gp australie

Gestart door robbert, 10 maart 2015 - 21:48:18

« vorige - volgende »

Van Wijk

Geloof me, mijn dochter ( toen 14 ) stond bijna te huilen op het podium toen ze zilver pakte op een WK acrogym, niet omdat ze zo blij was met zilver. Ze was telleurgesteld omdat ze nipt goud miste.
Dit is een top sporters menthaliteit die ik als ouder soms amper kan begrijpen,maar heel veel respect en begrip voor heb.

FolkertE

Citaat van: Van Wijk op 19 maart 2015 - 19:46:28
Geloof me, mijn dochter ( toen 14 ) stond bijna te huilen op het podium toen ze zilver pakte op een WK acrogym, niet omdat ze zo blij was met zilver. Ze was telleurgesteld omdat ze nipt goud miste.
Dit is een top sporters menthaliteit die ik als ouder soms amper kan begrijpen,maar heel veel respect en begrip voor heb.
Tuurlijk, dat is ook zo. Op dat moment baalt ze als een klein stekkertje en wilde winnen. Maar als je haar nu zou vragen of ze uiteindelijk tevreden was met Zilver, denk ik wel dat ze zegt dat ze er trots op is. Ik ken jullie natuurlijk niet, maar ik denk niet dat een goude medaille zou veel meer zou betekenen als ze die gewonnen had tegen 6 jarige.
En natuurlijk zal Hamilton ook best genieten van 1 jaartje domineren, maar als hij dit tot 2017 blijft doen, gaat hij echt wel zeggen dat hij liever verliest na een mooie strijd, dan eerste word met 9 vingers in zijn neus.
En vorig jaar heeft hij er wel heel hard voor moeten vechten. Ook al domineerde hij enigszins op de baan, in de punten stond hij vaak achter Rosberg.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 19:23:21
Je kan ook goud winnen. Geeft nog meer voldoening.

Klopt, als je er strijd voor hebt moeten leveren wel ja. Maar zilver winnen na 'n intense strijd geeft meer voldoening dan goud winnen zonder enige vorm van tegenstand.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 00:11:08
Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 19:23:21
Je kan ook goud winnen. Geeft nog meer voldoening.

Klopt, als je er strijd voor hebt moeten leveren wel ja. Maar zilver winnen na 'n intense strijd geeft meer voldoening dan goud winnen zonder enige vorm van tegenstand.
dat laatste is idd mogelijk, maar doorgaans werkt het toch niet zo.

Kootje

Op het moment zelf niet nee, dan zal iedereen het goud prefereren. Maar als je later vraagt naar welk moment het meeste voldoening gaf, dan zal iedere sporter toch voor het zilver na strijd, ipv voor het goud zonder tegenstand gaan.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 00:21:19
Op het moment zelf niet nee, dan zal iedereen het goud prefereren. Maar als je later vraagt naar welk moment het meeste voldoening gaf, dan zal iedere sporter toch voor het zilver na strijd, ipv voor het goud zonder tegenstand gaan.
acheraf en vooraf maakt idd ook nog weer een wereld van verschil, maar het ging over 'willen' en dat is volgens mij altijd vooraf.

Jehoentelaar

Het verschilt per persoon. Zo, einde.

0634

Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 00:11:08
Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 19:23:21
Je kan ook goud winnen. Geeft nog meer voldoening.

Klopt, als je er strijd voor hebt moeten leveren wel ja. Maar zilver winnen na 'n intense strijd geeft meer voldoening dan goud winnen zonder enige vorm van tegenstand.

Dat kan inderdaad, hoeft niet. Ligt net aan de situatie.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 maart 2015 - 00:25:26
Citaat van: Kootje op 20 maart 2015 - 00:21:19
Op het moment zelf niet nee, dan zal iedereen het goud prefereren. Maar als je later vraagt naar welk moment het meeste voldoening gaf, dan zal iedere sporter toch voor het zilver na strijd, ipv voor het goud zonder tegenstand gaan.
acheraf en vooraf maakt idd ook nog weer een wereld van verschil, maar het ging over 'willen' en dat is volgens mij altijd vooraf.

Oke, ik dacht dat het over voldoening ging. My bad. Gaat het idd over wat men wil, dan zal iedereen voor het goud gaan. Lijkt me geen discussie over mogelijk.

Miguel

Citaat van: Van Wijk op 19 maart 2015 - 19:46:28
Geloof me, mijn dochter ( toen 14 ) stond bijna te huilen op het podium toen ze zilver pakte op een WK acrogym, niet omdat ze zo blij was met zilver. Ze was telleurgesteld omdat ze nipt goud miste.
Dit is een top sporters menthaliteit die ik als ouder soms amper kan begrijpen,maar heel veel respect en begrip voor heb.
Terecht dat ze teleurgesteld was. Anders word je nooit de beste, als je tevreden bent met eerste loser. Moet het uiteraard wel realistisch zijn om de beste te kunnen zijn, maar als je tweede kan worden, kan je ook dat beetje extra vinden om de beste te worden. En dat is voor winnaars. Winnaars <3
Peace out yo.

Arthur

En denk ik dat degene die brons heeft [naast goud] blijer is dan degene met zilver.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Denk dat Kimi vandaag nog blijer was, hoefde dat geouwehoer van jordan niet aan te horen.