Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Tuesday

#300
Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 19:05:09
Alle hoopvolle speculaties ten spit, Mercedes veruit de snelste. Niemand zal ze bedreigen vrees ik.
mwah, Sauber zit op 1,2 seconden. In 2014 was het gat tussen Mercedes en Ferrari alleen al 2 seconden. Mercedes is nog wel de snelste, maar ze gaan dit jaar veel meer concurrentie krijgen. Althans, dat is mijn verwachting/hoop. En als joker hebben we nog McLaren, daar was mijn hoop voor het (test)seizoen vooral op gericht.


robbert

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 19:08:24
Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 19:05:09
Alle hoopvolle speculaties ten spit, Mercedes veruit de snelste. Niemand zal ze bedreigen vrees ik.
mwah, Sauber zit op 1,2 seconden. In 2014 was het gat tussen Mercedes en Ferrari alleen al 2 seconden. Mercedes is nog wel de snelste, maar ze gaan dit jaar veel meer concurrentie krijgen. Althans, dat is mijn verwachting/hoop. En als joker hebben we nog McLaren, daar was mijn hoop voor het (test)seizoen vooral op gericht.

ja maar toch is de voorsprong van mercedes terug 1 seconde. Zoals vorig testseizoen. Dus het is terug voor mercedes, en het zal terug tussen hamilton en rosberg gaan. Williams is terug het 2de team en daarachter zal ferrari of redbull komen. Dus ferrari is een beetje verbeterd, maar echt om overwinning vechten zal het nog niet kunnen. Podium is meer mogelijk

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 19:04:06
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:50:03
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 18:22:57
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:12:09
Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.
ze zullen ook wel sneller gaan, maar het gat zal normaal gesproken toch gedicht gaan worden. Qua motoren zal alles naar elkaar toe gaan groeien, net als dat met de V8 is gebeurd. Op het gebied van aerodynamica etc zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt, dus een dominantie a la RBR zit er normaal gesproken ook niet meer in. Maar goed we gaan het zien.
Je bedoelt dat ze 4 jaar domineren? Dat zie ik nog wel gebeuren. Het gat hoeft niet per definitie kleiner te worden. In 2010 was RBR ook beter dan de rest, maar niet zo erg als in 2011 en 2013. Daar ging het ook op en neer. Juist met de restricties, zie ik het gat alleen maar groter worden.z4zz
en waarom dan? wat met RBR gebeurde was vooraf ook totaal niet te voorspellen. 2011 waren ze erg goed, maar 2012 was een stuk minder en begin 2013 was Ferrari gewoon het beste team. Kan best zijn dat Mercedes tot 2017 alle kampioenschappen wint, maar ik geloof niet dat de dominantie nog groter gaat worden. Ferrari was in 2002 en 2004 ook zwaar dominant, maar het jaar daarop hadden ze het erg moeilijk. In 2006 deden ze zo waar ineens weer mee om de titel. McLaren won in 1989 zo n beetje alles, maar het jaar erna deed Ferrari tot de laatste race mee om de titel. Kortom in F1 is er veel mogelijk. Verder is het van beide kanten ook deels hoop natuurlijk (kan nu nog ;) )
Natuurlijk is het van te voren nooit te voorspellen, maar met de beperkte ontwikkelingsmogelijkheden is het gat moeilijk te dichten. Maar het is ook precies wat jij aan geeft met RBR, er is niks te voorspellen. Voor het zelfde geld word het gat nog groter. En ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen. Natuurlijk is er ook geen reden te zien of bedenken dat het gat kleiner word. En als je doelt op de hoop die ik eventueel zou hebben op een dominant Mercedes, heb je het mis want ik hoop juist dat Ferrari, RBR, Mclaren of wie dan ook dichter bij komen.

0634

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 19:08:24
Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 19:05:09
Alle hoopvolle speculaties ten spit, Mercedes veruit de snelste. Niemand zal ze bedreigen vrees ik.
mwah, Sauber zit op 1,2 seconden. In 2014 was het gat tussen Mercedes en Ferrari alleen al 2 seconden. Mercedes is nog wel de snelste, maar ze gaan dit jaar veel meer concurrentie krijgen. Althans, dat is mijn verwachting/hoop. En als joker hebben we nog McLaren, daar was mijn hoop voor het (test)seizoen vooral op gericht.

