Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Jozef

Button nadert de 100 ronden vandaag en laat ook een keer wat meer snelheid zien (wel nog steeds bijna 2.4s achter Bottas, op dezelfde banden).

BMW.WilliamsF1

Button heeft er iig al 85 ronden op zitten. Gelukkig gaat t nu eindelijk wat beter met McLaren. Hopelijk kunnen ze de komende 2 dagen ook probleemloos wat kilometers maken.

Williams ziet er ook wel goed uit. Bottas vandaag bovenaan (tot nu toe) en Massa gisteren...maar het is nog maar testen en wie weet wat Mercedes nu nog niet laat zien :)

Max draait ook weer lekker zijn rondjes zonder fouten te maken.

Jozef

Sauber is eigenlijk het meest verbazend vind ik. Nasrs snelste tijd is ongeveer net zo snel als die van Bottas, beide op softs. En die tijd van Bottas was in een korte run.

Toch is het weer Mercedes dat 'virtueel' het snelst is, want Rosberg zit op drie tienden van Bottas, maar dan op mediums.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 februari 2015 - 16:32:34
Button nadert de 100 ronden vandaag en laat ook een keer wat meer snelheid zien (wel nog steeds bijna 2.4s achter Bottas, op dezelfde banden).
ben benieuwd hoe dat verder gaat dit jaar. Als ze een motor hebben van het niveau Mercedes en McLaren ook eindelijk weer eens een goede auto heeft, dan kan het natuurlijk nog alle kanten op. Alleen qua ontwikkeling staan ze natuurlijk wel op achterstand, maar dat hoeft nog geen ramp te zijn, al kan het uiteindelijk wel net het verschil maken. Ik gun Alonso nog wel een 3e titel ;)

Jozef

Mijn woorden waren nog niet koud of...

Mercedes rijdt voor het eerst deze winter met softs en Rosberg gaat gelijk 1.2s sneller dan Bottas.

FolkertE

Mercedes gaat nu ook op soft en is 1,2 seconde sneller. Nog steeds alleen maar testen, maar we hadden ook niet anders verwacht.
Mclaren gaat inderdaad erg lang mee nu. Ze gaan een langzame start maken, maar halverwege het jaar zie ik ze nog wel mee doen om het podium.

Tuesday

tov Williams is het gat vergelijkbaar met kwalificatie vorig jaar in Barcelona, waar Mercedes zwaar dominant was, maar Sauber (en dus de Ferrari PU) lijken wel een enorme stap te hebben gemaakt. Als Ferrari een seconde sneller is als Sauber (wat gezien jerez niet ondenkbaar is)  zouden ze toch nog aardig in de buurt moeten kunnen komen van Mercedes. Als RBR en McLaren hetzelfde kunnen doen, dan kon het nog wel eens leuk gaan worden. En anders 2016 maar ;) de verschillen zullen uiteindelijk vervagen.

robbert

de toon is gezet. Mercedes is, zoals verwacht terug de snelste en zijn dus terug de grote favoriet voor de titels. De rest zal volgen. Voor het podium zie ik redbull en williams de grotere kanshebbers. Ferrari maakt nu ook meer kans dan vorig jaar op wat podia

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 17:05:02
tov Williams is het gat vergelijkbaar met kwalificatie vorig jaar in Barcelona, waar Mercedes zwaar dominant was, maar Sauber (en dus de Ferrari PU) lijken wel een enorme stap te hebben gemaakt. Als Ferrari een seconde sneller is als Sauber (wat gezien jerez niet ondenkbaar is)  zouden ze toch nog aardig in de buurt moeten kunnen komen van Mercedes. Als RBR en McLaren hetzelfde kunnen doen, dan kon het nog wel eens leuk gaan worden. En anders 2016 maar ;) de verschillen zullen uiteindelijk vervagen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar reed Nasr die tijd niet op ssoft? Maar ik denk dat Ferrari gewoon ook op een seconde zit van Mercedes.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 17:54:58
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 17:05:02
tov Williams is het gat vergelijkbaar met kwalificatie vorig jaar in Barcelona, waar Mercedes zwaar dominant was, maar Sauber (en dus de Ferrari PU) lijken wel een enorme stap te hebben gemaakt. Als Ferrari een seconde sneller is als Sauber (wat gezien jerez niet ondenkbaar is)  zouden ze toch nog aardig in de buurt moeten kunnen komen van Mercedes. Als RBR en McLaren hetzelfde kunnen doen, dan kon het nog wel eens leuk gaan worden. En anders 2016 maar ;) de verschillen zullen uiteindelijk vervagen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar reed Nasr die tijd niet op ssoft? Maar ik denk dat Ferrari gewoon ook op een seconde zit van Mercedes.
volgens mij op gewone softs. De supersofts schijnen trouwens ook niet veel sneller te zijn. Ik hoop trouwens dat Chandok een beetje in de goed richting zit.

