Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Zozo inside info  ;)

Ik had sterk het idee dat de 2014-Ferrari gewoon niet goed bij Kimi paste.
Kimi zegt nu zelf ook dat de 2015-auto hem veel beter ligt. Als dat zo is, en de auto is ook echt goed, dan kan het een leuk jaar worden voor Ferrari. Sowieso voor ons als kijkers met Vettel als teamgenoot van Kimi.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Tuesday op 21 februari 2015 - 13:36:30
Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:16:17
Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

En verder Kimi... ach, hij is verlost van Alonso, dat zal helpen waarschijnlijk.
ik sprak een paar maanden geleden een neef van Kimi (hij studeert op Kimi zn kosten in Groningen) en die zei dat Kimi Alonso niet echt een hele fijne gozer vond (zachtjes uitgedrukt). Met Vettel kan ie het wel goed vinden, dus in die zin zal hij misschien wel wat meer op zn gemak zijn. Maar daarnaast lijkt ie ook vooral erg blij te zijn met de auto. Ontworpen door dezelfde man die ook zijn Lotus in 2012 en 2013 ontwierp.

Nogal wiedes. Alonso reed rondjes om hem heen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:56:44
Citaat van: Tuesday op 21 februari 2015 - 13:36:30
Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:16:17
Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

En verder Kimi... ach, hij is verlost van Alonso, dat zal helpen waarschijnlijk.
ik sprak een paar maanden geleden een neef van Kimi (hij studeert op Kimi zn kosten in Groningen) en die zei dat Kimi Alonso niet echt een hele fijne gozer vond (zachtjes uitgedrukt). Met Vettel kan ie het wel goed vinden, dus in die zin zal hij misschien wel wat meer op zn gemak zijn. Maar daarnaast lijkt ie ook vooral erg blij te zijn met de auto. Ontworpen door dezelfde man die ook zijn Lotus in 2012 en 2013 ontwierp.

Nogal wiedes. Alonso reed rondjes om hem heen.
dat zal vast niet geholpen hebben, maar dat was geloof ik niet de reden waarom Kimi Alonso niet zo mag.

0634

O dat geloof ik ook nog wel. Alonso lijkt mij een wat nors figuur, Vettel lijkt mij wat vrolijker in de omgang. MAar als Vettel straks altijd maar sneller is dan Kimi, zal Kimi zich ook aan hem gaan irriteren

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 14:02:17
O dat geloof ik ook nog wel. Alonso lijkt mij een wat nors figuur, Vettel lijkt mij wat vrolijker in de omgang. MAar als Vettel straks altijd maar sneller is dan Kimi, zal Kimi zich ook aan hem gaan irriteren
dat weet ik niet. Eerst maar eens zien of Vettel wel echt sneller is en als Kimi gewoon zn Lotus vorm terug heeft zal het met de frustratie wel meevallen. Maar goed, dat is een beetje koffiedik kijken. Vriendschappen in de F1 zijn doorgaans erg broos, maar tussen Kimi en Vettel zie ik niet zo snel rare dingen gebeuren. Maar we zullen zien. Met Alonso had hij natuurlijk al een hele historie van rivaliteit, zelfde generatie etc.

Jozef

Wat ook kan meespelen is dat Kimi vader is geworden en daardoor vrolijker is. Iemand verandert nooit door één gebeurtenis, het is altijd een puzzel die in elkaar moet vallen. Een auto die hem ligt, een vervelende teamgenoot die weg is en een zoon. Drie belangrijke elementen die Kimi's leven er waarschijnlijk wat mooier op maken.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:16:17
Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

Ik ben het in principe met je eens hoor, maar toch twee opmerkingen: de man die de uitspraken deed, is geen Ferrari-medewerker meer. Dat maakt dat hij eigenlijk het fijne niet kan weten van de situatie, maar anderzijds ook dat hij geen reden heeft om na te willen trappen.

Ten tweede, het is niet de eerste keer dat er zulke berichten verschijnen over Alonso... Aldo Costa was ook al een keer heel negatief over de bijdrage van Alonso aan het ontwikkelen van de auto.

Ik zal toegeven dat ik Alonso nooit heb gemogen en niet objectief ben, maar ik denk toch dat er iets van waar is dat hij niet zo geweldig is als veel mensen denken. Snel, ja, slim tijdens de race, ja, kwaliteiten naast de baan, zeer slecht.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 14:02:17
O dat geloof ik ook nog wel. Alonso lijkt mij een wat nors figuur, Vettel lijkt mij wat vrolijker in de omgang. MAar als Vettel straks altijd maar sneller is dan Kimi, zal Kimi zich ook aan hem gaan irriteren
Kimi is inderdaad een man van de vodka en van boten vallen met ijsjes en zo. Alonso is daar niet zo van.

