Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Hamilton#44 op 20 februari 2015 - 15:38:51
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.


Een team als Ferrari ontwikkelt het hele jaar door, die maken naar mijn mening niet ineens zo'n sprong in de winter.



nee inderdaad, daarom dat ik ook niet geloof dat zij opeens meer dan een seconde kunnen goedmaken op mercedes. Volgens mij staan ze in melbourne terug rond de 5de plek. Al denk ik wel dat ze dit seizoen wel makkelijker voor een podium kunnen gaan dan in 2014

FolkertE

Ik snap ook al die heisa rond Ferrari niet. Er zijn een serieus aantal Vettel fanboys/Alonso haters die menen dat Alonso een pannekoek is en Vettel de redder van Ferrari. Dankzij Vettel komt Ferrari nu terug aan de top in 2015.....
Ferrari is sterk en doet het goed nu, maar ik verwacht ze niet voor Mercedes. Als dat wel zo is, hebben ze een wonder verricht en hebben ze de test goed met zandzakjes gegooid.

Tuesday

#77
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 23:12:39
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:34:54
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 15:49:41
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:29:51
Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 12:58:49
Hoezo presteert Ferrari op basis van anderhalve wintertest ineens naar behoren?

2014 was dramatisch voor Ferrari. Het team hoort gewoon in de top 3 thuis bij de teams en ik ga ervan uit dat ze dat ook realiseren in 2015.
Op basis van...?

Volg je uberhaupt iets van de wintertests?
Beetje domme vraagstelling... sorry...

Hoezo is het dom als ik vraag waar je dergelijke uitspraken op baseert? Ik heb echt geen enkel serieus aanknopingspunt kunnen vinden naar goede stappen van Ferrari. Ik kan überhaupt nog nauwelijks iets zeggen over komend seizoen op basis van wat er nu aan rondjes is gereden.

Als het raar is om standpunten en stellingen te bediscussiëren kunnen we het forum beter opdoeken.
het is wel vragen naar de bekende weg. Natuurlijk baseert hij de uitspraken op de wintertests, dat weet jij ook wel. Net als de uitspraken van Rosberg, Ricciardo etc daarop gebaseerd zijn. Een forum is idd (oa) bedoeld om te discussieren, maar sta jij daar zelf (in deze) wel open voor?

Tuesday

#78
deze mag verwijderd worden, ik klikte per ongeluk op citaat ipv veranderen

rafael25

Mercedes zal ongetwijfeld weer domineren dit seizoen, maar ik begin toch wel stiekem een klein beetje de hoop te koesteren dat m.n. Ferrari het gat aardig verkleind heeft.

robbert

ze zullen wel wellicht wat dichterg gekomen zijn bij mercedes, maar zullen toch nog een aardige achterstand hebben. Daarvoor was mercedes in 2014 te sterk. Trouwens, Redbull en Williams zullen ook verbeterd zijn, dus ferrari zal ongeveer op dezelfde plaats staan

Sabai

Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 23:52:54
Ik snap ook al die heisa rond Ferrari niet. Er zijn een serieus aantal Vettel fanboys/Alonso haters die menen dat Alonso een pannekoek is en Vettel de redder van Ferrari. Dankzij Vettel komt Ferrari nu terug aan de top in 2015.....
Ferrari is sterk en doet het goed nu, maar ik verwacht ze niet voor Mercedes. Als dat wel zo is, hebben ze een wonder verricht en hebben ze de test goed met zandzakjes gegooid.

Rare reactie dit. Niemand beweert hier wat jij zegt.

0634

Vettel heeft natuurlijk nog nul invloed op een eventuele Ferrari-revival. Dat is vrijwel onmogelijk lijkt mij zo in een wintertje. Geldt denk ik ook voor de overige nieuwelingen in het management en alles. Áls Ferrari inderdaad omhoog kruipt lijkt mij dat eerder te komen doordat James Allison nu eindelijk zijn stempel kan drukken op het ontwerp.

0634

Vettel staat vandaag na 1,5e minuut overigens alweer omgekeerd in de Barcelonese grindbak.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 09:32:49
Vettel staat vandaag na 1,5e minuut overigens alweer omgekeerd in de Barcelonese grindbak.

Die Ferrari is ook zo snel nu dat is hij nog niet gewend   :P

0634

En McLaren staat alweer stil...

FolkertE

Citaat van: Sabai op 21 februari 2015 - 09:20:08
Citaat van: FolkertE op 20 februari 2015 - 23:52:54
Ik snap ook al die heisa rond Ferrari niet. Er zijn een serieus aantal Vettel fanboys/Alonso haters die menen dat Alonso een pannekoek is en Vettel de redder van Ferrari. Dankzij Vettel komt Ferrari nu terug aan de top in 2015.....
Ferrari is sterk en doet het goed nu, maar ik verwacht ze niet voor Mercedes. Als dat wel zo is, hebben ze een wonder verricht en hebben ze de test goed met zandzakjes gegooid.

Rare reactie dit. Niemand beweert hier wat jij zegt.
Oh, sorry. Het was ook niet gericht op de leden hier, maar over de globale tendens die er heerst over Mclaren, Alonso, Ferrari en Vettel.
Heel veel mensen verwachten heel veel van Ferrari enkel en alleen omdat ze boven aan de testtijden lijst staan.

FolkertE

http://www.autosport.com/news/report.php/id/117753?_ga=1.178897444.1629347785.1390376553

Interessant artikel over Kimi. Hij had vorig jaar erg veel moeite met de auto en is dus nu compleet ander coureur/mens.

Wel opmerkelijk dat er ook direct weer word uitgehaald naar Alonso. Ook al kan hij gelijk hebben, het komt een beetje over als na trappen.

http://www.foxsports.com/motor/story/f1-ferrari-fernando-alonso-critiqued-013115

0634

Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

En verder Kimi... ach, hij is verlost van Alonso, dat zal helpen waarschijnlijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:16:17
Flauw is dat altijd. Die jongen heeft daar 5 jaar lang gereden en dan een trap voor de bips.

En verder Kimi... ach, hij is verlost van Alonso, dat zal helpen waarschijnlijk.
ik sprak een paar maanden geleden een neef van Kimi (hij studeert op Kimi zn kosten in Groningen) en die zei dat Kimi Alonso niet echt een hele fijne gozer vond (zachtjes uitgedrukt). Met Vettel kan ie het wel goed vinden, dus in die zin zal hij misschien wel wat meer op zn gemak zijn. Maar daarnaast lijkt ie ook vooral erg blij te zijn met de auto. Ontworpen door dezelfde man die ook zijn Lotus in 2012 en 2013 ontwierp.