Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Leroy

ik ben echt benieuwd naar die eerste race... schoot me namelijk ineens te binnen dat fernando als riep na Spanje dat ze de motor voor 2015 al aan het ontwikkelen waren omdat deze zo tegen viel...

het kan dus wel betekenen dat ze zichzelf echt uit het slop getrokken hebben ...

FolkertE

Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 16:35:06
ik ben echt benieuwd naar die eerste race... schoot me namelijk ineens te binnen dat fernando als riep na Spanje dat ze de motor voor 2015 al aan het ontwikkelen waren omdat deze zo tegen viel...

het kan dus wel betekenen dat ze zichzelf echt uit het slop getrokken hebben ...
Bedoel je Ferrari nu? Zou zo maar kunnen. Maar ik denk dat alle fabrikanten dat doen.

@Sabai: RBR kon in die jaren het verschil maken omdat toen aerodynamica meer verschil kon brengen. Nu is het de motor die het verschil maakt en Renault is denk ik het zwakste op dit moment. (Honda reken ik niet mee omdat ik daar echt geen hoogte van kan krijgen.) En met de beperkte veranderingen zie ik het pas in 2017 gelijk staan.
Al hoop ik van niet.
jaren zoals 2007,  2008, 2010, 2012 waren 10 keer zo leuk als 2014, al maakte de titel van Hamilton een hoop goed.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 16:41:42
Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 16:35:06
ik ben echt benieuwd naar die eerste race... schoot me namelijk ineens te binnen dat fernando als riep na Spanje dat ze de motor voor 2015 al aan het ontwikkelen waren omdat deze zo tegen viel...

het kan dus wel betekenen dat ze zichzelf echt uit het slop getrokken hebben ...
Bedoel je Ferrari nu? Zou zo maar kunnen. Maar ik denk dat alle fabrikanten dat doen.

@Sabai: RBR kon in die jaren het verschil maken omdat toen aerodynamica meer verschil kon brengen. Nu is het de motor die het verschil maakt en Renault is denk ik het zwakste op dit moment. (Honda reken ik niet mee omdat ik daar echt geen hoogte van kan krijgen.) En met de beperkte veranderingen zie ik het pas in 2017 gelijk staan.
Al hoop ik van niet.
jaren zoals 2007,  2008, 2010, 2012 waren 10 keer zo leuk als 2014, al maakte de titel van Hamilton een hoop goed.

;D geloof ik niks van.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 20 februari 2015 - 15:38:51
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.

Op basis waarvan, zoveel veranderd er niet dit jaar, normaliter zijn Mercedes, Red Bull en Williams weer de top 3 teams denk ik of 1 van hen moet een fuckup gemaakt hebben met de huidige auto waardoor ze terugvallen.
Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.

De Renault teams gaan het meeste winnen denk ik, omdat zij relatief gemakkelijker tijd kunnen winnen met een betere motor en Renault kon daar in de winter pas aan gaan werken. Ik denk dat de pikorde kwa posities op de grid niet echt veranderd.
Misschien dat Lotus naar voren komt maar dat is meer omdat ze vorig jaar een hok gebouwd hebben en dan terugkomen waar ze stonden eind 2013.

Maar goed, dat is ook maar mijn speculatie.  :)
Ferrari kon de motor vorig jaar toch ook niet ontwikkelen, dus zij hebben/hadden net als Renault de kans om de motor flink onderhanden te nemen. Het lijkt dat ze daarmee al een behoorlijke stap hebben gemaakt (mede gezien de pace van Sauber) en daarnaast is dit de eerste auto die ontworpen is door Allison, dus ook daarmee zouden ze nog wel eens een aardige stap gemaakt kunnen hebben.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 20 februari 2015 - 16:53:40
Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 16:41:42
Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 16:35:06
ik ben echt benieuwd naar die eerste race... schoot me namelijk ineens te binnen dat fernando als riep na Spanje dat ze de motor voor 2015 al aan het ontwikkelen waren omdat deze zo tegen viel...

het kan dus wel betekenen dat ze zichzelf echt uit het slop getrokken hebben ...
Bedoel je Ferrari nu? Zou zo maar kunnen. Maar ik denk dat alle fabrikanten dat doen.

