Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Leroy

ja... honda kan een onverwachte linkse directe aan mercedes gaan uitdelen...

van Ferrari ben ik nog niet overtuigd,,,

Racingnews365

- Voor alsnog lijkt met name Ferrari een sprong voorwaarts te hebben gemaakt naar prestaties die voor het team acceptabel zijn.
- Mercedes nog altijd snel, maar hopelijk meer concurrentie van Ferrari
- Red Bull nog teveel problemen
- McLaren blijft een dark horse. Snelheid in Barcelona is prima
- Lotus ook zeker een stap gemaakt naar het middenveld tov 2014
- Sauber lijkt beter dan 2014, maar rijdt veel op softs met weinig brandstof
- Force India: Zal veel problemen krijgen begin van het seizoen
- Williams: lijkt voor alsnog degelijk

- Toro Rosso: Heeft mij nog niet kunnen imponeren. Lijkt toch een seconde of 2 tekort te komen op de topteams ook tijdens langere runs. Het team zal met Sauber, Force India en Lotus moeten vechten om de punten die de grote teams (Mercedes, Williams, McLaren, Red Bull en Ferrari) over laten. Laten we hopen dat ze regelmatig Q3 kunnen halen, zou me verbazen als ze een constante factour in de top 10 worden komend seizoen omdat de topteams, en dan met name Ferrari, Mercedes, Williams en Red Bull normaliter te hoog gegrepen zijn. Daarbij komt dat ik van McLaren met de Honda toch wel verwacht dat ze het goed gaan doen net achter de absolute top.


Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Jehoentelaar

Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

Leroy

12:54   Om 13:15 uur is er een persbijeenkomst van het oude Marussia in de paddock van Barcelona.



spannend!!!!!
marussia staat niet meer onder curatele ;)

FolkertE

Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 12:08:17
ja... honda kan een onverwachte linkse directe aan mercedes gaan uitdelen...

van Ferrari ben ik nog niet overtuigd,,,
2 weken geleden was je nog wel overtuigd;) Maar ik denk dat Ferrari wel beter gaat dan vorig jaar, maar Williams en RBR gaan dat ook. Al zie ik RBR dit jaar nog wel eens wat moeilijker jaar hebben.
Volgens Benson? is Williams erg overtuigd van hun kunnen en gaan ze strijden voor de overwinningen. Maar tegelijkertijd zegt hij ook dat Ferrari erg sterk lijkt en dat als  Renault hun motor op orde heeft, RBR ook sterk voor de dag kan komen.

Rosberg rijd nu 22 ronden achter elkaar in de 1,27-28.s

Leroy

folkert... klopt... ik was ervan overtuigt maar kan geen 100% uitsluitsel geven...

het is en blijft een test... maar het ziet ernaar uit dat ze bij ferrari de balans van de auto perfect hebben voor de duitser en de fin...

als de krachtbron nu goed ontwikkeld is ... en het aero pakket is goed opgezet ... dan kunnen we wel hele mooie dingen gaan zien van kimi en seb

Racingnews365

Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 13:17:50
Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 12:08:17
ja... honda kan een onverwachte linkse directe aan mercedes gaan uitdelen...

van Ferrari ben ik nog niet overtuigd,,,
2 weken geleden was je nog wel overtuigd;) Maar ik denk dat Ferrari wel beter gaat dan vorig jaar, maar Williams en RBR gaan dat ook. Al zie ik RBR dit jaar nog wel eens wat moeilijker jaar hebben.
Volgens Benson? is Williams erg overtuigd van hun kunnen en gaan ze strijden voor de overwinningen. Maar tegelijkertijd zegt hij ook dat Ferrari erg sterk lijkt en dat als  Renault hun motor op orde heeft, RBR ook sterk voor de dag kan komen.

Rosberg rijd nu 22 ronden achter elkaar in de 1,27-28.s

Ik zie niet dat Williams echt beter gaat dan 2014. Maar leg uit wat ik mis.
RBR reed de snelle tijd op soft. Dus geen vergelijk, net zoals Sauber en Lotus dat continu deden. RBR heeft to op heden alleen korte stints gereden.

Williams reed gister met Wolff achter het stuur veelal 1.30 tijdens de racesimulatie. Nu zal de baan niet helemaal hetzelfde zijn tov vandaag, maar Mercedes in racepace is toch echt klap sneller met 1.27,5 tot 1.28,5.

Toro Rosso reed vandaag ook 1.30 op een relatief korte stint op harde banden. 1:32.2, 1:31.4, 1:31.0, 1:31.4, 1:31.2, 1:31.4, 1:30.6 en 1:30.6.
Max reed gister tijdens lange stint op medium veelal 1.30,0 tot 1.30,5

Ferrari kon nauwelijks slechter dan vorig jaar! Ik zeg nergens dat ze wereldkampioen worden... Ferrari dat bij de beste 3 teams gaat horen acht ik zeer aannemelijk.

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Racingnews365

Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

FolkertE

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:28:39
Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 13:17:50
Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 12:08:17
ja... honda kan een onverwachte linkse directe aan mercedes gaan uitdelen...

van Ferrari ben ik nog niet overtuigd,,,
2 weken geleden was je nog wel overtuigd;) Maar ik denk dat Ferrari wel beter gaat dan vorig jaar, maar Williams en RBR gaan dat ook. Al zie ik RBR dit jaar nog wel eens wat moeilijker jaar hebben.
Volgens Benson? is Williams erg overtuigd van hun kunnen en gaan ze strijden voor de overwinningen. Maar tegelijkertijd zegt hij ook dat Ferrari erg sterk lijkt en dat als  Renault hun motor op orde heeft, RBR ook sterk voor de dag kan komen.

