Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 februari 2015 - 23:00:31
Leuk plaatje van een power unit, maar ik zie geen seal. :P
nee, maar het zou wel om een seal in de mgu-k gaan, het vroegere KERS zeg maar. Bedankt voor de toelichting trouwens.

0634

#181
Inderdaad. In de begeleidende tekst v an de tweet stond dat vermeld. Daarvan zou een afsluiting niet goed zijn, dus een pakking ofzo... niet een seal als in verzegeling.

en ook niet die zanger.

Ik snap alleen niet waarom je een pakking opnieuw zou moeten ontwerpen. Hij past of hij past niet. Als je de MGU-K opnieuw ontwerpt, dan wel. Maar anders niet lijkt me.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 23:17:15
Inderdaad. In de begeleidende tekst v an de tweet stond dat vermeld. Daarvan zou een afsluiting niet goed zijn, dus een pakking ofzo... niet een seal als in verzegeling.

en ook niet die zanger.

Ik snap alleen niet waarom je een pakking opnieuw zou moeten ontwerpen. Hij past of hij past niet. Als je de MGU-K opnieuw ontwerpt, dan wel. Maar anders niet lijkt me.
tja, ik weet het niet. Ik hou voorlopig de optie elektrische schok nog ff open. Lijkt me altijd nog waarschijnlijker dan de windvlaag waar ze het eerst over hadden ;) Ik heb toch wel sterk het idee dat er iets met Alonso gebeurd is voordat hij van de baan ging, maar dat kan ook los staan van de auto natuurlijk. Er zal de komende dagen vast meer duidelijk worden, al zit McLaren misschien niet echt te springen om openheid van zaken te geven.

Jozef

Oh dat zal wel moeten, dit gaat over veiligheid dus ongetwijfeld moeten ze aan de FIA uitleggen wat er gebeurd is.

Leroy

en kijk.. daarom gaat mercedes dus met de volledige tokens opgebruikt het seizoen beginnen...

De FIA heeft laten weten geen extra tokens te geven aan Honda voor het ontwikkelen van de motor tijdens het aankomende seizoen. McLaren zou een verzoek hebben ingediend waardoor Honda toch met een volle zak ontwikkelingspunten aan de slag zou kunnen gaan.

Teambaas Ron Dennis zou de afgelopen weken vooral hebben gepusht voor meer tokens zodat Honda zich kan doorontwikkelen in 2015, net als Mercedes, Renault en Ferrari. De FIA geeft echter niet in en laat weten dat het bij haar compromis blijft om Honda het gemiddelde aantal overgebleven tokens van de andere motorleveranciers in Melbourne te geven.

Volgens het Duitse Auto Motor und Sport laat de FIA het volgende weten: "We hebben al een compromis gesloten met Honda, en daar moeten ze tevreden mee zijn. Er staat nergens in de regels dat Honda het maximale aantal tokens hoort te krijgen."



FolkertE

Voor zo ver ik weet is Renault de enige die bijna al hun tokens opgebruikt. Mercedes gaat echt nog wel wat bewaren voor de rest van het seizoen. Zelfde geld voor Ferrari.

Leroy

folkert... mercedes heeft niks meer over vanwege de honda blokkade ... en renault heeft gezegt dat ze tijdens seizoen gaan doorontwikkelen...  :o

Racingnews365

Citaat van: Jehoentelaar op 22 februari 2015 - 00:09:07
Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 23:57:16
het is wel vragen naar de bekende weg. Natuurlijk baseert hij de uitspraken op de wintertests, dat weet jij ook wel. Net als de uitspraken van Rosberg, Ricciardo etc daarop gebaseerd zijn. Een forum is idd (oa) bedoeld om te discussieren, maar sta jij daar zelf (in deze) wel open voor?

Uiteraard, daarom vraag ik door naar de argumentatie van het standpunt en doe ik dat later wederom ondanks het nieuwe standpunt dat ik domme vragen stel.


Een paar verklaringen:
1. kijk naar de diverse banden die de teams monteren
2. kijk naar de lengte van de runs die ze maken onder gelijke omstandigheden
3. kijk naar de tijden die men noteert gedurende die runs
4. kijk naar meerdere testdagen

dan heb je een hele goede indicatie van wat de verschillen zijn tussen de teams.

