gp australie

Gestart door robbert, 10 maart 2015 - 21:48:18

« vorige - volgende »

rafael25

Citaat van: FolkertE op 16 maart 2015 - 16:43:04
Overigens met het vooruitzicht dat Mercedes niet meer bij te halen is dit jaar, hoop ik dat Hamilton dit jaar alle poles, races en snelste ronden wint. Zijn we tegen de tijd van Singapore klaar en kunnen ons richten op 2016.

Of Hamilton moet 3 kwalificaties op rij problemen krijgen en van achteraan moet komen en dan winnen.
Te vroege om dat te zeggen!!!!

Kootje

@Folkert,

1) Nee, het benzineverbruik lag bij Hamilton absoluut lager dan bij Rosberg.
2) Je zegt het zelf al. Iedere keer dat Nico even sneller leek, zette Lewis aan en pareerde hij met 'n nog snellere ronde. Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat Lewis hier gewoon de betere was?
3) Ja, Lewis zal er idd nog meer gaan winnen dit jaar, maar ook Rosberg zal dat wederom doen. Net als afgelopen seizoen zal Hamilton Nico echt niet overal de baas zijn.
4) Wat wil je nou? Eerst roep je dat je hoopt dat Ferrari Mercedes bij kan halen, daarna dat je hoopt dat Lewis alles wint. Make up your mind!

0634

Uiteraard zal Rosberg ook wel eens de betere zijn, maar m.i. niet vaker dan 20% van de keren. Hamilton is gewoon de betere van de twee. Al hoop ik dat ik ongelijk heb (niet omdat ik iets tegen Hamilton heb, maar ik hoop op een spannende strijd).

Kootje

Oh nee ... uiteindelijk zal Nico wederom aan het kortste eind trekken. Maar 'n Hamilton die alles wint zie ik echt niet gebeuren en zou ik ook niet eens willen ook.

0634

O dat zal ook niet gebeuren, wees gerust.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 17:23:26
@Folkert,

1) Nee, het benzineverbruik lag bij Hamilton absoluut lager dan bij Rosberg.
2) Je zegt het zelf al. Iedere keer dat Nico even sneller leek, zette Lewis aan en pareerde hij met 'n nog snellere ronde. Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat Lewis hier gewoon de betere was?
3) Ja, Lewis zal er idd nog meer gaan winnen dit jaar, maar ook Rosberg zal dat wederom doen. Net als afgelopen seizoen zal Hamilton Nico echt niet overal de baas zijn.
4) Wat wil je nou? Eerst roep je dat je hoopt dat Ferrari Mercedes bij kan halen, daarna dat je hoopt dat Lewis alles wint. Make up your mind!
Hahah, Ik ben moe.( al 4 weken lang ofzo) Ik weet niet wat ik wil.
Maar:
1) Ok, had geen idee eigenlijk. Heb het zelf niet gezien en alleen 1 keer gehoord. Maar ik geloofde je ook.
2) Was ook niet bedoeld om af te vragen wie de snellere was, want dat was Hamilton, maar ik wist niet hoe het benzine verbruik lag.
3) Nee, klopt, Nico zal er wel een paar winnen. Maar veel zal het niet zijn.
4) Ja klopt, ik ben moe :P. Maar ik doelde het meer dat de kans dat Ferrari Mercedes bij haalt kleiner is dan dat Hamilton alles wint. Dus als Ferrari toch niet met Mercedes kan strijden, mag Hamilton van mij alles winnen, maar hij mag dan ook wel paar keer van uit de pitstarten.

Tuesday

Citaat van: Perton op 16 maart 2015 - 16:37:17
De enige keer dat brandstofverbruik in beeld gelijk was, was toen fom liet zien dat ze beiden 119 kilo hadden gebruikt. Maar dat is natuurlijk onmogelijk en was een duidelijk foutje.

Voor de rest had Hamilton volgens mij een lager gemiddelde.
dat was in liters en dat was idd nagenoeg gelijk. Maar goed, om nog even op de discussie terug te komen; Hamilton is veel beter in duels, maar qua racepace liggen ze doorgaans niet zoveel uit elkaar. Overall is Hamilton daarin wellicht ook wel iets sterker, maar ik wordt altijd wel een beetje moe van die fans die dan vooraf roepen dat Hamilton aan de horizon gaat verdwijnen en Rosberg op grote achterstand gaat rijden. Dan zie je de volgende dag dat het niet gebeurd en dan hoor je weer zeggen dat ie de boel controleert. Tja, ik kan niet zeggen dat het niet waar is, maar t is allemaal zo voorspelbaar.

0634

Ik kan me ook niet voorstellen dat het gat, als ze beiden voluit zouden gaan op racetrim, veel groter zou zijn dan 2 tienden of zo. Dus aan de horizon verdwijnen is in mijn ogen ook zwaar overdreven. Rosberg is bepaald niet de traagste, al heeft hij moeite om een hoog tempo een race-afstand lang vol te houden.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 maart 2015 - 17:56:05
Citaat van: Perton op 16 maart 2015 - 16:37:17
De enige keer dat brandstofverbruik in beeld gelijk was, was toen fom liet zien dat ze beiden 119 kilo hadden gebruikt. Maar dat is natuurlijk onmogelijk en was een duidelijk foutje.

