Grand Prix van Duitsland geannuleerd?

Gestart door sjakie, 18 maart 2015 - 09:03:40

« vorige - volgende »

Perton

Nee, maar het land hoort op de kalender.


Niet per se mijn mening he, maar het lijkt me dat dat de reden is dat het voor Duitsland niet geldt.

0634

Ik snap je. En er is ook wel iets voor te zeggen, maar natuurlijk niet eeuwig. Uiteindelijk is een verliesdraaiend evenement niet houdbaar. En als men ervan overtuigd is dat de terugval aan belangstelling in Duitsland slechts tijdelijk is, nou prima, dan haalt men het tijdelijk van de kalender en zet men hem er over vijf of tien jaar weer terug erop. Lijkt mij logischer dan steeds verder in de min gaan.

Miguel

Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 09:19:00
Citaat van: sjakie op 25 maart 2015 - 08:59:15Hoewel ik in Motorsport een interview las met de chairman van het circuit over hoe men bezig is daar een traditie te beginnen.

Miguel: Aan 'humor' zijn grenzen verbonden. Dit valt niet meer onder een humoristische opmerking. Daarom verwijderd.

Humor? Ik vind er weinig lachen aan wanneer een land waar de Formule 1 op bezoek komt, hun eigen burgers onderdrukt, doodschiet en zonder aanklacht en veroordeling opsluit. https://news.vice.com/video/bahrain-an-inconvenient-uprising
Peace out yo.

NielsD

Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 19:47:23
Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 09:19:00
Citaat van: sjakie op 25 maart 2015 - 08:59:15Hoewel ik in Motorsport een interview las met de chairman van het circuit over hoe men bezig is daar een traditie te beginnen.

Miguel: Aan 'humor' zijn grenzen verbonden. Dit valt niet meer onder een humoristische opmerking. Daarom verwijderd.

Humor? Ik vind er weinig lachen aan wanneer een land waar de Formule 1 op bezoek komt, hun eigen burgers onderdrukt, doodschiet en zonder aanklacht en veroordeling opsluit. https://news.vice.com/video/bahrain-an-inconvenient-uprising

Maar die opmerking was totaal niet relevant natuurlijk.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2015 - 18:35:04
Ik snap je. En er is ook wel iets voor te zeggen, maar natuurlijk niet eeuwig. Uiteindelijk is een verliesdraaiend evenement niet houdbaar. En als men ervan overtuigd is dat de terugval aan belangstelling in Duitsland slechts tijdelijk is, nou prima, dan haalt men het tijdelijk van de kalender en zet men hem er over vijf of tien jaar weer terug erop. Lijkt mij logischer dan steeds verder in de min gaan.
Lijkt mij ook logischer. Een goed voorbeeld vind ik Mexico. Jaren van de kalender geweest, en nu weer terug vanwege Slim en de jongens die hij sponsort. Of Oostenrijk, al is dat net als in de Arabische landen ook gewoon het speeltje van een iets te rijk persoon natuurlijk.

Miguel

Citaat van: NielsD op 25 maart 2015 - 23:14:27
Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 19:47:23
Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 09:19:00
Citaat van: sjakie op 25 maart 2015 - 08:59:15Hoewel ik in Motorsport een interview las met de chairman van het circuit over hoe men bezig is daar een traditie te beginnen.

Miguel: Aan 'humor' zijn grenzen verbonden. Dit valt niet meer onder een humoristische opmerking. Daarom verwijderd.

Humor? Ik vind er weinig lachen aan wanneer een land waar de Formule 1 op bezoek komt, hun eigen burgers onderdrukt, doodschiet en zonder aanklacht en veroordeling opsluit. https://news.vice.com/video/bahrain-an-inconvenient-uprising

Maar die opmerking was totaal niet relevant natuurlijk.

Nee, natuurlijk was het totaal niet relevant. Lege tribunes en een land dat met zichzelf in oorlog is, heeft totaal niets met elkaar te maken.
Peace out yo.

sjakie

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2015 - 18:19:29
Citaat van: sjakie op 25 maart 2015 - 08:59:15
Laat ik zo stellen: in Duitsland zijn zat mensen te vinden die in autosport geïnteresseerd zijn. Ik zie de terugval in toeschouwers dan ook als iets tijdelijks.

Is dat zo? Op basis waarvan is het tijdelijk dan? Ik zeg niet dat je ongelijk heb, maar vergeet niet dat ook de cijfers van RTL D sterk teruglopen.

Hoe krijg je dat publiek weer terug dan? En waarom zouden we door moeten gaan met de Duitse GP terwijl er (al dan niet tijdelijk) nauwelijks belangstelling voor blijkt te zijn?

CitaatHet spijt me maar een GP is daar simpelweg niet houdbaar, niet als je dat volgens de economische wetten beredeneert. Uiteraard kan het wel zolang je er maar bakken vol aan publiek geld in stopt en zodoende een GP kunstmatig in leven houdt

Prima. Maar waarom geldt dit niet voor Duitsland dan?

