gp australie

Gestart door robbert, 10 maart 2015 - 21:48:18

« vorige - volgende »

LucvanDijk

Jammer van Max.

Citaat van: FolkertE op 14 maart 2015 - 07:48:09
Citaat van: LucvanDijk op 14 maart 2015 - 07:31:57
Citaat van: FolkertE op 14 maart 2015 - 07:26:05
Verstappen inderdaad netjes. 4 de net achter Massa. Verstappen reed op soft, net als Ferrari, maar welke band reed Massa? Ook Medium toch?

Maar man wat stelt Mclaren teleur. Ik hoop dat ze op maar 75% ofzo rijden want dit is echt dramatisch.

Waarom zou je in de kwalificatie op 75% rijden? Lijkt me dat ze gewoon niet beter kunnen.
Ik bedoelde ook niet dat het zo is, maar dat zou nog wel wat verklaren. Maar een reden zou kunnen zijn is dat ze nog niet op 100% kunnen rijden omdat ze dan hoe dan ook uitvallen.
Ervan uitgaande dat uitvallen het laatste is wat je wilt, is dit dan dus nu hun 100%. Dat het potentieel van de auto misschien nog niet volledig benut wordt, is tot daaraantoe; dat is zo vroeg in het seizoen bij alle teams nog wel zo, lijkt me.

Sabai

De balans zag er ook niet goed uit bij McLaren. De auto gleed alle kanten op.

Perton

Leuke uitslag, Lotus er mooi bij.

Sabai

Alleen jammer dat Mercedes weer zo dominant is.

Perton

Had Renault maar niet om een V6 moeten pushen om vervolgens zelf geen goede motor te bouwen.

Fietser

Fijne kwalificatie, hoewel nauwelijks verrassingen. Hamilton voor Rosberg, Vettel voor Raikkonen, McLaren in de problemen. Maarre... was Massa nou zo goed of Bottas zo slecht? De laatste was in ieder geval niet foutloos.
Ten slotte. Wat een heerlijk debuut van Sainz die uitstekend begrijpt dat hij in zijn positie slechts 1 simpel dingetje hoeft te doen: sneller dan je teamgenoot zijn, met name als die zo gehypet is. Prima van de jonge Spanjool.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 14 maart 2015 - 08:04:22
Alleen jammer dat Mercedes weer zo dominant is.


Rosberg en Hamilton mogen het uitvechten. Dat kan ook leuk worden.


CitaatHad Renault maar niet om een V6 moeten pushen om vervolgens zelf geen goede motor te bouwen.


Ik dacht dat het Ferrari was die perse niet met een viercilinder wilde rijden?

Perton

Ok. Dan dezelfde post, maar met Ferrari erin :P

-edit- heb het even opgezocht en je lijkt gelijk te hebben.

Franky R.

Citaat van: Perton op 14 maart 2015 - 08:27:25
Ok. Dan dezelfde post, maar met Ferrari erin :P
;)


Het was Luca di Montezemolo om precies te zijn, die zo protesteerde tegen de viercilinder.
Renault was juist voorstander van de viercilinder en dreigde zelfs met opstappen...http://www.gppits.net/nieuws/renault_dreigt_f1_te_verlaten/




rafael25


Perton

Ik snap trouwens dat de voorbereiding (zowel de reële als de mentale) niet optimaal was, maar wat is Ericsson toch ook slecht ten opzichte van Nasr.

En nee, dit is geen post dat Van der Garde in die auto had moeten zitten.

0634

Citaat van: LucvanDijk op 14 maart 2015 - 07:31:57
Citaat van: FolkertE op 14 maart 2015 - 07:26:05
Verstappen inderdaad netjes. 4 de net achter Massa. Verstappen reed op soft, net als Ferrari, maar welke band reed Massa? Ook Medium toch?

Maar man wat stelt Mclaren teleur. Ik hoop dat ze op maar 75% ofzo rijden want dit is echt dramatisch.

Waarom zou je in de kwalificatie op 75% rijden? Lijkt me dat ze gewoon niet beter kunnen.

Omdat de betrouwbaarheid plus de kennis van de wagen ze niet toestaat op 100% te rijden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 14 maart 2015 - 08:41:06
Ik snap trouwens dat de voorbereiding (zowel de reële als de mentale) niet optimaal was, maar wat is Ericsson toch ook slecht ten opzichte van Nasr.

En nee, dit is geen post dat Van der Garde in die auto had moeten zitten.
Zelf met de meest optimale voorbereiding zou die IKEA wc-borstel slecht voor de dag komen. Ongelooflijk dat men vorig jaar waagde te zeggen dat Markus zich had verbeterd ten opzichte van Kamui... ::)

0634

En uiteindelijk staat iedereen gewoon weer waar ze horen te staan. Merc met twee vingers in de neus vooraan. Sauber helemaal niet in de voorste regionen, ondanks hun testgeweld en Toro Rosso is ook helemaal niet de minste wagen.


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 maart 2015 - 08:46:29
En uiteindelijk staat iedereen gewoon weer waar ze horen te staan. Merc met twee vingers in de neus vooraan. Sauber helemaal niet in de voorste regionen, ondanks hun testgeweld en Toro Rosso is ook helemaal niet de minste wagen.


En Manor reed ook al helemaal niet... :P