Voor de rest had Hamilton volgens mij een lager gemiddelde.
dat was in liters en dat was idd nagenoeg gelijk. Maar goed, om nog even op de discussie terug te komen; Hamilton is veel beter in duels, maar qua racepace liggen ze doorgaans niet zoveel uit elkaar. Overall is Hamilton daarin wellicht ook wel iets sterker, maar ik wordt altijd wel een beetje moe van die fans die dan vooraf roepen dat Hamilton aan de horizon gaat verdwijnen en Rosberg op grote achterstand gaat rijden. Dan zie je de volgende dag dat het niet gebeurd en dan hoor je weer zeggen dat ie de boel controleert. Tja, ik kan niet zeggen dat het niet waar is, maar t is allemaal zo voorspelbaar.
Ik heb nog nergens echt gezien dat fans zeggen dat Hamilton aan de horizon zou verdwijnen. Maar goed, Hamilton reed toch wel makkelijk weg van Rosberg in het begin en daarna zakte het weer wat in, maar elke keer als Rosberg dichter bij kwam, reed Hamilton weer even een sneller rondje. Als Hamilton zelf zegt dat hij de boel controleerde, waarom zouden wij dan wat anders zeggen?
Vorig jaar was precies het zelfde, het is voor Hamilton niet nodig voluit te gaan hij reed bijna altijd buiten bereik van DRS en pareerde voldoende om Rosberg geen kans te geven. Als Rosberg echt sneller was, had Rosberg er dichter op kunnen rijden en op zijn minst 1 poging wagen. Daarbij is het ook logisch om te controleren, want uitvallen is iets wat hij niet kan gebruiken ( Rosberg ook niet). En de techniek is nog steeds gevoelig dus wil je die niet te veel belasten. Verschil in race pace ligt best ver uit elkaar.

Kootje

@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

FolkertE

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

Ooohhhh, Danku. Ik heb die zin nu een keer of 9 gelezen en ik begreep er echt niks van. Ik dacht dat Jeroen bedoelde dat als allebei op 100% zouden rijden, dat Hamilton 0,2 seconde voor Rosberg over de Finish zou razen. ;D.
Maar ik denk dat het tussen de 0,3 en 0,4 seconden per ronde zou liggen. Maar goed, dat is speculeren.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.
ik heb het ook niet specifiek over deze race (al heb ik het ook afgelopen weekend wel weer ergens gelezen), het is gewoon zoals dat altijd gaat. Als ik het over de afgelopen 2 jaar bekijk heb ik niet het idee dat er zoveel verschil in racepace zit en is Rosberg ook gewoon geregeld de snellere van de 2. Natuurlijk zal Hamilton ook wel enigzins gecontoleerd gereden hebben, maar als hij makkelijk een gat had kunnen slaan had hij dat echt wel gedaan.

0634

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:19:18
@Tuesdat,

Allereerst is er, zoals Folkert al aangaf, helemaal niemand die beweerde dat Lewis wel ff aan de horizon zou verdwijnen als hij vol door had getrapt. Maar zo gek is die gedachte niet eens, want .... Rosberg was aan het trappen om dichterbij te komen, maar iedere keer dat hij binnen 2 seconden kwam zette Hamilton weer aan en was het gat direct weer terug gebracht naar +2 seconden. Dat alleen geeft al aan dat Lewis wel degelijk consolideerde en hij gewoon weg was gereden bij Nico, indien hij ook continu aan het trappen was geweest.

@Jeroen,

2/10e op 60 rondjes is nog altijd 12 seconden. Dan ben je toch echt, al is het zéér nipt, aan de horizon verdwenen. :P

Sorry maar 12 seconden op 1,5 uur racen is niet bepaald aan de horizon verdwijnen.

Perton

Citaat van: Tuesday op 16 maart 2015 - 17:56:05
Citaat van: Perton op 16 maart 2015 - 16:37:17
De enige keer dat brandstofverbruik in beeld gelijk was, was toen fom liet zien dat ze beiden 119 kilo hadden gebruikt. Maar dat is natuurlijk onmogelijk en was een duidelijk foutje.

Voor de rest had Hamilton volgens mij een lager gemiddelde.
dat was in liters en dat was idd nagenoeg gelijk.
Ah, dat kan ook natuurlijk. Was ook omdat Hamilton 1 of 2 ronden later op de radio te horen kreeg dat ie zijn dashboard moest negeren omdat daar op iets niet klopte dat ik de link legde met die info.

Van Wijk

Hoe dan ook....ik hoop dat Rosberg en Hamilton een lekker robbertje gaan vechten om het kampioenschap, Ferrari en Sauber er dichter bij in de buurt komen van Mercedes zodat deze zich geen foutjes kunnen veroorloven ...en dat Verstappen / Saintz een leuk gevecht wordt.
Dan gaan we toch een leuk seizoen hebben  :)