Nee, maar ik denk dat dat Alonso niet eens echt het probleem voor Kimi was, ookal reed Alonso rondjes om hem heen. Kimi had gewoon totaal geen gevoel bij die auto en kon er gewoon absoluut niet mee overweg. Het puntenverschil tussen Alonso en Kimi was ook niet representatief verschil tussen de 2 in mijn ogen. Kimi had gewoon een beroerd jaar. En als hij nu een auto heeft die hem beter ligt, kan het een mooie strijd worden tussen Vettel en Kimi. 

FolkertE

Citaat van: Jozef op 21 februari 2015 - 14:32:45
Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:16:17
Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

Ik ben het in principe met je eens hoor, maar toch twee opmerkingen: de man die de uitspraken deed, is geen Ferrari-medewerker meer. Dat maakt dat hij eigenlijk het fijne niet kan weten van de situatie, maar anderzijds ook dat hij geen reden heeft om na te willen trappen.

Ten tweede, het is niet de eerste keer dat er zulke berichten verschijnen over Alonso... Aldo Costa was ook al een keer heel negatief over de bijdrage van Alonso aan het ontwikkelen van de auto.

Ik zal toegeven dat ik Alonso nooit heb gemogen en niet objectief ben, maar ik denk toch dat er iets van waar is dat hij niet zo geweldig is als veel mensen denken. Snel, ja, slim tijdens de race, ja, kwaliteiten naast de baan, zeer slecht.
Alonso is nooit mijn favoriet geweest, maar na 2007 ben ik hem wel meer gaan waarderen. Maar er zijn inderdaad wat berichten verschenen over Alonso en zijn manier van werken. Ik heb ook altijd het idee gehad dat Alonso niet heel veel meer uit de auto haalde dan er in zat. Het was nooit de beste auto de afgelopen 5 jaar, maar toch vaak wel in de top 3 of top 2 zelfs.

Overigens heeft Ferrari gister ook in een persco gezegd dat Alonso niet het probleem was bij Ferrari, maar echt positief waren ze ook niet. Hoeveel daar van na trappen is weet ik niet, maar Alonso werd wel altijd gezien als de man die een team motiveert en naar voren kan trekken. Maar dat is ook niet echt gebleken. Hopen dat hij met Mclaren nu meer kan en succesvol kan worden.

0634

Citaat van: FolkertE op 21 februari 2015 - 14:47:57
Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 14:02:17
O dat geloof ik ook nog wel. Alonso lijkt mij een wat nors figuur, Vettel lijkt mij wat vrolijker in de omgang. MAar als Vettel straks altijd maar sneller is dan Kimi, zal Kimi zich ook aan hem gaan irriteren
Kimi is inderdaad een man van de vodka en van boten vallen met ijsjes en zo. Alonso is daar niet zo van.

Nee, maar ik denk dat dat Alonso niet eens echt het probleem voor Kimi was, ookal reed Alonso rondjes om hem heen. Kimi had gewoon totaal geen gevoel bij die auto en kon er gewoon absoluut niet mee overweg. Het puntenverschil tussen Alonso en Kimi was ook niet representatief verschil tussen de 2 in mijn ogen. Kimi had gewoon een beroerd jaar. En als hij nu een auto heeft die hem beter ligt, kan het een mooie strijd worden tussen Vettel en Kimi.

Zelfs ik geloof dat Kimi eigenlijk iets dichter op Alonso hoort te zitten dan vorig jaar, maar dan nog zit er een klasse verschil tussen de twee.

Jozef

En als coureur A niet overweg kan met een auto en coureur B wel, dan is dat gewoon een zwakte van coureur A, punt. Ongeacht of ze in een andere auto gelijkwaardig zouden zijn.

0634

Plus dat ja. Met de toevoeging dat ze uitsluitend in een McLaren MP4-30 gelijkwaardig zouden zijn. En dan ook alleen omdat die altijd stil staat.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 21 februari 2015 - 15:30:02
En als coureur A niet overweg kan met een auto en coureur B wel, dan is dat gewoon een zwakte van coureur A, punt. Ongeacht of ze in een andere auto gelijkwaardig zouden zijn.
Mee eens. Al wil dat niet zeggen dat Coureur A dan Slechter is dan coureur B. Gewoon niet compleet genoeg.

Jozef