Dit geldt niet voor Duitsland en elk willekeurig West Europees land omdat daar niet zomaar voor bakken aan publiek geld in een GP kan worden gestoken. Het gebeurt wel maar het is altijd tijdelijk en het levert altijd discussies op. En terecht.

In het Verre en Midden Oosten is dat niet zo'n grote discussie want daar moet het volk toch z'n bek houden en wordt er dus voor veel geld een GP binnen gehaald waar niet eens vraag naar is. En volgens mij moet je een Grand Prix houden waar mensen er naar willen kijken en niet zozeer omdat een lokale dictator er graag zoveel geld voor over heeft. Dan gaat het formule 1 bedrijf alleen nog maar om geld verdienen en als een bedrijf op die tour gaat, dan is het bedrijf ziek. Het kan zijn dat de F1 tegenwoordig gewoon een verkapt business to business evenement is waar gewone racefans allang niet meer gewenst zijn....

Ik weet het, ik ben naief met mijn gedachte dat je een GP moet houden waar er vraag naar is. Ik wordt niet warm van toeschouwers van aluminium, het geeft mij ook een enorm 1984 gevoel.

Terug naar Duitsland: in de jaren 80 was de Duitse Grand Prix ook niet zo sterk bezet. Niettemin wisten ze er elk jaar wel weer een positief resultaat te behalen. Gewoon omdat de prijs om je baan te laten gebruiken niet zo belachelijk hoog was dat er staatsbegrotingen bij moesten springen.

Op termijn zie ik F1 nog wel totaal verdwijnen uit Europa: niet meer te betalen voor de organisator en ook niet voor de gewone racefan. Alleen Monaco blijft over, maar ja, dat is geen race...

Jehoentelaar

Citaat van: sjakie op 26 maart 2015 - 16:20:32
Dit geldt niet voor Duitsland en elk willekeurig West Europees land omdat daar niet zomaar voor bakken aan publiek geld in een GP kan worden gestoken. Het gebeurt wel maar het is altijd tijdelijk en het levert altijd discussies op. En terecht.
Inderdaad terecht, want blijkbaar is de markt ervoor niet groot genoeg om investeringen vanuit het bedrijfsleven (sponsoring) te kunnen verantwoorden in een Grand Prix.

CitaatIn het Verre en Midden Oosten is dat niet zo'n grote discussie want daar moet het volk toch z'n bek houden en wordt er dus voor veel geld een GP binnen gehaald waar niet eens vraag naar is. En volgens mij moet je een Grand Prix houden waar mensen er naar willen kijken en niet zozeer omdat een lokale dictator er graag zoveel geld voor over heeft. Dan gaat het formule 1 bedrijf alleen nog maar om geld verdienen en als een bedrijf op die tour gaat, dan is het bedrijf ziek. Het kan zijn dat de F1 tegenwoordig gewoon een verkapt business to business evenement is waar gewone racefans allang niet meer gewenst zijn....
We zijn het er pagina's lang over eens dat het aantal toeschouwers in Azië en op Hockenheim elkaar nauwelijks ontloopt maar toch is er volgens jou in Azië geen vraag naar? Explain.

Hoezo zijn F1-fans niet gewenst? De aantallen toeschouwers in een heleboel landen spreekt dat statement prachtig tegen. Of denk je dat de Ecclestone het niet zo heeft met Duitse fans?

CitaatIk weet het, ik ben naief met mijn gedachte dat je een GP moet houden waar er vraag naar is. Ik wordt niet warm van toeschouwers van aluminium, het geeft mij ook een enorm 1984 gevoel.
Dus gaan we weg uit het lege Hockenheim en blijven we in het goedgevulde Abu Dhabi. En op welke manier controleert de overheid ons dat het invloed heeft op toeschouwersaantallen bij Grands Prix?

CitaatTerug naar Duitsland: in de jaren 80 was de Duitse Grand Prix ook niet zo sterk bezet. Niettemin wisten ze er elk jaar wel weer een positief resultaat te behalen. Gewoon omdat de prijs om je baan te laten gebruiken niet zo belachelijk hoog was dat er staatsbegrotingen bij moesten springen.
En waar ontstaat die prijs uit? Precies, vraag en aanbod. Zoals hier al eerder besproken is dat een volstrekt normaal mechanisme waar de prijs die jij betaalt voor een pak beschuit ook op wordt gebaseerd. Formule 1 is een business net als de beschuitbusiness; waar Formule 1 geld wil verdienen wil Bolletje dat ook. We moeten niet gaan doen alsof Formule 1 een bepaalde morele plicht heeft om verlies draaiende evenementen in stand te houden, want dan is het snel gebeurd met die business.

CitaatOp termijn zie ik F1 nog wel totaal verdwijnen uit Europa: niet meer te betalen voor de organisator en ook niet voor de gewone racefan. Alleen Monaco blijft over, maar ja, dat is geen race...
Neuh, want zoals blijkt uit de Engelse, Hongaarse en Italiaanse (?) Grands Prix loopt het in Europa nog best aardig. Tenzij we 'Europa' beperken tot Duitsland, maar dat heeft in het verleden niet altijd een geweldige uitwerking gehad.


