Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 13:54:25
Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 12:59:27
Als het aan Lauda ligt, gaat Mercedes de laatste test dag(en) voor de snelle rondjes. Hij is niet zo van het verstoppertje spelen dus. Ben benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren, want iedereen weet al dat Mercedes bloedsnel is.
dat riep ie al voor de laatste testdag hoor ;)
Is dat zo? Geen idee wanneer hij het riep. Maar ben benieuwd of ze dat nu gaan doen of niet.

Leroy

FolkertE.... Hierzo ... alsjeblieft... ::)

Gepubliceerd op 23 Feb 2015 14:00
imageNiki Lauda heeft tijdens de laatste testdag van de eerste week in Barcelona Mercedes een duidelijke opdracht gegeven: ophouden met verstoppertje spelen. Mercedes leek in de eerste testweken achter te blijven in vergelijking met hun snelheid van vorig jaar, maar Niki Lauda heeft het team verteld alles te geven wat ze hebben.

Lauda: "We willen weten waar we staan. Ik heb het team gevraagd om 'de hamer neer te slaan'."

De aanpak van de oud-wereldkampioen hielp, aangezien Nico Rosberg op medium banden de tweede tijd van de week neerzette. De Duitser klokte slechts twee tienden langzamer dan Romain Grosjean die op de supersoft reed. Volgens Pirelli zit er ongeveer twee seconden verschil tussen de compounds.

Nico Rosberg vertelde dan ook dat Mercedes momenteel in een 'sterke positie' zit, hoewel hij de snelheid van het Duitse team niet indrukwekkend wil noemen. Rosberg lijkt vooral met een schuin oog te kijken naar de prestaties van Ferrari, die deze winter snel en consistent zijn: "Volgens onze data zijn onze tijden nog niet indrukwekkend, zeker als we die vergelijking met die van de voorgaande dagen."



FolkertE

Tijdens de laatste test dag dus.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 15:53:23
Tijdens de laatste test dag dus.
hij heeft tijdens de laatste testdag tegen de pers gezegd dat hij het team heeft gevraagd om 'de hamer neer te slaan'. Dan heeft ie het dus al eerder tegen zn team gezegd en dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat dat op zn minst voor die snelle run van Rosberg is geweest.

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 16:09:45
Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 15:53:23
Tijdens de laatste test dag dus.
hij heeft tijdens de laatste testdag tegen de pers gezegd dat hij het team heeft gevraagd om 'de hamer neer te slaan'. Dan heeft ie het dus al eerder tegen zn team gezegd en dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat dat op zn minst voor die snelle run van Rosberg is geweest.
ok, hier heb je het definitieve antwoord:
http://www.blick.ch/sport/formel1/geburtstags-kind-niki-lauda-66-packt-den-hammer-aus-und-fahrt-schnell-id3507371.html
artikel gepubliceert op zondag 22 feb om 9:20.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 16:20:19
Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 16:09:45
Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 15:53:23
Tijdens de laatste test dag dus.
hij heeft tijdens de laatste testdag tegen de pers gezegd dat hij het team heeft gevraagd om 'de hamer neer te slaan'. Dan heeft ie het dus al eerder tegen zn team gezegd en dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat dat op zn minst voor die snelle run van Rosberg is geweest.
ok, hier heb je het definitieve antwoord:
http://www.blick.ch/sport/formel1/geburtstags-kind-niki-lauda-66-packt-den-hammer-aus-und-fahrt-schnell-id3507371.html
artikel gepubliceert op zondag 22 feb om 9:20.
Ah, duidelijk. Was verder ook niet bedoeld om een issue er van te maken. Maar Mercedes gaat het seizoen dus gewoon keihard domineren. Jammer, had echt gehoopt ( Ja echt Sabai :P ;)) dat teams wat dichter bij waren gekomen of er misschien zelfs voor.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 16:38:37
Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 16:20:19
Citaat van: Tuesday op 24 februari 2015 - 16:09:45
Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 15:53:23
Tijdens de laatste test dag dus.
hij heeft tijdens de laatste testdag tegen de pers gezegd dat hij het team heeft gevraagd om 'de hamer neer te slaan'. Dan heeft ie het dus al eerder tegen zn team gezegd en dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat dat op zn minst voor die snelle run van Rosberg is geweest.
ok, hier heb je het definitieve antwoord:
http://www.blick.ch/sport/formel1/geburtstags-kind-niki-lauda-66-packt-den-hammer-aus-und-fahrt-schnell-id3507371.html
artikel gepubliceert op zondag 22 feb om 9:20.
Ah, duidelijk. Was verder ook niet bedoeld om een issue er van te maken. Maar Mercedes gaat het seizoen dus gewoon keihard domineren. Jammer, had echt gehoopt ( Ja echt Sabai :P ;) ) dat teams wat dichter bij waren gekomen of er misschien zelfs voor.


;D ;D ;D

0634

Tja, nu wordt het wel heel simpel voor Rosberg om de titel te pakken.

Racingnews365

Rosberg?

Dan moet Hamilton in 10 van de 20 GP`s een falende Mercedes hebben!

Je wordt hier trouwens wel afgeschoten als je een mening geeft over de krachtsverhouding, maar kom op mannen.. geef dan zelf eens een top 5 van de teams zoals jullie die verwachten komend jaar?

1.
2.
3.
4.
5.

en natuurlijk benieuwd wat jullie van Toro Rosso verwachten.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Mercedes
Ferrari
Red Bull
Williams
Lotus

Ofzo.

Toro Rosso als achtste of negende team denk ik, al hun concurrenten van vorig jaar hebben wel progressie geboekt. Het is vooral hopen dat Force India en McLaren er in de eerste seizoenshelft nog niet staan, om dan lekker punten te sprokkelen.

0634

1. Mercedes
2. Red Bull

De rest gaan we zien.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 februari 2015 - 20:05:27
Mercedes
Ferrari
Red Bull
Williams
Lotus

Ofzo.

Toro Rosso als achtste of negende team denk ik, al hun concurrenten van vorig jaar hebben wel progressie geboekt. Het is vooral hopen dat Force India en McLaren er in de eerste seizoenshelft nog niet staan, om dan lekker punten te sprokkelen.
mee eens, ik zou alleen misschien  Lotus nog boven Williams zetten. En McLaren zal zich in de loop van het jaar ook wel in de top 5 (van teams) gaan mengen, misschien dat ze later in het jaar samen met Ferrari en misschien ook wel RBR (als Renault die motor alsnog flink kan verbeteren) Mercedes een paar keer een overwinning kunnen afsnoepen. Ik verwacht wel dat de verschillen het komende jaar een stuk kleiner gaan zijn als vorig jaar. Maar dat zou ook zo maar wishful thinking kunnen zijn ;)

Jehoentelaar

1 Mercedes
2 Mercedes
3 Mercedes
4 Mercedes
5 Mercedes

De rest haalt de 75%-raceafstand niet en wordt het gehele seizoen niet geclassificeerd.

0634

Zelfs dan staat Mercedes maar op één plek ;)

FolkertE

1) Minardi
2) Tolman
3) Steward
4) Mclaren
5) Tyrrel


Serieus:

Begin van het jaar
1) Mercedes
2) Williams
3) RBR
4) Lotus
5) Ferrari

Eind van het jaar:
1) Mercedes
2) Mclaren
3) Williams
4) RBR/Ferrari/Lotus