Sauber gaat niet veel presteren. Die zijn s winters vaker beter dan zomers. Dat gat is groot.  Eenvoudige constructeurstitel i.m.o..

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 20:52:52
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 19:04:06
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:50:03
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 18:22:57
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:12:09
Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.
ze zullen ook wel sneller gaan, maar het gat zal normaal gesproken toch gedicht gaan worden. Qua motoren zal alles naar elkaar toe gaan groeien, net als dat met de V8 is gebeurd. Op het gebied van aerodynamica etc zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt, dus een dominantie a la RBR zit er normaal gesproken ook niet meer in. Maar goed we gaan het zien.
Je bedoelt dat ze 4 jaar domineren? Dat zie ik nog wel gebeuren. Het gat hoeft niet per definitie kleiner te worden. In 2010 was RBR ook beter dan de rest, maar niet zo erg als in 2011 en 2013. Daar ging het ook op en neer. Juist met de restricties, zie ik het gat alleen maar groter worden.z4zz
en waarom dan? wat met RBR gebeurde was vooraf ook totaal niet te voorspellen. 2011 waren ze erg goed, maar 2012 was een stuk minder en begin 2013 was Ferrari gewoon het beste team. Kan best zijn dat Mercedes tot 2017 alle kampioenschappen wint, maar ik geloof niet dat de dominantie nog groter gaat worden. Ferrari was in 2002 en 2004 ook zwaar dominant, maar het jaar daarop hadden ze het erg moeilijk. In 2006 deden ze zo waar ineens weer mee om de titel. McLaren won in 1989 zo n beetje alles, maar het jaar erna deed Ferrari tot de laatste race mee om de titel. Kortom in F1 is er veel mogelijk. Verder is het van beide kanten ook deels hoop natuurlijk (kan nu nog ;) )
Natuurlijk is het van te voren nooit te voorspellen, maar met de beperkte ontwikkelingsmogelijkheden is het gat moeilijk te dichten. Maar het is ook precies wat jij aan geeft met RBR, er is niks te voorspellen. Voor het zelfde geld word het gat nog groter. En ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen. Natuurlijk is er ook geen reden te zien of bedenken dat het gat kleiner word. En als je doelt op de hoop die ik eventueel zou hebben op een dominant Mercedes, heb je het mis want ik hoop juist dat Ferrari, RBR, Mclaren of wie dan ook dichter bij komen.
als je dat echt hoopt, dan denk ik dat je op je wenken bediend gaat worden;) natuurlijk gaat het gat kleiner worden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 21:42:48
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 19:08:24
Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 19:05:09
Alle hoopvolle speculaties ten spit, Mercedes veruit de snelste. Niemand zal ze bedreigen vrees ik.
mwah, Sauber zit op 1,2 seconden. In 2014 was het gat tussen Mercedes en Ferrari alleen al 2 seconden. Mercedes is nog wel de snelste, maar ze gaan dit jaar veel meer concurrentie krijgen. Althans, dat is mijn verwachting/hoop. En als joker hebben we nog McLaren, daar was mijn hoop voor het (test)seizoen vooral op gericht.

Sauber gaat niet veel presteren. Die zijn s winters vaker beter dan zomers. Dat gat is groot.  Eenvoudige constructeurstitel i.m.o..
mwah, vorig jaar waren ze tijdens de tests nergens te bekennen hoor. De jaren ervoor waren ze een prima middenmoter met zelfs een paar podia en top 5 klasseringen. Maar goed, het ging me verder ook niet om Sauber, maar meer om de PU waar ze mee rijden. Naar verluid heeft die 80 pk meer als vorig jaar, dan is het dus niet zo gek dat Sauber er nu goed bij lijkt te zitten. En van team Ferrari mag je dan natuurlijk nog wel wat meer verwachten.