Aan de rest excuses voor het verknippen van de quote, maar het ging zodanig veel kanten op dat een samenhangende reactie lastig werd. En ik moet zo nog boodschappen doen.

0634

Helder en duidelijk verwoord. Ik snap de sentimenten en onderschrijf die tot op zekere hoogte ook nog wel, maar zolang races geen tickets verkopen en er in hetzelfde land ook beroerd naar tv-uitzendingen wordt gekeken is er weinig economische grond voor een GP.

Dan je beginnen over overheidsgelden of dictators in andere landen, maar dit gaat daar niet over. Dat staat er allemaal compleet los van. Dit gaat puur en alleen over de Duitse GP en de organisator daar heeft te maken met enorm sterk teruglopende recettes. Dan is een race niet langer houdbaar en moet de stekker er (al dan niet tijdelijk) uit.

Jozef

"Het goedgevulde Abu Dhabi" krijgt anders ook de tribunes al niet meer vol. En de capaciteit is daar ook maar 50000. Je kunt dit dus helemaal niet loskoppelen van het feit dat er in het Midden- en Verre Oosten alleen maar GP's zijn omdat er gekke dictators veel geld tegenaan gooien. Als die er niet waren, zouden de meeste van die GP's ook niet rendabel zijn. En dat toont maar een ding aan: dat Ecclestone meer voor zijn product vraagt dan het eigenlijk waard is, maar dat hij gered wordt door die superrijken die wel bereid zijn veel te betalen omdat het voor hun een prestigeproject is.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 26 maart 2015 - 21:23:42
"Het goedgevulde Abu Dhabi" krijgt anders ook de tribunes al niet meer vol. En de capaciteit is daar ook maar 50000. Je kunt dit dus helemaal niet loskoppelen van het feit dat er in het Midden- en Verre Oosten alleen maar GP's zijn omdat er gekke dictators veel geld tegenaan gooien. Als die er niet waren, zouden de meeste van die GP's ook niet rendabel zijn. En dat toont maar een ding aan: dat Ecclestone meer voor zijn product vraagt dan het eigenlijk waard is, maar dat hij gered wordt door die superrijken die wel bereid zijn veel te betalen omdat het voor hun een prestigeproject is.

True. Maar iets is zoveel waard als een gek ervoor wil betalen. Dat het geen gezond-model is, dat is wat anders...
Overigens proberen ze er in Abu Dhabi wel wat van te maken, o.a. met Ferrari World langs het circuit.

Overigens: http://www.gppits.net/magazine/gppits.net_bezoekt_ferrari_world_in_abu_dhabi/  ;)

Heeft trouwens niet veel meer met de Duitse GP te maken  :D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jozef op 26 maart 2015 - 21:23:42
"Het goedgevulde Abu Dhabi" krijgt anders ook de tribunes al niet meer vol. En de capaciteit is daar ook maar 50000. Je kunt dit dus helemaal niet loskoppelen van het feit dat er in het Midden- en Verre Oosten alleen maar GP's zijn omdat er gekke dictators veel geld tegenaan gooien. Als die er niet waren, zouden de meeste van die GP's ook niet rendabel zijn. En dat toont maar een ding aan: dat Ecclestone meer voor zijn product vraagt dan het eigenlijk waard is, maar dat hij gered wordt door die superrijken die wel bereid zijn veel te betalen omdat het voor hun een prestigeproject is.

Dat zal best, het is ook niet dat ik een voorstander ben van dat soort races, maar het heeft niet zoveel te maken met de Duitse GP en het verdwijnen ervan. Het argument dat F1 alleen maar steeds verder weg moet is prima, maar dat staat los van de problemen die de Duitsers hebben om teruglopende belangstelling voor de F1. Ook in kijkcijfers.

NielsD

Citaat van: Miguel op 26 maart 2015 - 09:36:57
Citaat van: NielsD op 25 maart 2015 - 23:14:27
Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 19:47:23
Citaat van: Miguel op 25 maart 2015 - 09:19:00
Citaat van: sjakie op 25 maart 2015 - 08:59:15Hoewel ik in Motorsport een interview las met de chairman van het circuit over hoe men bezig is daar een traditie te beginnen.

Miguel: Aan 'humor' zijn grenzen verbonden. Dit valt niet meer onder een humoristische opmerking. Daarom verwijderd.

Humor? Ik vind er weinig lachen aan wanneer een land waar de Formule 1 op bezoek komt, hun eigen burgers onderdrukt, doodschiet en zonder aanklacht en veroordeling opsluit. https://news.vice.com/video/bahrain-an-inconvenient-uprising

Maar die opmerking was totaal niet relevant natuurlijk.

Nee, natuurlijk was het totaal niet relevant. Lege tribunes en een land dat met zichzelf in oorlog is, heeft totaal niets met elkaar te maken.

Ik doelde meer op het voorbeeld 'concentratiekamp' dat je aanhaalde. Maar goed, nu heb ik je wel vaker rare reacties zien plaatsen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Miguel

Peace out yo.