Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Jozef

Het zal zeker beter gaan, maar naar mijn herinnering finishten ze vorig seizoen zelden in dezelfde ronde als Mercedes. De achterstand was gewoon echt extreem groot. Oké, Mercedes is niet de referentie omdat die iedereen ver voorbleven, maar ook tov Williams en Red Bull was het gat gigantisch.

0634

Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:26:45

Over wie heb je het dan precies?

James Allison. Zit nu bij Ferrari. En los van hem schijnen er nog flink wat technici van toen weg te zijn gegaan.

0634

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2015 - 21:39:39
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:33:58
Zullen we moeten zien, bij Williams hebben ze zo veel zelfvertrouwen dat ze nog geen een run gedaan hebben waaruit de snelheid van de auto op te maken valt. En Lotus, leuk dat ze bovenaan stonden hoor, maar ik zeg het nogmaals: korte runs op supersofts...

Mercedes is zondag in Melbourne gewoon weer een minuut sneller dan Lotus tijdens de race. Dat is dan weer een blinde gok van mijn kant. :P
ok, maar wat die 2 betreft baseer ik me geen eens echt op de wintertesten. Williams heeft idd nog weinig laten zien (bewust), maar ook Lotus zegt dat ze nog geen low fuel runs hebben gedaan. Maar overall denk ik dat het vergelijkbare teams zijn qua budget/mogelijkheden etc. Williams zal het op de low downforce banen misschien beter doen, Lotus wellicht op de high downforce banen.

Maar als je je niet op de wintertests baseert, waar baseer je je eigenlijk dan op?

Jozef

#258
Citaat van: Jeroen op 25 februari 2015 - 22:42:59
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:26:45

Over wie heb je het dan precies?

James Allison. Zit nu bij Ferrari. En los van hem schijnen er nog flink wat technici van toen weg te zijn gegaan.

Die zit al anderhalf jaar bij Ferrari, die heeft echt niet de Lotus van 2015 ontworpen. Mogelijk wel voor een groot deel die van 2014, trouwens. :P

Edit: never mind, ik heb over het woord "vaak" gelezen in de post van Folkert, waardoor ik dacht dat je bedoelde dat Allison de Lotus van 2015 ontworpen heeft en dat die nu weg is. Mijn fout.

0634

Ah ik vond het al zo vreemd. Never mind :).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 februari 2015 - 22:44:46
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2015 - 21:39:39
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:33:58
Zullen we moeten zien, bij Williams hebben ze zo veel zelfvertrouwen dat ze nog geen een run gedaan hebben waaruit de snelheid van de auto op te maken valt. En Lotus, leuk dat ze bovenaan stonden hoor, maar ik zeg het nogmaals: korte runs op supersofts...

Mercedes is zondag in Melbourne gewoon weer een minuut sneller dan Lotus tijdens de race. Dat is dan weer een blinde gok van mijn kant. :P
ok, maar wat die 2 betreft baseer ik me geen eens echt op de wintertesten. Williams heeft idd nog weinig laten zien (bewust), maar ook Lotus zegt dat ze nog geen low fuel runs hebben gedaan. Maar overall denk ik dat het vergelijkbare teams zijn qua budget/mogelijkheden etc. Williams zal het op de low downforce banen misschien beter doen, Lotus wellicht op de high downforce banen.

Maar als je je niet op de wintertests baseert, waar baseer je je eigenlijk dan op?
dat staat in de zin daarna. En in mijn post daarvoor.

0634

Qua budget en mogelijkheden bedoel je? Mwa dat zegt niet alkes over de wagen. Bovendien,  is Williams qua mogelijkheden niet gewoon een stuk verder?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 februari 2015 - 23:26:00
Qua budget en mogelijkheden bedoel je? Mwa dat zegt niet alkes over de wagen. Bovendien,  is Williams qua mogelijkheden niet gewoon een stuk verder?
in de post daarvoor had ik het over de tendens van de jaren hiervoor. In 2013 haalde Lotus met dezelfde motor als Williams 310 punten meer (315-5). Inmiddels is er bij beide teams wel het 1 en ander veranderd, maar toch denk ik dat ze uiteindelijk op ongeveer eenzelfde niveau uit gaan komen, net achter de traditionele topteams (van de afgelopen jaren)

0634

Okee. Tja, ik denk dat Lotus ontegenzeggelijk beter voor de dag zal komen dan vorig jaar, maar niet dat ze het gat met Williams kunnen dichten. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen om eerlijk te zijn.

robbert

Citaat van: Jeroen op 26 februari 2015 - 06:12:59
Okee. Tja, ik denk dat Lotus ontegenzeggelijk beter voor de dag zal komen dan vorig jaar, maar niet dat ze het gat met Williams kunnen dichten. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen om eerlijk te zijn.

ja, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat ferrari opeens zoveel sneller gaat zijn dan vorig seizoen

FolkertE

Citaat van: robbert op 26 februari 2015 - 06:50:08
Citaat van: Jeroen op 26 februari 2015 - 06:12:59
Okee. Tja, ik denk dat Lotus ontegenzeggelijk beter voor de dag zal komen dan vorig jaar, maar niet dat ze het gat met Williams kunnen dichten. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen om eerlijk te zijn.

ja, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat ferrari opeens zoveel sneller gaat zijn dan vorig seizoen
Maar dat geloof jij ook nooi ;D.
Jij zult er ongetwijfeld anders over denken, maar ik hoop dat Ferrari voorlopig niet meer het beste team word ;D.
Tenzij Kimi wint.

robbert

Citaat van: FolkertE op 26 februari 2015 - 08:52:50
Citaat van: robbert op 26 februari 2015 - 06:50:08
Citaat van: Jeroen op 26 februari 2015 - 06:12:59
Okee. Tja, ik denk dat Lotus ontegenzeggelijk beter voor de dag zal komen dan vorig jaar, maar niet dat ze het gat met Williams kunnen dichten. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen om eerlijk te zijn.

ja, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat ferrari opeens zoveel sneller gaat zijn dan vorig seizoen
Maar dat geloof jij ook nooi ;D.
Jij zult er ongetwijfeld anders over denken, maar ik hoop dat Ferrari voorlopig niet meer het beste team word ;D.
Tenzij Kimi wint.
hehe ik hoop het ook. Ze hebben met schumacher al genoeg dominantie gehad. Ik hoop dat het een mooie strijd word tussen de mercedessen

FolkertE

Precies, en Vettel heeft in de jaren 2010 en 2013 al genoeg gedomineerd. Nu is het maar eens tijd voor Hamilton ;D.

robbert

Citaat van: FolkertE op 26 februari 2015 - 11:37:44
Precies, en Vettel heeft in de jaren 2010 en 2013 al genoeg gedomineerd. Nu is het maar eens tijd voor Hamilton ;D.
ja inderdaad, of massa verdient toch ook een titel vind ik. Maar geen ferrari, daarvoor zijn ze te traag

FolkertE

#269
STR heeft trouwens een nieuwe neus.




Wat zijn die vleugels ook belachelijk groot. Je kan er een heel team aan laten eten.