0634

Dat mag allemaal, maar ik verwacht niet veel anders dan vorig jaar eigenlijk. Maar ik hoop dat ik daarin verrast ga worden.

FolkertE

Wat is er zo "Tuurlijk" aan dan? Waarom kan het gat niet groter worden?
Ik hoop natuurlijk dat het kleiner word en we een jaar krijgen zoals 2007, 2010 of 2012. Maar ik zie Mercedes tot en met 2017 alles winnen en met namen Hamilton. En met dat laatste heb ik niet veel moeite, al zie ik hem liever winnen tegen gelijkwaardige teams.

0634

Ik zie ze niet alles winnen trouwens, ik zie ze goed zijn, de beste, maar die gaan niet alles winnen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 22:19:00
Wat is er zo "Tuurlijk" aan dan? Waarom kan het gat niet groter worden?
Ik hoop natuurlijk dat het kleiner word en we een jaar krijgen zoals 2007, 2010 of 2012. Maar ik zie Mercedes tot en met 2017 alles winnen en met namen Hamilton. En met dat laatste heb ik niet veel moeite, al zie ik hem liever winnen tegen gelijkwaardige teams.
omdat dat natuurlijk is. Bij de andere teams is er zoveel ruimte voor verbetering, bij Mercedes is dat wat minder. Mercedes zal nog wel aan kop blijven, maar een nog groter verschil lijkt me ondenkbaar.

0634

Hoezo is dat bij Merc minder? Omdat ze al op hoog niveau presteren? Dat betekent toch niet dat ze niet nóg verder kunnen doorontwikkelen? Ik heb geen idee hoeveel rek er nog in zit.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 22:40:08
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 22:19:00
Wat is er zo "Tuurlijk" aan dan? Waarom kan het gat niet groter worden?
Ik hoop natuurlijk dat het kleiner word en we een jaar krijgen zoals 2007, 2010 of 2012. Maar ik zie Mercedes tot en met 2017 alles winnen en met namen Hamilton. En met dat laatste heb ik niet veel moeite, al zie ik hem liever winnen tegen gelijkwaardige teams.
omdat dat natuurlijk is. Bij de andere teams is er zoveel ruimte voor verbetering, bij Mercedes is dat wat minder. Mercedes zal nog wel aan kop blijven, maar een nog groter verschil lijkt me ondenkbaar.
Het is niet natuurlijk, het is een verwachting. Hoe weet jij dat er bij Mercedes niet veel ruimte is voor verbeteringen? Omdat Mercedes nu al beter is dan de rest, wilt nog niet zeggen dat zij al tegen hun maximum aan zitten. Alle fabrikanten hebben ee n ander concept en misschien zit in het concept van Mercedes nog veel meer potentie. Voor het zelfde geld reed Mercedes vorig jaar op 50% omdat als ze meer zouden gebruiken de motor hoe dan ook kapot zou gaan.

Jozef

Het is gewoon een logisch feit dat als iemand een grote voorsprong heeft in technologische ontwikkeling, dat die voorsprong mettertijd doorgaans kleiner wordt en niet groter. Niet altijd, maar meestal wel. De wet van de remmende voorsprong (voor het eerst beschreven door de Nederlandse historicus Jan Romein).

De andere teams hebben een jaar lang naar Mercedes kunnen kijken, weten in grote lijnen waarom die motor beter is en wat het aerodynamische concept van de auto is. Dat kopiëren en zo een grote stap voorwaarts maken, is nu eenmaal gemakkelijker dan een nieuwe grote stap zetten vanaf het punt waar Mercedes was.

Maar bij Mercedes zijn het ook geen idioten en aangezien ze in juni toch wel wisten dat ze beide titels zouden pakken, hebben ze genoeg tijd gehad om aan 2015 te denken. Dus ja, vorig jaar hebben ze 3 races niet gewonnen, komend jaar verwacht ik dat het er misschien 5 zullen zijn die naar andere teams gaan. :P

0634

Ik kan me daar op zich wel in vinden Jozef, maar die remmende voorsprong kan ook gewoon vijf jaar aanhouden. Hebben we al eerder meegemaakt.