gp australie

Gestart door robbert, 10 maart 2015 - 21:48:18

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:49:28
Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

Sorry maar 12 seconden op 1,5 uur racen is niet bepaald aan de horizon verdwijnen.

Aan de horizon verdwijnen is uit het zichtveld verdwijnen. Met 12 seconden voorsprong, ben je uit het zichtveld.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 maart 2015 - 18:40:42
Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.
ik heb het ook niet specifiek over deze race (al heb ik het ook afgelopen weekend wel weer ergens gelezen), het is gewoon zoals dat altijd gaat. Als ik het over de afgelopen 2 jaar bekijk heb ik niet het idee dat er zoveel verschil in racepace zit en is Rosberg ook gewoon geregeld de snellere van de 2. Natuurlijk zal Hamilton ook wel enigzins gecontoleerd gereden hebben, maar als hij makkelijk een gat had kunnen slaan had hij dat echt wel gedaan.
Er zijn meer dan genoeg races waarin Hamilton duidelijk meer snelheid heeft dan Rosberg. Zodra hij op 2 seconde voorsprong rijd, consolideerd hij. Waarom zou Hamilton 100% pushen met techniek die best kwetsbaar is? Waarom moet hij perce 30  seconde voor Rosberg eindigen om een duidelijk verschil in race pace te hebben? Waarom zou hij makkelijk een gat moeten slaan? Hij zegt toch dat hij rustig aan heeft gedaan en een voorsprong van 2 seconde genoeg vond?

0634

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 20:05:47
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:49:28
Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

Sorry maar 12 seconden op 1,5 uur racen is niet bepaald aan de horizon verdwijnen.

Aan de horizon verdwijnen is uit het zichtveld verdwijnen. Met 12 seconden voorsprong, ben je uit het zichtveld.

Dan had ik wel gezegd uit het zichtveld (wat met 12 sec overigens helemaal niet zo hoeft te zijn). Als de volgende bocht 10 m verderop is en ik ben om de hoek ben ik uit jouw zichtveld maar absoluut niet aan de horizon verdwenen

Uit het zichtveld verdwenen is ook een letterlijk te nemen zin, aan de horizon verdwenen niet. Dat is een uitdrukking voor iemand die niet meer in te halen is.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/rosberg_nodigt_vettel_uit/

;D ;D ;D

Je kunt veel zeggen van Mercedes maar niet dat ze niet sportief zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


rafael25

beter kan Nico zich concentreren op hoe hij Lewis te pakken kan krijgen, anders krijgen we in Maleisië weer zo'n slaapverwekkende optocht te zien


Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 20:29:31
Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 20:05:47
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:49:28
Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

Sorry maar 12 seconden op 1,5 uur racen is niet bepaald aan de horizon verdwijnen.

Aan de horizon verdwijnen is uit het zichtveld verdwijnen. Met 12 seconden voorsprong, ben je uit het zichtveld.

Dan had ik wel gezegd uit het zichtveld (wat met 12 sec overigens helemaal niet zo hoeft te zijn). Als de volgende bocht 10 m verderop is en ik ben om de hoek ben ik uit jouw zichtveld maar absoluut niet aan de horizon verdwenen

Uit het zichtveld verdwenen is ook een letterlijk te nemen zin, aan de horizon verdwenen niet. Dat is een uitdrukking voor iemand die niet meer in te halen is.

Daarmee doelde ik uiteraard op het rechte stuk, niet op 'n punt vlak voor 'n bocht. Dat zou te makkelijk zijn. Een snelle, versimpelde rekensom (300km : 1,5h) leert ons dat 12 seconden een voorsprong van 660 meter oplevert. Op 'n recht stuk van ca 800 meter, noem ik dat aan de horizon verdwijnen.

