Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Omdat niet alles wat wordt gezegd altijd 100% hoeft te kloppen. Waarmee ik niet wil zeggen dat McLaren keihard aan het liegen is, maar het is niet uitgesloten dat er meer dingen aan de hand zijn.

0634

Een windvlaag... tja. Wat moet je met zo'n uitleg.

Pancake Shield

Heeft Alonso na de startcrash in Spa ook niet een tijd last nog gehad van iets? Ik kan mij vaag herinneren daar ooit iets over gelezen te hebben. Zou mij kunnen voorstellen dat het met elkaar te maken heeft. Raikkonen onderging immers eind 2013 ook een operatie voor iets wat eerder gebeurd was.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

De verklaring van McLaren was echt kristalhelder. Zelden een team op zulke droge, feitelijke en accurate wijze weten communiceren. Met andere woorden, ik geloof 100% in wat ze zeggen. Als ze iets te verbergen hadden gehad, waren ze wel gekomen met "lijkt erop dat er niets raars aan de hand was, maar we voeren nog onderzoek en zullen volledige openheid geven aan de FIA in het belang van de veiligheid bla bla bla".

Het feit dat ze zeggen: er is op geen enkel moment iets raars gebeurd met ERS en er is ook geen plots verlies van downforce gebeurd, betekent dat ze heel zeker zijn van hun stuk op dit vlak.

Ze zeggen ook niet dat de windvlaag de auto de muur in heeft geramd hé, alleen dat hij door die windvlaag even buiten de lijntjes reed en daardoor de grip verloor. Vind ik plausibel.

0634

In ieder geval plausibeler dan de schok die hij zou hebben gehad, daar geloof ik niks van eigenlijk.

Toch verbaas ik me over de impact. Okee, echt ernstig zal het niet zijn, maar toch best wel een flinke klapper, terwijl ze volgens Vettel niet heel hard reden en het een zij impact is geweest. Dan verwacht ik zoiets niet.

Maar ja, beetje lullig moment geweest blijkbaar.

Kootje

Is zeker plausibel, Grosjean "klaagde" er ook al over, dus .... :-\

Citaat"Het was super om weer achter het stuur te zitten", reageerde Grosjean enthousiast. "De omstandigheden waren best lastig met die wind. Zeker in het begin was dat zo, maar de auto deed het goed. Dat had als gevolg dat we de tests die we wilden doen konden voltooien – zelfs al moest ik 's ochtends mijn racelijn aanpassen omdat de wind de auto duwde!" gaf Grosjean aan hoezeer het weer een factor was.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/322279/grosjean-naar-p1-de-wind-had-grip-op-de-auto/



Jozef

Impact blijf ik ook raar vinden, omdat er nauwelijks zichtbare schade was aan de auto. Maar de wielnaaf en fusee van het voorwiel waren wel beschadigd, dat doe je ook weer niet zomaar.

Tja, bizar ongeluk, maar we moeten het maar geloven.

@Kootje: Sainz ging ook op die plek van de baan, na de lunchpauze.

Kootje

Citaat van: Jozef op 23 februari 2015 - 19:34:23
@Kootje: Sainz ging ook op die plek van de baan, na de lunchpauze.

Nou ... daar ga je dus al, dat maakt het alleen maar nog aannemelijker dat hij zich door 'n stevige windvlaag liet verrassen.

FolkertE

Citaat van: Niels_ op 23 februari 2015 - 18:31:25
Hoezo? McLaren is net met een officiële verklaring gekomen, hoe kan dat dan vaag zijn als ze de exacte oorzaak zeggen?
Dan heb ik dat dus net gemist.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 23 februari 2015 - 19:34:23
Impact blijf ik ook raar vinden, omdat er nauwelijks zichtbare schade was aan de auto. Maar de wielnaaf en fusee van het voorwiel waren wel beschadigd, dat doe je ook weer niet zomaar.

Tja, bizar ongeluk, maar we moeten het maar geloven.

@Kootje: Sainz ging ook op die plek van de baan, na de lunchpauze.
nou, ik geloof het niet. Het strookt niet echt met de verklaring van Vettel, de verklaring van een fotograaf en de schade aan de auto strookt niet met de schade aan de coureur. Ik vraag me ook af of de FIA elke crash tijdens een test gaat onderzoeken.

0634

Maar wat dan? Want al zou het een stroomstoot zijn, hoe strookt dat dan wel met het gevolg? Want de impact blijft exact hetzelfde en van de stroomstoot op zich krijg je echt geen hersenschudding.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 februari 2015 - 20:05:31
Maar wat dan? Want al zou het een stroomstoot zijn, hoe strookt dat dan wel met het gevolg? Want de impact blijft exact hetzelfde en van de stroomstoot op zich krijg je echt geen hersenschudding.
nee, maar van een crash met een F1 auto ook niet snel, zeker niet op relatief lage snelheid onder deze hoek. Verder was het ongeluk ook ruim na bocht drie en op de foto's kun je volgens mij ook zien dat Alonso vrij snel stil stond. En tja, wat is een hersenschudding nou precies. Al met al is het nogal vaag en onwaarschijnlijk. Ik zal niet zeggen dat het absoluut niet waar is, maar ik heb ernstige twijfels.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 februari 2015 - 20:05:31
Maar wat dan? Want al zou het een stroomstoot zijn, hoe strookt dat dan wel met het gevolg? Want de impact blijft exact hetzelfde en van de stroomstoot op zich krijg je echt geen hersenschudding.
Ik heb geen idee of je van een stroomstoot een hersenschudding krijgt of niet, maar het zou kunnen.
Maar wat ook kan is dat hij gewoon verkeerd zat of hing en de klap harder aan kwam omdat hij niet 100% in de auto zat. Hij schijnt eerder op de dag al niet lekker zijn geweest, dus misschien is alles wat hem overkwam gewoon 4 keer zo hard aan gekomen.

0634

Je kan er niet goed van worden, brandwonden van krijgen, of hartklachten, maar van een schok op zich krijg je geen hersenschudding.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 februari 2015 - 20:34:35
Je kan er niet goed van worden, brandwonden van krijgen, of hartklachten, maar van een schok op zich krijg je geen hersenschudding.
nee, maar wel min of meer dezelfde verschijnselen als een hersenschudding en een hersenschudding is volgens mij ook niet echt vast te stellen met een foto of scan. Van een hersenschudding was in eerste instantie ook helemaal geen sprake. Het zou dus ook zo maar een excuus kunnen zijn.