@Sabai: RBR kon in die jaren het verschil maken omdat toen aerodynamica meer verschil kon brengen. Nu is het de motor die het verschil maakt en Renault is denk ik het zwakste op dit moment. (Honda reken ik niet mee omdat ik daar echt geen hoogte van kan krijgen.) En met de beperkte veranderingen zie ik het pas in 2017 gelijk staan.
Al hoop ik van niet.
jaren zoals 2007,  2008, 2010, 2012 waren 10 keer zo leuk als 2014, al maakte de titel van Hamilton een hoop goed.

;D geloof ik niks van.
Haha, ok. Nog 1 jaartje even naar zijn 3de titel cruisen en dan mogen Mclaren en Ferrari weer dichter bij komen. ;D.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 17:00:14
Citaat van: Hamilton#44 op 20 februari 2015 - 15:38:51
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.

Op basis waarvan, zoveel veranderd er niet dit jaar, normaliter zijn Mercedes, Red Bull en Williams weer de top 3 teams denk ik of 1 van hen moet een fuckup gemaakt hebben met de huidige auto waardoor ze terugvallen.
Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.

De Renault teams gaan het meeste winnen denk ik, omdat zij relatief gemakkelijker tijd kunnen winnen met een betere motor en Renault kon daar in de winter pas aan gaan werken. Ik denk dat de pikorde kwa posities op de grid niet echt veranderd.
Misschien dat Lotus naar voren komt maar dat is meer omdat ze vorig jaar een hok gebouwd hebben en dan terugkomen waar ze stonden eind 2013.

Maar goed, dat is ook maar mijn speculatie.  :)
Ferrari kon de motor vorig jaar toch ook niet ontwikkelen, dus zij hebben/hadden net als Renault de kans om de motor flink onderhanden te nemen. Het lijkt dat ze daarmee al een behoorlijke stap hebben gemaakt (mede gezien de pace van Sauber) en daarnaast is dit de eerste auto die ontworpen is door Allison, dus ook daarmee zouden ze nog wel eens een aardige stap gemaakt kunnen hebben.

Wat zijn hun long run tijden?Weet je dat toevallig.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 20 februari 2015 - 17:30:41
Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 17:00:14
Citaat van: Hamilton#44 op 20 februari 2015 - 15:38:51
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.

Op basis waarvan, zoveel veranderd er niet dit jaar, normaliter zijn Mercedes, Red Bull en Williams weer de top 3 teams denk ik of 1 van hen moet een fuckup gemaakt hebben met de huidige auto waardoor ze terugvallen.
Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.

De Renault teams gaan het meeste winnen denk ik, omdat zij relatief gemakkelijker tijd kunnen winnen met een betere motor en Renault kon daar in de winter pas aan gaan werken. Ik denk dat de pikorde kwa posities op de grid niet echt veranderd.
Misschien dat Lotus naar voren komt maar dat is meer omdat ze vorig jaar een hok gebouwd hebben en dan terugkomen waar ze stonden eind 2013.

Maar goed, dat is ook maar mijn speculatie.  :)
Ferrari kon de motor vorig jaar toch ook niet ontwikkelen, dus zij hebben/hadden net als Renault de kans om de motor flink onderhanden te nemen. Het lijkt dat ze daarmee al een behoorlijke stap hebben gemaakt (mede gezien de pace van Sauber) en daarnaast is dit de eerste auto die ontworpen is door Allison, dus ook daarmee zouden ze nog wel eens een aardige stap gemaakt kunnen hebben.

Wat zijn hun long run tijden?Weet je dat toevallig.
nee, dat weet ik niet. Volgens mij heeft Ferrari zich nog niet echt met longruns bezig gehouden. Als je Ferrari moet geloven zou de meeste winst tov vorig jaar m zitten in de racepace omdat het energy recovery systeem toen niet naar behoren werkte. Dus k ben benieuwd.

FolkertE

Rbr en Mercedes waren volgens Autosport.com de enige die echt bezig waren met long runs.

