gp australie

Gestart door robbert, 10 maart 2015 - 21:48:18

« vorige - volgende »

0634

En ik zeg dus dat ik het daar niet per se mee eens ben.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 19 maart 2015 - 00:58:14
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 21:47:06
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2015 - 20:36:52
ik denk toch dat ze in de F1 allemaal liever dominant 1e worden dan 2e na een mooi gevecht.

Dat weet ik dus niet. Ik denk oprecht dat Hamilton een liefhebber is. Dat hij het heerlijk vindt om te winnen na een groots duel. Dat ie schreeuwt in zn helm na een splijtende actie. Uiteindelijk geeft dat meer voldoening dan gewoon winnen omdat je ontwerper de slimste worden was. Denk ik dus.
ik zeg alleen dat dominant winnen boven verliezen gaat. Niet dat dominant winnen mooier is als winnen na een groots duel.

En ik ben het er wel mee eens.

Jehoentelaar

En ik ben het er niet mee eens.

Perton

Discussies hier worden wel een stuk makkelijker zo.

FolkertE

we kunnen ook gewoon +1 of - 1 zeggen. Scheelt weer typen.

robbert

Ja inderdaad ;D en srry dat hierbij iemand zou aangesproken voelen

Kootje

Mwah ... ben ondertussen al 'n 4-tal jaren trainer van de plaatselijke voetbaljeugd (eerst minipupil, toen F, nu E) en heb daarin al best wat prijzen gewonnen. Met dit team hebben we zelfs 2 seizoenen gedomineerd, alles met dikke cijfers gewonnen. Toch is voor mij de mooiste prijs nog steeds de 2e plaats die we afgelopen seizoen, het eerste jaar in de E, pakten. Na 'n moeizame start (5 wedstrijden op rij verlies, iets wat die jongens nog niet eerder mee hadden gemaakt) herpakten we ons en wisten ze zich terug te knokken in het kampioenschap dat uiteindelijk pas op de laatste speeldag beslist werd. Dat gaf mij iig veel meer voldoening dan die dominante jaren. Winnen is pas leuk als je er ook voor moet knokken, anders is er voor mij iig niet veel aan.

FolkertE

Citaat van: robbert op 19 maart 2015 - 10:58:32
Ja inderdaad ;D en srry dat hierbij iemand zou aangesproken voelen
Als iemand zich beledigd of aangesproken voelt door +1 of -1 ben je wel heel ligt geraakt ;D.

Jehoentelaar


FolkertE

Citaat van: Kootje op 19 maart 2015 - 11:13:36
Mwah ... ben ondertussen al 'n 4-tal jaren trainer van de plaatselijke voetbaljeugd (eerst minipupil, toen F, nu E) en heb daarin al best wat prijzen gewonnen. Met dit team hebben we zelfs 2 seizoenen gedomineerd, alles met dikke cijfers gewonnen. Toch is voor mij de mooiste prijs nog steeds de 2e plaats die we afgelopen seizoen, het eerste jaar in de E, pakten. Na 'n moeizame start (5 wedstrijden op rij verlies, iets wat die jongens nog niet eerder mee hadden gemaakt) herpakten we ons en wisten ze zich terug te knokken in het kampioenschap dat uiteindelijk pas op de laatste speeldag beslist werd. Dat gaf mij iig veel meer voldoening dan die dominante jaren. Winnen is pas leuk als je er ook voor moet knokken, anders is er voor mij iig niet veel aan.
Precies, een 2de plaats kan soms meer betekenen dan een makkelijke overwinning. Ik weet nog dat ik met voetbal pas in de laatste wedstrijd kampioen kon worden met voetbal, nadat we de eerste 7 wedstrijden met dikke cijfers wonnen. En die laatste wedstrijd was het mooiste van allemaal. Vooral omdat ik als voorstopper een penalty veroorzaakte die gelukkig gemist werd.
Gevoel van winnen ( of gelijk spelen was genoeg) was toen ontzettend lekker.

Maar om terug te komen naar Hamilton, denk ik ook liever dat hij 2de word, na een race te domineren. Zijn gevechten met Kimi en Alonso in 2007 zal hij denk ik het mooiste van allemaal vinden. En er is natuurlijk roemloos 2de worden( of slechter) en dominant winnen.

Jehoentelaar

En met alleen maar tweede plekken kun je ook ruimschoots kampioen worden, mits het aantal GP-winnaars divers genoeg is.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2015 - 13:42:40
En met alleen maar tweede plekken kun je ook ruimschoots kampioen worden, mits het aantal GP-winnaars divers genoeg is.
Zie 2003, Schumacher had 6/7? overwinningen, maar kon pas slechts in Japan kampioen worden en er was een kans dat Kimi kampioen kon worden als hij de race won.

Van Wijk

@kootje, volledig mee eens. Je kan goud verliezen of zilver winnen. Zilver winnen geeft nog altijd meer voldoening.

0634

Je kan ook goud winnen. Geeft nog meer voldoening.

Tuesday

#254
Citaat van: Kootje op 19 maart 2015 - 11:13:36
Mwah ... ben ondertussen al 'n 4-tal jaren trainer van de plaatselijke voetbaljeugd (eerst minipupil, toen F, nu E) en heb daarin al best wat prijzen gewonnen. Met dit team hebben we zelfs 2 seizoenen gedomineerd, alles met dikke cijfers gewonnen. Toch is voor mij de mooiste prijs nog steeds de 2e plaats die we afgelopen seizoen, het eerste jaar in de E, pakten. Na 'n moeizame start (5 wedstrijden op rij verlies, iets wat die jongens nog niet eerder mee hadden gemaakt) herpakten we ons en wisten ze zich terug te knokken in het kampioenschap dat uiteindelijk pas op de laatste speeldag beslist werd. Dat gaf mij iig veel meer voldoening dan die dominante jaren. Winnen is pas leuk als je er ook voor moet knokken, anders is er voor mij iig niet veel aan.
nou, als je F1 als teamsport bekijkt, dan is dominantie juist een grootse teamprestatie. Maar goed, we hadden het over individuele coureurs en professionele sport en met name dat laatste maakt toch wel een groot verschil. In de topsport telt normaal gesproken alleen winnen. Alonso werd op een geweldige manier 2e, daar zal ie aan de ene kant veel voldoening uithalen, maar aan de andere kant is zijn droom van WK worden met Ferrari niet uitgekomen. Achteraf zou hij het misschien niet om willen ruilen, maar op voorhand had hij dat op zeker wel willen doen.