Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 01 maart 2015 - 17:48:37
Doordat de wagen juist niet zo beschadigd was betekent ook dat crashstructuur de impact niet heeft opgevangen.  Waardoor de impact op Alonso zelf juist groter geweest kan zijn. Hij is waarschijnlijk net verkeerd in de muur gereden.

Dat is wat Grosjean ook zei. Het was beter geweest wanneer de wishbones waren afgebroken, dan is de klap voor de rijder een stuk minder.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2015 - 20:14:18
Citaat van: Sabai op 01 maart 2015 - 17:48:37
Doordat de wagen juist niet zo beschadigd was betekent ook dat crashstructuur de impact niet heeft opgevangen.  Waardoor de impact op Alonso zelf juist groter geweest kan zijn. Hij is waarschijnlijk net verkeerd in de muur gereden.

Dat is wat Grosjean ook zei. Het was beter geweest wanneer de wishbones waren afgebroken, dan is de klap voor de rijder een stuk minder.
maar is er een vergelijkbaar geval in de F1 geschiedenis te vinden dan? de theorie begrijp ik op zich wel en het zou ook wel kunnen, maar er is niet echt een precedent.

0634

Dat weet ik niet. Maar Grosjean zal vast wel wat daarvan weten. Meestal klappen ze er ook onder enige hoek in, al is het soms een kleine hoek, en dan breken ze misschien wel. Maar dat weet ik ook niet. Ik weet alleen dat hij dat gezegd heeft.

Even teruggezocht voor je:

CitaatMany trackside figures have been surprised that Alonso was knocked out in an accident which, by F1's standards, was relatively passive with the MP4-30 left largely unscathed.

"But that is the problem," explained Grosjean. "If you hit sideways, the wishbones and so on are not made to break that way. They will not bend, it is carbon so it either breaks or stays in one piece and if it stays in one piece the energy has to go somewhere and that is the driver."

Bron: Sky.

FolkertE

Dat is wel een interessante. En dan is die energie ineens best veel. Maar waar zit die wishbone dan eigenlijk? Ik ken alleen die wishbone in het lichaam, die je moet breken en een wens kan doen.

Jozef

Daar is het naar vernoemd, de wishbones zijn de draagarmen van de wielen. ;)

0634

Ouwe pic, t ziet er nu iets anders uit, maar t is duidelijk denk ik.


Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wallie

Ik ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek van de FIA gaat blijken.
Nu hij zelfs niet mag racen in Australië...
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Kootje

GOED LEZEN !!!

Hij is volledig gezond verklaard, maar om het risico te vermijden dat hij het zogenoemde "Second Impact Syndrome" oploopt, is hem geadviseerd om niet te racen. Het mag dus wel, het wordt slechts afgeraden, en hij kiest er zelf voor dat advies op te volgen.

Jehoentelaar


lieven

De geruchten blijven toch ook de ronde doen dat hij toch een elektrische schok gekregen zou hebben.
Mercedes en Renault zouden 5 veiligheden ingebouwd hebben en Honda maar 3.

Ik denk dat veel van de geruchten en speculaties al getackeld zouden kunnen worden door hun PR afdeling eens te laten werken en te maken dat ze allen duidelijk aan hetzelfde zeil trekken.
Het komt nogal amateuristisch over als teambaas zegt dat het niets was en hij helemaal niets heeft en dan moet hij op doktersadvies de eerste GP overslaan die 2 weken na het accident is.

Pancake Shield

Dat is het probleem eigenlijk ook. We gaan er even vanuit dat ze bij McLaren de complete waarheid gesproken hebben. Maar geruchten zullen altijd de kop op blijven steken. "Hij heeft een schok gekregen". "Hij is zelf weggevallen". Ik las zelfs ergens op internet (de kapel van onwaarheden) dat Alonso dit doet zodat hij volgend jaar gelijk door kan naar Mercedes. Zelfs al onderzoekt de FIA alles helemaal en geeft McLaren gelijk, dan nog krijg je deze complottheorietjes.

Laten we gewoon hopen dat Alonso snel herstelt en dat hij er in Maleisie gewoon bij is. De dokters hebben in ieder geval gezegd dat, dat geen probleem zou moeten zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

#72
Het is vrij normaal dat je het advies krijgt voorlopig rustig aan te doen en risico's te vermijden, kort nadat je van 'n hersenschudding hersteld bent. Die liep hij weliswaar 2 weken geleden op, maar die is niet na 3 dagen, toen hij uit het hospitaal ontslagen werd, genezen. Dat duurt doorgaans 'n aantal weken, weet ik uit ervaring. Heb ze, zowel zwaar als licht, al meermaals opgelopen. De klap die daarvoor nodig is hoeft overigens ook helemaal niet extreem hard te zijn. Je hoofd stoten tegen 'n keukenkastdeurtje kan al genoeg zijn. Ik zou hier iig niets achter zoeken, zeker niet omdat hij gewoon genezen verklaard is.

Enige enigszins vreemde aan dit verhaal is, is dat hij er 3 dagen voor in het ziekenhuis heeft gelegen, terwijl ik altijd thuis moest herstellen van 'n hersenschudding. Echter is dat Nederland, maar in Spanje zou dit sowieso anders kunnen zijn. In Amerika bijvoorbeeld laten ze je ook niet eerder vertrekken dan dat je genezen bent of de verzekering niet meer betaald. Daarnaast betreft het hier 'n nationale sportheld met voldoende financiële armslag en is het vrij normaal dat die 'n betere, uitgebreidere behandeling krijgen dan wij. Zo wordt er van ons geen CAT-scan gemaakt om vast te stellen of je 'n hersenschudding hebt, dat wordt gewoon volgens de ouderwetse "volg m'n vinger" methode gedaan. Maar ja ... the rich and famous hè? Ook hier kijk ik niet echt van op.

Hamilton#44

Storm in een glas water, zoals Alonso zelf al zegt, een tweede impact binnen 21 dagen kan vervelende gevolgen hebben.
En aangezien McLaren-Honda waarschijnlijk geen 1-2 gaat scoren in Melbourne slaat hij een race over, geen big deal lijkt me.
Zeker niet aangezien ze Maqnussen achter de hand hebben.

deformule

'Alonso heeft het advies van de medici geaccepteerd, al voelt hij zich wel fit genoeg om te starten. De 33-jarige coureur is al begonnen met fysieke training en richt zich nu op de Grand Prix van Maleisië, die eind maart verreden wordt.'