0634

Nou ja, ik niet. Aan de horizon verdwijnen is zover weg dat je niet meer in te halen bent. Twaalf seconden over 1,5 uur is niet aan de horizon verdwijnen. Ik zou willen dat er 0,2 seconde tussen Merc en de rest zat. Dan was het een prima overbrugbaar gat. Maar goed, jij vindt het een groot gat. Prima, dat kan. Ik niet.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 18:16:18
Nou ja, ik niet. Aan de horizon verdwijnen is zover weg dat je niet meer in te halen bent. Twaalf seconden over 1,5 uur is niet aan de horizon verdwijnen. Ik zou willen dat er 0,2 seconde tussen Merc en de rest zat. Dan was het een prima overbrugbaar gat. Maar goed, jij vindt het een groot gat. Prima, dat kan. Ik niet.
12 seconden is inderdaad niet aan de horizon verdwijnen, maar het is wel een behoorlijk gat waar iemand duidelijk de betere is.
Maar we zullen zien, Ferrari komt met een B spec motor ergens dit jaar en die zou al 80 PK meer hebben.

0634

Dat van dat gat hadden we al vastgesteld.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 20:40:30
Dat van dat gat hadden we al vastgesteld.
Nee, ok. Ik heb niet alles van het gat mee gekregen :P slechts hier en daar wat gelezen.

Maar wat ik trouwens altijd wel frapant vind, is dat Hamilton vaak word bekritiseerd op zijn rijstijl en dat zijn rijstijl zijn auto's sneller kunnen laten stuk gaan, maar nu hij zegt dat hij rustig aan deed word dat door sommige weer niet geloofd. En er word dan gezegd dat het snelheidsverschil tussen de 2 helemaal niet zo groot is. Zelfde gold voor afgelopen jaar, waarbij velen zeiden dat Hamilton niet veel sneller was dan Rosberg, omdat hij vaak op slechts 2 tot 8 seconde voorsprong eindigde. Ik denk dat hij nu wel bewezen heeft ook gewoon rustig aan te doen wanneer dat kan en ik denk dat hij dat veel vaker heeft gedaan en dat de mythe van zijn slopende rijstijl ook voor het grootste gedeelte niet waar is.

0634

Ik weet het niet. Ik hecht niet altijd evenveel aan wat men zegt. Ik geloof best dat hij niet voluit reed, maar ik geloof ook best dat Rosberg niet altijd voluit reed. Volgens mij, zoals eerder gesteld, kan je gemiddeld stellen dat Lewis zo'n 0,2 sec per ronde sneller is. In racetrim dan, in Q is het anders, dan is Rosberg wel ongeveer gelijk aan Lewis, afhankelijk van de baan.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 17:21:25
Ik weet het niet. Ik hecht niet altijd evenveel aan wat men zegt. Ik geloof best dat hij niet voluit reed, maar ik geloof ook best dat Rosberg niet altijd voluit reed. Volgens mij, zoals eerder gesteld, kan je gemiddeld stellen dat Lewis zo'n 0,2 sec per ronde sneller is. In racetrim dan, in Q is het anders, dan is Rosberg wel ongeveer gelijk aan Lewis, afhankelijk van de baan.
Maar als we geen waarde hechten aan wat coureurs of monteurs zeggen, dan kunnen we speculeren wat we willen en kunnen we alles wel naast ons neer leggen. Hoeveel hij sneller zou zijn? Vorig jaar reed hij Rosberg een paar keer op 10 tot 18 seconde en zelfs toen reed hij niet altijd voluit. Het is natuurlijk alleen maar giswerk, maar ik denk dat 2-4 tiende per ronde wel een logisch en realistisch verschil is. En op sommige circuits zal Rosberg misschein wel de overhand hebben. Maar in mijn ogen zit er wel een aanzienlijk verschil tussen de 2.

Sabai

#223


Hadden jullie dit al gezien?

Die Lewis kijkt aan het eind echt , van wat lul je nou Nico. ;D

Dat stukje wat ervoor zit kan ik nergens vinden. Dat schijnt ook "grappig" te zijn.

FolkertE

Hahah, ja dat was echt erg ongemakkelijk voor Nico, Ik reeg zelf al een gevoel van plaats vervangende schaamte. ;D
Maar Ik snap ook niet helemaal wat Nico probeerde te zeggen, hij zat daar zelf ook een beetje ongemakkelijk.

Maar ik kon niet verstaan wat HAmilton zei.