Jouw ideale rijdersduo 2015

Gestart door Jozef, 28 februari 2015 - 14:28:26

« vorige - volgende »

Wie wil je in je team?

Hamilton
5 (27.8%)
Rosberg
0 (0%)
Ricciardo
5 (27.8%)
Kvyat
0 (0%)
Bottas
2 (11.1%)
Massa
0 (0%)
Vettel
5 (27.8%)
Räikkönen
3 (16.7%)
Alonso
7 (38.9%)
Button
0 (0%)
Verstappen
3 (16.7%)
Magnussen
0 (0%)
Iemand anders, nl...
0 (0%)
Nog iemand anders, nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 12 maart 2015 - 14:28:26

Enzo

Ik wist dat je zou happen.... ;D

FolkertE

gna gna gna. ENZO DAT IS NIET AARDIG, foei.

Maar nee, ik ben nu eigenlijk gewoon serieus zonder fanboy te zijn :P Senna en Hamilton zijn in mijn ogen niet de compleetste rijders van hun generatie, wel de beste/snelste. Net als Prost en Alonso en Schumacher en Vettel.

0634

Citaat van: FolkertE op 01 maart 2015 - 17:35:59
Citaat van: Enzo op 01 maart 2015 - 17:08:12
Ik ga dan toch voor Alonso met Vettel, hoewel je wel een punt hebt Jeroen...dat gaat zeker knetteren.
Ze zijn toch een beetje de Senna en Schumacher van deze tijd.
Senna? Dan zou ik eerder voor de Prost en Schumacher van deze tijd gaan.
Alonso de Prost.
Vettel de Schumacher.

Hamilton zou ik eerder als Senna aan wijzen en Kimi als Mansel. Senna net als Hamilton geroemd om zijn aanvallende houding en razend snel en racend met het hart.
Zowel Alonso, Prost, Schumacher en Vettel reden meer berekend, voorzichtiger.

Hamilton is meer Mansell, spitting image qua rijden. Is meer een straatvechter als Mansell. Dat merk je vooral in de duels. En Lewis heeft ook een beetje dat schlemielige dat Mansell ook regelmatig had.

Senna was juist mega-compleet. Kan niet één onderdeel bedenken dat hij niet beheerste. Hij was inderdaad een aanvallende rijder, veel meer dan Prost, maar dat heeft niet zoveel te maken met compleet zijn of niet. 

Maar goed, uiteindelijk is dit ook allemaal gelul, ze zijn wie ze zijn. :)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2015 - 18:55:31
Citaat van: FolkertE op 01 maart 2015 - 17:35:59
Citaat van: Enzo op 01 maart 2015 - 17:08:12
Ik ga dan toch voor Alonso met Vettel, hoewel je wel een punt hebt Jeroen...dat gaat zeker knetteren.
Ze zijn toch een beetje de Senna en Schumacher van deze tijd.
Senna? Dan zou ik eerder voor de Prost en Schumacher van deze tijd gaan.
Alonso de Prost.
Vettel de Schumacher.

Hamilton zou ik eerder als Senna aan wijzen en Kimi als Mansel. Senna net als Hamilton geroemd om zijn aanvallende houding en razend snel en racend met het hart.
Zowel Alonso, Prost, Schumacher en Vettel reden meer berekend, voorzichtiger.

Hamilton is meer Mansell, spitting image qua rijden. Is meer een straatvechter als Mansell. Dat merk je vooral in de duels. En Lewis heeft ook een beetje dat schlemielige dat Mansell ook regelmatig had.

Senna was juist mega-compleet. Kan niet één onderdeel bedenken dat hij niet beheerste. Hij was inderdaad een aanvallende rijder, veel meer dan Prost, maar dat heeft niet zoveel te maken met compleet zijn of niet. 

Maar goed, uiteindelijk is dit ook allemaal gelul, ze zijn wie ze zijn. :)
Schlemielige? Ik vond juist dat Mensel helemaal niet Schemielig was, maar zeer uitgesproken en een persoonlijkheid. Hamilton zou ik eerder naief noemen. Zegt vaak direct wat hij denkt en stoort zich ook niet aan wat andere er van vinden.
Of doelde je meer met betrekking tot het rijden? Maar dan snap ik niet wat je bedoelt.
Maar dat Straatvechten vind ik dus iets meer alla Kimi.

En ja, Senna was ook zeker compleet, maar niet zo compleet als Prost en Schumacher. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik die tijd nooit heb mee gemaakt en nu dingen achter af kijk en hoor. Maar wat ik zo zie is Hamilton behoorlijk compleet, maar is hij daarin nog niet op niveau van Alonso, maar hij is wel de snellere en betere racer.
Maar goed, wat je zelf ook zegt, ze zijn allemaal zich zelf en er valt voor veel rijders wel een "Gelijke" in vorige tijden te vinden.

Maar Alonso vind ik het minste op Senna lijken, maar goed, dat is mijn mening.

0634

#19
Ik vind Mansell en Hamilton allebei persoonlijkheden. Schlemielig in de zin van soms merkwaardige momenten, niet altijd hun schuld, maar loopbanen met toch de nodige strapatsen erin.

En als Senna niet compleet was, wat mistte hij dan volgens jou? Want ik heb geen idee.

Miguel

Michael Schumacher en Ayrton Senna. Veel betere coureurs zijn er immers niet.
Peace out yo.