Ferrari was vorig jaar in de races vaak twee seconden langzamer dan Mercedes. Dat gat lijkt nu toch een stuk kleiner te zijn. Ik verwacht dat het nog rond de seconde zal zijn.

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

FolkertE

Citaat van: Leroy op 23 februari 2015 - 12:46:23
folkert... mercedes heeft niks meer over vanwege de honda blokkade ... en renault heeft gezegt dat ze tijdens seizoen gaan doorontwikkelen...  :o
Echt? Ik dacht dus juist precies andersom. Waar heb je dat gelezen?
Maar wat bedoel je met de Honda blokkade?

Leroy

sorry had er wel iets fout in gelezen ... mercedes heeft nog 6 tokens over !


Honda krijgt waarschijnlijk 8 tokens om de V6 turbo gedurende het komende seizoen te verbeteren. Dat concludeerde Auto Motor und Sport na een rondgang bij de andere motorleveranciers Renault, Ferrari en Mercedes. Laatstgenoemde heeft zelfs de plannen gewijzigd om het aantal tokens voor Honda zo laag mogelijk te houden.

De internationale autosportbond FIA kondigde recent aan dat Honda net als de overige motorleveranciers door een maas in de wet tijdens het jaar een aantal updates voor de krachtbron mag introduceren. In eerste instantie viel de Japanse autofabrikant buiten die regeling, maar na een gesprek met de federatie is een oplossing voor Honda bedacht.

Honda zou het gemiddelde van het aantal tokens dat Renault, Mercedes en Ferrari overhouden mogen gebruiken voor de ontwikkeling van de motor. Mercedes had eigenlijk het plan om met de configuratie van 2014 het nieuwe seizoen aan te vangen en de 32 tokens te bewaren voor tijdens de jaargang. Daar ging een streep door toen bleek dat dit gunstig zou zijn voor Honda.

Auto Motor und Sport ving van bronnen op dat Mercedes nu met 6 tokens voor het restant van 2015 aan het seizoen begint. Renault houdt 7 tokens over en Ferrari bewaart 12 tokens. Dat betekent dat Honda afstevent op 8 tokens voor deze jaargang. AS bericht echter dat de Japanse autofabrikant niet tevreden is met dit compromis en ook 32 tokens wil.

Leroy

mercedes zou alle tokens opgebruiken voor het seizoen ... puur en alleen om honda geen token te laten krijgen...

Tuesday

Citaat van: Leroy op 23 februari 2015 - 13:22:18
mercedes zou alle tokens opgebruiken voor het seizoen ... puur en alleen om honda geen token te laten krijgen...
dan moeten de andere leveranciers wel meewerken, want voor elke token dat Mercedes gebruikt gaat er maar 1/3 token bij Honda af. Kortom, ze zouden er verstandiger aan doen om gewoon hun eigen plan te volgen. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet alsnog al hun tokens op kunnen gebruiken, maar ze moeten dat wel zo efficient mogelijk doen. Ik geloof ook niet dat ze op dit moment erg veel schrik zullen hebben voor McLaren.

Leroy

lijkt mij ook... maar ze hebben SCHIJNBAAR vertrouwen in de motor 2015 ... dus waarom niet meteen je concurrentie kortwieken als het nogsteeds een groot onbekende voor je is ...?


viel niks van te merken hoor met zo weinig ronde...  :D ;D

die doen dadelijk gewoon een kvyatje  8) 8) 8) 8) richting de andere fabrikanten

FolkertE

Het blijft nog al een beetje vaag om trend Alonso. Er gaan zelfs geruchten dat hij volgende week ook niet rijd en dat men vreest voor zijn carrière. nou zal dat laatste wel zwaar overdreven zijn, maar het missen van de volgende test zou misschien nog niet eens zo heel gek zijn.
Der speelt meer af dan Mclaren tot nu toe wilt zeggen.

Niels_

Hoezo? McLaren is net met een officiële verklaring gekomen, hoe kan dat dan vaag zijn als ze de exacte oorzaak zeggen?