Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 20:20:07
Citaat van: Miguel op 06 maart 2015 - 19:55:04
Enige losse flodder hier is jouw aanhoudende conspiracy theory. Wat je daar schreef was een heftig voorbeeld van een cognitieve bias, de bias blind spot.
en wat is mijn conspiracy theorie dan precies?

Dat er meer aan de hand zou zijn omtrent de crash van Alonso.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2015 - 22:00:06
Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 20:20:07
Citaat van: Miguel op 06 maart 2015 - 19:55:04
Enige losse flodder hier is jouw aanhoudende conspiracy theory. Wat je daar schreef was een heftig voorbeeld van een cognitieve bias, de bias blind spot.
en wat is mijn conspiracy theorie dan precies?

Dat er meer aan de hand zou zijn omtrent de crash van Alonso.
en waar zeg ik dat dan precies?

Jehoentelaar

In de elf pagina's die dit topic inmiddels telt.

WC is de gang uit en dan rechts, mocht je dat ook willen weten.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2015 - 22:07:20
In de elf pagina's die dit topic inmiddels telt.
tja, als dat is wat jij er uit op maakt  ???  Misschien heeft Miquel daar wel een mooie term voor.

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 22:04:43
Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2015 - 22:00:06
Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 20:20:07
Citaat van: Miguel op 06 maart 2015 - 19:55:04
Enige losse flodder hier is jouw aanhoudende conspiracy theory. Wat je daar schreef was een heftig voorbeeld van een cognitieve bias, de bias blind spot.
en wat is mijn conspiracy theorie dan precies?

Dat er meer aan de hand zou zijn omtrent de crash van Alonso.
en waar zeg ik dat dan precies?

Citaat van: Tuesday op 05 maart 2015 - 23:36:00
Citaat van: Jozef op 05 maart 2015 - 23:31:51
Dat ligt dan aan jou.
tja, help me dan ff en onderbouw de verklaring met feiten. Dat de verklaring op zich duidelijk is, dat lijkt me duidelijk, het is me alleen niet helemaal duidelijk waarop de verklaring gebaseerd is. En dan doel ik met name op de aanleiding van de crash.

Daar hebben het antwoord dan. En al zou je vinden dat er niks aan de hand is, je helpt het punt niet erg door er steeds op te wijzen dat er twijfelaars zijn. Als iemand zegt 'ik vind blauw een mooie kleur' en ik zeg vervolgens 'ja, maar er zijn ook mensen die rood mooi vinden'. En zeker als ik dat standpunt steeds herhaal is de kans vrij groot dat mensen denken dat ik rood een mooie kleur vind.

Maar genoeg discussie hierover, wat dit is behoorlijk nutteloos.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 06 maart 2015 - 22:48:50
Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 22:04:43
Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2015 - 22:00:06
Citaat van: Tuesday op 06 maart 2015 - 20:20:07
Citaat van: Miguel op 06 maart 2015 - 19:55:04
Enige losse flodder hier is jouw aanhoudende conspiracy theory. Wat je daar schreef was een heftig voorbeeld van een cognitieve bias, de bias blind spot.
en wat is mijn conspiracy theorie dan precies?

Dat er meer aan de hand zou zijn omtrent de crash van Alonso.
en waar zeg ik dat dan precies?

Citaat van: Tuesday op 05 maart 2015 - 23:36:00
Citaat van: Jozef op 05 maart 2015 - 23:31:51
Dat ligt dan aan jou.
tja, help me dan ff en onderbouw de verklaring met feiten. Dat de verklaring op zich duidelijk is, dat lijkt me duidelijk, het is me alleen niet helemaal duidelijk waarop de verklaring gebaseerd is. En dan doel ik met name op de aanleiding van de crash.
Daar hebben het antwoord dan.
en dit is een conspiracy theorie? het enige wat ik zeg is dat McLaren hun verklaring niet kan onderbouwen, dus is het in mijn ogen niet meer dan een mogelijkheid. Ik constateer alleen maar dingen, ik verzin niks.

Miguel

McLaren heeft harde schijven vol met data die ze jou niet laten zien omdat ze jou geen verklaring verschuldigd zijn (maar die toch geven zonder direct vertrouwelijke informatie te openbaren waardoor je ze maar op hun woord in combinatie met de feiten zoals we ze kennen moeten geloven). Het enige wat de FIA nu aan het doen is, is die data evalueren en hun eigen conclusie trekken, die waarschijnlijk dezelfde gaat zijn als de experts van McLaren zelf al getrokken hebben.
Peace out yo.

Pancake Shield

Ik denk dat hetgene waar de meeste twijfels over bestaan ook gewoon de gezondheidssituatie van Alonso is, niet zo zeer de crash. Juist door de verwarrende berichtgeving gaan er mensen meer achter zoeken dan dat er daadwerkelijk achter zit.

Ik heb het zelf nog proberen op te zoeken, maar kon er niks over vinden. Maar ik kan mij ergens vaag herinneren dat Alonso na zijn startcrash in Belgie 2012(?) ook een hersenschudding opgelopen heeft. En nu weer een klap, ik kan mij voorstellen dat ze er dan voorzichtiger mee zijn.

Het is alleen jammer dat er dan weer van die pseudo-doctors zijn die zeggen, dat er veel meer aan de hand is, einde carriere etc. Ik zou zeggen wacht gewoon af en dan zien we wel wat er aan komt.

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Miguel

Geen idee over díe hersenschudding, maar hij had natuurlijk ook die zware crash in Brazilië 12 jaar geleden toen hij gele vlaggen negeerde en als een dwaas overal tegenaan crashte. Destijds werd enkel over een lichte knieblessure bericht, maar wie weet heeft hij toen ook een hersenschudding opgelopen. Als dit nu al zijn derde is, snap ik nog beter waarom men zo voorzichtig is.
Peace out yo.

0634

Doet een 12 jaar oude hersenschudding er dan nog steeds toe?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2015 - 17:27:01
Doet een 12 jaar oude hersenschudding er dan nog steeds toe?
Het zou kunnen. als je ooit je kniebanden hebt verrekt, blijf je daar ook je leven lang gevoelig voor. Met Hersenen zou dat net zo kunnen. Je bent toch vaak wel even van de kaart en uit de running als je je hersenen hebt geschud, dus er zouden kleine beschadigingen kunnen zijn. Een volgende schudding zou die kleine beschadigingen alleen maar kunnen vergroten.

Sphinx

CitaatDoet een 12 jaar oude hersenschudding er dan nog steeds toe?

je hoeft alleen maar naar oud-boksers te kijken voor die vraag. Hoe vaak krijgen die klappen tegen hun hoofd en hoeveel daarvan zijn op het einde van hun carrière zodanig afgetakeld dat ze zowat twee keer zo langzaam functioneren als een normaal mens. En ook al wordt je niet vaak geraakt, één keer pech en de eerste klap zet een tijdbom in gang die pas jaren later afgaat bij een volgende dreun.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Dat zijn allemaal wel andere dingen. Een bokser krijgt constant klappen. Wij hebben het hier over een eenmalige hersenschudding. Zelf heb ik er twee gehad in mijn leven. Nooit heeft een dokter tegen me gezegd dat ik vooral geen derde moet krijgen.

Perton

Heeft er meer mee te maken dat dat sowieso al een verloren zaak is gok ik :D

0634