Rosberg rijd nu 22 ronden achter elkaar in de 1,27-28.s

Ik zie niet dat Williams echt beter gaat dan 2014. Maar leg uit wat ik mis.
RBR reed de snelle tijd op soft. Dus geen vergelijk, net zoals Sauber en Lotus dat continu deden. RBR heeft to op heden alleen korte stints gereden.

Williams reed gister met Wolff achter het stuur veelal 1.30 tijdens de racesimulatie. Nu zal de baan niet helemaal hetzelfde zijn tov vandaag, maar Mercedes in racepace is toch echt klap sneller met 1.27,5 tot 1.28,5.

Toro Rosso reed vandaag ook 1.30 op een relatief korte stint op harde banden. 1:32.2, 1:31.4, 1:31.0, 1:31.4, 1:31.2, 1:31.4, 1:30.6 en 1:30.6.
Max reed gister tijdens lange stint op medium veelal 1.30,0 tot 1.30,5

Ferrari kon nauwelijks slechter dan vorig jaar! Ik zeg nergens dat ze wereldkampioen worden... Ferrari dat bij de beste 3 teams gaat horen acht ik zeer aannemelijk.
Ik zie het zelf ook niet, maar volgens de analist van Autosport.com leek Williams goed te liggen en deden ze bij Williams Rustig en zelf verzekerd. Kan ook zomaar zijn dat hij (en ik dus ook) het mis hebben en Williams helemaal niet goed is, maar goed. Dat is met alles in de test. Kan er goed uitzien en dan ineens belabberd zijn in Australiƫ.

De enige keer dat ik me kan herinneren dat de snelle tijden ook echt snel waren, was met Brawn in 2009.

Op race pace verwacht ik Mercedes gewoon erg ver vooraan. Hoop van niet, maar ik denk dat we vorig jaar nog maar het begin zagen.


STR is ook een beetje onduidelijk. Ze rijden toch wel degelijk en kunnen veel competitieve ronden achter elkaar. En ze rijden nog met de oude neus voor zo ver ik begreep. 

FolkertE

Citaat van: Leroy op 20 februari 2015 - 13:25:42
folkert... klopt... ik was ervan overtuigt maar kan geen 100% uitsluitsel geven...

het is en blijft een test... maar het ziet ernaar uit dat ze bij ferrari de balans van de auto perfect hebben voor de duitser en de fin...

als de krachtbron nu goed ontwikkeld is ... en het aero pakket is goed opgezet ... dan kunnen we wel hele mooie dingen gaan zien van kimi en seb
Was ook een beetje als plagen bedoelt. Maar ik denk dat Williams, Ferrari en RBR dicht bij elkaar zullen zitten. Mclaren zit er of achter of voor. Die kan ik moeilijk in schatten, al verwacht ik een sterke verrassing.

Hamilton#44

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.

Op basis waarvan, zoveel veranderd er niet dit jaar, normaliter zijn Mercedes, Red Bull en Williams weer de top 3 teams denk ik of 1 van hen moet een fuckup gemaakt hebben met de huidige auto waardoor ze terugvallen.
Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.

De Renault teams gaan het meeste winnen denk ik, omdat zij relatief gemakkelijker tijd kunnen winnen met een betere motor en Renault kon daar in de winter pas aan gaan werken. Ik denk dat de pikorde kwa posities op de grid niet echt veranderd.
Misschien dat Lotus naar voren komt maar dat is meer omdat ze vorig jaar een hok gebouwd hebben en dan terugkomen waar ze stonden eind 2013.

Maar goed, dat is ook maar mijn speculatie.  :)

Jehoentelaar

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.
Op basis van...?

FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 20 februari 2015 - 15:38:51
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.

Op basis waarvan, zoveel veranderd er niet dit jaar, normaliter zijn Mercedes, Red Bull en Williams weer de top 3 teams denk ik of 1 van hen moet een fuckup gemaakt hebben met de huidige auto waardoor ze terugvallen.
Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.

De Renault teams gaan het meeste winnen denk ik, omdat zij relatief gemakkelijker tijd kunnen winnen met een betere motor en Renault kon daar in de winter pas aan gaan werken. Ik denk dat de pikorde kwa posities op de grid niet echt veranderd.
Misschien dat Lotus naar voren komt maar dat is meer omdat ze vorig jaar een hok gebouwd hebben en dan terugkomen waar ze stonden eind 2013.

Maar goed, dat is ook maar mijn speculatie.  :)
Eind 2013 is toch rond de 2-5 plek. Dan zal dat nu wel top 3 kunnen worden.
Maar Lotus had ook veel te leiden van een slechte motor, maar goed, die auto was ook te extreem ontworpen denk ik. Met die mooie neus.

Ik denk dat het achter Mercedes erg spannend kan worden.


Sabai

Ik vraag me af of de voorsprong van Mercedes wel zo groot blijft. RBR heeft de laatste jaren laten zien dat ze het beste kunnen doorontwikkelen. De voorsprong van Mercedes "Brawn" was na 1 jaar alweer verdampt. Dus ik ben er nog niet zo zeker van.

Jehoentelaar

De voorsprong van Brawn was destijds al tijdens het seizoen verdwenen, maar het puntenverschil was zo megalomaan dat het uiteindelijk net voldoende was voor de titel.