0634

Van wie ik gezien heb niet. Maar ik heb altijd wel Jackie Stewart willen zien rijden. Ik denk altijd dat hij ook heel erg compleet moet zijn geweest. Maar goed, dan moet ik afgaan op joetoep en verhalen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2015 - 19:27:42
Ik vind Mansell en Hamilton allebei persoonlijkheden. Schlemielig in de zin van soms merkwaardige momenten, niet altijd hun schuld, maar loopbanen met toch de nodige strapatsen erin.

En als Senna niet compleet was, wat mistte hij dan volgens jou? Want ik heb geen idee. En Hamilton beter en sneller dan Alonso? Sorry, maar dat betwijfel ik.
Ja ok, dat ben ik met je eens. Maar dat had Senna ook. Maar dat heeft elke rijder wel. Maar van Hamilton kan ik me op de baan niet heel veel Schlemiel achtige acties meer herinneren. (behalve in 2011).

Maar ik denk dat je me verkeerd  begreep, want Senna was ook zeer compleet, maar Prost was net wat completer. Maar goed, daar kan ik eerlijk gezegd niet veel over zeggen omdat ik het niet live mee maakte en alles een beetje terug kijk en lees.

En tja, ik begin Alonso steeds meer te warderen en respecteren, maar ik denk wel dat hij minder goed is dan vaak word beweerd. Heel erg goed en zeker 1 van de beste van nu. Maar niet met  kop en schouders. Ik vraag me namelijk heel sterk af hoe slecht de Ferrari's waren afgelopen jaren, want algehele tendens was toch dat Ferrari slechte auto was en Alonso wonder boven wonder dat barrel elke race in de top 5 knalde, terwijl dat niet mogelijk zou zijn met die auto. En dat het een wereld prestatie zou zijn geweest om met Ferrari 2de in de coureurs stand te eindigen. Ik denk dat 2de altijd wel mogelijk was geweest in 2010, 2012 en 2013. Dit voornamelijk omdat Webber gewoon niet meer op niveau kon presteren na 2010.
En als ik heel eerlijk ben, heeft Alonso ook wel wat schlemielige acties gehad die hem de titels koste in 2007, 2010 en 2012. Hamilton heeft Alonso al eens verslagen in de zelfde auto. Het is niet onlogisch of onmogelijk te verwachten of denken dat hij dat weer zou kunnen doen.
het is overigens niet zo dat ik dat direct nu zo vind, maar ik twijfel soms een beetje aan de status van Alonso. En wil hiermee ook niet direct zeggen dat Hamilton (duidelijk) beter is, want dat is hij ( nog) niet. Maar hij zit wel heel dicht tegen dat niveau aan (of er misschien overheen als de Ferrari echt de betere was. )

0634

Kop en schouders in mijn ogen. Nou ja, kleine kop en schouders, dat wel.

En verder, Prost reed berekender en Senna aanvallender. Maar dat heeft verder niet veel te maken met compleet zijn of niet compleet.

Maar goed, de 'wie is beter dan wie' discussie is van tijd tot tijd best leuk, maar ik nu even niet  :).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2015 - 21:20:07
Kop en schouders in mijn ogen. Nou ja, kleine kop en schouders, dat wel.

En verder, Prost reed berekender en Senna aanvallender. Maar dat heeft verder niet veel te maken met compleet zijn of niet compleet.

Maar goed, de 'wie is beter dan wie' discussie is van tijd tot tijd best leuk, maar ik nu even niet  :).
Fair enough, engeltjes hebben ook koppen en schouders dus dan laat ik het daar maar op houden ;)
Maar goed, als de Ferrari inderdaad slechter was dan de Mclaren en Mercedes van Hamilton is Alonso met kop en schouders de beste. Maar daar twijfel ik aan, die Ferrari was eigenlijk best heel goed. niet de beste, maar als hij al slechter was dan de Mclaren was het een minimaal verschil. Als ik de resultaten bekijk van afgelopen jaren, kan ik met gegronde zekerheid zeggen dat de Ferrari helemaal niks onderdeed voor Mclaren in 2010, 2012 en 2013( Mercedes).

En op zich was het niet de bedoeling een wie is beter discussie te beginnen, enkel de status van Alonso (kop en schouders) in twijfel te brengen. En op zich vond ik het wel redelijk passen in dit topic.

0634

Daar is ook niks verkeerds aan Folkert, maar heb er zelf nu even geen zin in. Niks persoonlijk  :)

Arthur

Citaat van: Fabian op 01 maart 2015 - 12:54:30
Verstappen en Bottas. Een beetje chauvinisme gecombineerd met een echte racer. Is Verstappen overigens ook.

Hey Fabian, ook mijn keuze!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 10 maart 2015 - 21:19:50
Citaat van: Fabian op 01 maart 2015 - 12:54:30
Verstappen en Bottas. Een beetje chauvinisme gecombineerd met een echte racer. Is Verstappen overigens ook.

Hey Fabian, ook mijn keuze!
Kijk, ook verstand van zaken!  ;)

Arthur

Citaat van: Fabian op 11 maart 2015 - 16:39:49
Citaat van: Arthur op 10 maart 2015 - 21:19:50
Citaat van: Fabian op 01 maart 2015 - 12:54:30
Verstappen en Bottas. Een beetje chauvinisme gecombineerd met een echte racer. Is Verstappen overigens ook.

Hey Fabian, ook mijn keuze!
Kijk, ook verstand van zaken!  ;)

En ook in je redenering kan ik me prima vinden. Beiden talent waar Bottas zijn kunnen in F1 al heeft bewezen. Echte racers ook inderdaad. Fris bloed met toekomst zie ik graag [wie trouwens niet!]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ikke. Ik zie liever op leeftijd zijnde grijsaards die hangen aan vergane glorie.