Zou Ferrari nu niet gewoon alles zetten op de kwalificatie en pas later dit jaar verder gaan met race pace?
Ze hebben aan gegeven voor 5 overwinni gen te willen gaan, en als je op pole kan kwalificeren in Monaco, Hongarije, Singapore en Barcalona, ben je al een heel end.
Of is dat heel raar gedacht?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 19:16:21
Rbr en Mercedes waren volgens Autosport.com de enige die echt bezig waren met long runs.

Zou Ferrari nu niet gewoon alles zetten op de kwalificatie en pas later dit jaar verder gaan met race pace?
Ze hebben aan gegeven voor 5 overwinni gen te willen gaan, en als je op pole kan kwalificeren in Monaco, Hongarije, Singapore en Barcalona, ben je al een heel end.
Of is dat heel raar gedacht?
die long runs zullen de komende testdagen wel gaan komen. Ze zijn nu volgens mij vooral bezig om de auto te optimaliseren en wellicht dat ze in de derde week, met een aerodynamische upgrade ze meer gaan focussen op long runs.

FolkertE

Ja natuurlijk komen die longruns ook wel voor Ferrari, maar ik doelde meer op een soort van stappen plan voor de komende jaren. Eerst absolute snelheid er instampen en als die er is, door gaan op de race pace. Of dat volgende week al is of volgend jaar, dat weet ik niet. (dat andere overigens ook niet :P)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 19:58:21
Ja natuurlijk komen die longruns ook wel voor Ferrari, maar ik doelde meer op een soort van stappen plan voor de komende jaren. Eerst absolute snelheid er instampen en als die er is, door gaan op de race pace. Of dat volgende week al is of volgend jaar, dat weet ik niet. (dat andere overigens ook niet :P)
ik weet het ook niet, maar dr zit natuurlijk wel enige samenhang tussen absolute snelheid en racepace. En uiteindelijk is de racepace ook waar het uiteindelijk om draait. Ik denk ook dat Allison en Ferrari in de loop der jaren wel hebben aangetoond dat ze vnl op racepace focussen.

Racingnews365

Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 15:49:41
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.
Op basis van...?

Volg je uberhaupt iets van de wintertests?
Beetje domme vraagstelling... sorry...
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Racingnews365

Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 19:44:04
Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 19:16:21
Rbr en Mercedes waren volgens Autosport.com de enige die echt bezig waren met long runs.

Zou Ferrari nu niet gewoon alles zetten op de kwalificatie en pas later dit jaar verder gaan met race pace?
Ze hebben aan gegeven voor 5 overwinni gen te willen gaan, en als je op pole kan kwalificeren in Monaco, Hongarije, Singapore en Barcalona, ben je al een heel end.
Of is dat heel raar gedacht?
die long runs zullen de komende testdagen wel gaan komen. Ze zijn nu volgens mij vooral bezig om de auto te optimaliseren en wellicht dat ze in de derde week, met een aerodynamische upgrade ze meer gaan focussen op long runs.

Mercedes is het enige team dat bijna continu long runs rijdt, soms een kortere op medium banden. Ferrari rijdt meer runs op medium banden van max 10 ronden. RBR heeft vandaag pas de eerste echte fatsoenlijke testdag kunnen afwerken zonder al teveel problemen en de snelste tijd was op softs.

Ferrari heeft vandaag net als RBR en Williams een run op soft gedaan, waarmee ze ook direct snelste waren. Het is niet zo dat Ferrari alleen maar korte runs rijdt.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Op McLaren na, die kan ik nog niet plaatsen, verwacht ik eigenlijk dat er geen ene moer gaat veranderen in de startopstelling. Of in ieder geval, minimaal. In grote lijnen is de startgrid in Australie die van Abu Dhabi afgelopen november.


Jehoentelaar

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:34:54
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 15:49:41
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.
Op basis van...?

Volg je uberhaupt iets van de wintertests?
Beetje domme vraagstelling... sorry...

Hoezo is het dom als ik vraag waar je dergelijke uitspraken op baseert? Ik heb echt geen enkel serieus aanknopingspunt kunnen vinden naar goede stappen van Ferrari. Ik kan überhaupt nog nauwelijks iets zeggen over komend seizoen op basis van wat er nu aan rondjes is gereden.

Als het raar is om standpunten en stellingen te bediscussiëren kunnen we het forum beter opdoeken.