. Gelukkig hebben we RTL nog en BBC als die uitzenden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Ja vorig jaar was Sport 1 in maart de verrassingszender en het jaar er voor ook. Scheelde al een maandje kosten. En vervolgens was Sport 1 toen 3 maanden 5 euro en daarna 15,50 Nu is hij bij Ziggo voor de 1e maand 9,95 en verder 14,95. Scheelt dus op jaarbasis nogal wat.

Maar ik doe samen met mijn pa...heb gewoon 2e smartcard op hun adres en die bij mij in de decoder zitten. Werkt perfect en zo delen we de kosten.

Verders ben ik t er wel mee eens dat het voor het aantal kijkers wel beter is op F1 op een open net te zien, maar het nadeel is dan wel die reclame tussendoor...op RTL zenders dan. SBS natuurlijk niet.

0634

Ik heb er in ieder geval weinig moeite mee. Ik zie ook weinig toekomst voor sport sowieso op gratis netten. Kan me niet voorstellen dat we over 20 jaar nog gratis live wedstrijden zullen zien.

Jehoentelaar

Duitsland is een beetje een geval apart omdat ze daar sinds eind vorige eeuw constant een topcoureur in huis hebben gehad, dus ik denk dat het kijkgedrag daar te maken heeft met een andere verhouding van factoren dan andere landen.

Het heeft met een heleboel dingen te maken, van almaar toenemende online mogelijkheden tot minder voor de hand liggende dingen als verhoudingsgewijs meer Aziatische races, wat leidt tot meer vroege zondagochtenden in Europa. Teruggaan naar het open net lost het totale probleem niet in een keer op.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2015 - 22:53:17
Ik heb er in ieder geval weinig moeite mee. Ik zie ook weinig toekomst voor sport sowieso op gratis netten. Kan me niet voorstellen dat we over 20 jaar nog gratis live wedstrijden zullen zien.

Ik denk daar toch anders over met misschien wel de meerderheid van Nederland. En zolang er internet is zal ik altijd gratis en voor niks live F1 kunnen bekijken ook over 20 jaar.

Jozef

Diensten als Netflix zullen mijns inziens het tv-landschap grondig door elkaar schudden, wellicht ook op het vlak van sportwedstrijden.

Als ik op restaurant ga gebeurt het soms dat men een vast driegangenmenu voorstelt en dat dat een interessant aanbod is. Maar soms wil ik ook gewoon losse gerechten bestellen en mijn eigen menu bestellen. De tv-zender die met het idee komt om dit aan te bieden voor tv-abonnementen, gaat goede zaken doen denk ik. En dan heb ik het dus niet over pay per view, maar over het samenstellen van een jaarabonnement bestaande uit elementen naar keuze.

Sphinx

Citaat van: Jehoentelaar op 12 maart 2015 - 23:46:54
Duitsland is een beetje een geval apart omdat ze daar sinds eind vorige eeuw constant een topcoureur in huis hebben gehad, dus ik denk dat het kijkgedrag daar te maken heeft met een andere verhouding van factoren dan andere landen.

Het heeft met een heleboel dingen te maken, van almaar toenemende online mogelijkheden tot minder voor de hand liggende dingen als verhoudingsgewijs meer Aziatische races, wat leidt tot meer vroege zondagochtenden in Europa. Teruggaan naar het open net lost het totale probleem niet in een keer op.

Het publiek was vorig jaar teleurgesteld in Vettel, die geen superman bleek te zijn in die auto en door Ricciardo op een hoopje gereden werd (zo zag men het althans). Nico Rosberg heeft dan wel de Duitse nationaliteit, maar zijn pa is een Fin, hij woont in Monaco en had net zo'n reputatie als Christijan Albers. Dat ie ineens in het juiste team zat was prima, maar na vier wereldtitels op rij er achter komen dat God kan bloeden heeft Hockenheim heel veel toeschouwers en Sky en RTL heel veel kijkers gekost. Het is niet voor niks dat er nu misschien geen Duitse GP komt dit jaar, de Ring kan het dankzij Bernie's rancuneuze gedrag niet betalen en  Hockenheim wil niet nog een keer zoveel verlies lijden (of Vettel moet ineens om podia mee kunnen vechten dit jaar)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!