Citaat van: Chandok
"I was out watching Rosberg's quali run through Turns 7, 8 and 9 and it looked like a properly quick, committed lap. The car was working well.

"I still think that while his lap was seven-tenths faster than Massa's yesterday, the track's had another day of rubber. So I would argue that Williams could probably get within three or four tenths of that time. "

FolkertE

Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:12:09
Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.
ze zullen ook wel sneller gaan, maar het gat zal normaal gesproken toch gedicht gaan worden. Qua motoren zal alles naar elkaar toe gaan groeien, net als dat met de V8 is gebeurd. Op het gebied van aerodynamica etc zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt, dus een dominantie a la RBR zit er normaal gesproken ook niet meer in. Maar goed we gaan het zien.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 18:22:57
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:12:09
Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.
ze zullen ook wel sneller gaan, maar het gat zal normaal gesproken toch gedicht gaan worden. Qua motoren zal alles naar elkaar toe gaan groeien, net als dat met de V8 is gebeurd. Op het gebied van aerodynamica etc zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt, dus een dominantie a la RBR zit er normaal gesproken ook niet meer in. Maar goed we gaan het zien.
Je bedoelt dat ze 4 jaar domineren? Dat zie ik nog wel gebeuren. Het gat hoeft niet per definitie kleiner te worden. In 2010 was RBR ook beter dan de rest, maar niet zo erg als in 2011 en 2013. Daar ging het ook op en neer. Juist met de restricties, zie ik het gat alleen maar groter worden.z4zz

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:50:03
Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 18:22:57
Citaat van: FolkertE op 27 februari 2015 - 18:12:09
Zou mooi zijn, maar ik heb toch naar voor gevoel dat Mercedes alleen maar sneller en sneller gaat komende 2 jaar.
ze zullen ook wel sneller gaan, maar het gat zal normaal gesproken toch gedicht gaan worden. Qua motoren zal alles naar elkaar toe gaan groeien, net als dat met de V8 is gebeurd. Op het gebied van aerodynamica etc zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt, dus een dominantie a la RBR zit er normaal gesproken ook niet meer in. Maar goed we gaan het zien.
Je bedoelt dat ze 4 jaar domineren? Dat zie ik nog wel gebeuren. Het gat hoeft niet per definitie kleiner te worden. In 2010 was RBR ook beter dan de rest, maar niet zo erg als in 2011 en 2013. Daar ging het ook op en neer. Juist met de restricties, zie ik het gat alleen maar groter worden.z4zz
en waarom dan? wat met RBR gebeurde was vooraf ook totaal niet te voorspellen. 2011 waren ze erg goed, maar 2012 was een stuk minder en begin 2013 was Ferrari gewoon het beste team. Kan best zijn dat Mercedes tot 2017 alle kampioenschappen wint, maar ik geloof niet dat de dominantie nog groter gaat worden. Ferrari was in 2002 en 2004 ook zwaar dominant, maar het jaar daarop hadden ze het erg moeilijk. In 2006 deden ze zo waar ineens weer mee om de titel. McLaren won in 1989 zo n beetje alles, maar het jaar erna deed Ferrari tot de laatste race mee om de titel. Kortom in F1 is er veel mogelijk. Verder is het van beide kanten ook deels hoop natuurlijk (kan nu nog ;) )

0634

Alle hoopvolle speculaties ten spit, Mercedes veruit de snelste. Niemand zal ze bedreigen vrees ik.