Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

0634

Precies wat Kootje zegt. In Melbourne rijdt Mercedes voorop en Sauber in de middenmoot.

robbert

Citaat van: Jeroen op 19 februari 2015 - 22:06:26
Precies wat Kootje zegt. In Melbourne rijdt Mercedes voorop en Sauber in de middenmoot.
met ferrari net voor sauber ;D

Kootje

Zoiets ja, maar als je de tests moet geloven ....  :-\

;D ;D ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 februari 2015 - 22:06:26
Precies wat Kootje zegt. In Melbourne rijdt Mercedes voorop en Sauber in de middenmoot.
dan zien jullie dus zelf ook bepaalde contouren? Sauber was vorig jaar nl een achterhoede team, maar het lijkt er op dat Ferrari een grote stap heeft gemaakt met zn PU. Ik verwacht ook Mercedes voorop, maar Ferrari zou wel eens het 2e team kunnen worden. McLaren is nog een groot vraagteken, qua testen/ontwikkeling lopen ze achter, maar misschien hebben zel we een geweldige motor/auto. Renault en Mercedes lijken minder progressie te hebben gemaakt, voor Mercedes is de ruimte voor progressie natuurlijk beperkt en gezien de grote voorsprong absoluut geen ramp, maar STR met de Renault motor zou zo maar het laatste team op de grid kunnen worden (Manor buiten beschouwing gelaten). Natuurlijk blijft het een beetje gissen, maar volledig nikszeggend vind ik de testen zeker niet. Zeker niet als je ook de analyes van mensen ter plaatse meeneemt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 22:13:23
Zoiets ja, maar als je de tests moet geloven ....  :-\

;D ;D ;D
gooi er anders nog een paar smileys in... ik zeg niet dat je de tests moet geloven, maar als je het een beetje volgt allemaal, inclusief meningen van insiders, dan kun je wel al voorzichtig wat dingetjes concluderen.

Kootje


0634

Je kan zien welk team zijn zaken nu al goed op orde heeft en al zijn programma's kan draaien en wie niet. Rauwe snelheid kan je, m.i., niet zien tijdens tests. Die zien we pas down under.

Ik weet echt niet of STR de langzaamste zal zijn, het kan zeker maar misschien ook weer niet. Ik weet niet wat de teams doen en ik weet ook niet wie met welke up dates gaat komen en wanneer. Ik weet nog niet eens hoe Force India eruit zal gaan zien.

Leroy

jup glory runners..

een sauber ... een Lotus gister (misschien?)...

ferrari een stap vooruit... red bull een stap vooruit...

maar de Merkedeshj zal wel in melbourne stipt 1 staan... de auto's zijn zeer goed uitgerust...

enkel is de volledig onvoorspelbare factor button/alonso...  wat die honda gaat doen is een zeer grote vraag...

tot op heden zie je veel onbetrouwbaarheid... hebben meteen weer een motor wissel gehad gister...

verwachting voor mij is : 1 mercedes 2 renault/williams/ ferrari... misschien dat lotus nu weer voor de overwinningen mee kan doen...

het pakket van lotus kwa aero en chassis was normaliter een sterke combi... wellicht nu met de juiste krachtbron dat Maldonado van crashdonado omgedoopt kan worden in podiumnado... maar daar valt eigenlijk natuurlijk nog niks over te zeggen...

een renault die expres tokens overhoud zodat ze volgend jaar een betere doorontwikkeling kunnen maken op de krachtbron...

ik kijk naar de testen en let dan op de details wat voor tijden er gereden worden op welke band... om een kleine inschatting te maken..

via Ted's notebook van SKY sports hou ik de details achter de schermen een beetje bij ... aangezien dat er vorige test een leuk weetje bovenkwam zoals : dat vettel zijn snelste tijd klokte met volle tank brandstof en op de medium band ipv Soft...

waar gaat het heen...

BTW Welkom Van Wijk!

FolkertE

Wat moet Pastor eigenlijk doen voor hij Tomado word genoemd?

Jehoentelaar


Matthijs

Hoewel ik eigenlijk helemaal niet houd van dergelijke verbasteringen van namen vond ik Malfunctionado nog wel een mooie.

Leroy

STINT ALONSO
Fernando Alonso is terug van een stint waarin hij de tweede tijd heeft gerealiseerd. De Spanjaard vertrok nog met een grote rookpluim, maar dat kon hem niet deren. Zijn tijden op de speciale winterband: 1:26.7, 1:26.7, 1:27.1 en 1:27.4.

toch nog wel redelijk nette stint van alonso...

zou het aan de band liggen?

FolkertE

Rosberg stelt weer orde opzaken en Mclaren gaat toch best lekker. Die gaan nog voor een leuke verrassing zorgen.
Ben benieuwd hoe de verhoudingen binnen Mclaren zullen zijn, 2 kampioenen in 1 team. In 2007 ging dat fout en in 2010-2012 ging dat (op uitspattingen van Hamilton gates na ;D)  ook goed.

of zal Alonso absolute nr 1 status eisen en krijgen?

Maar Ferrari ging lekker gister. Ik kan niet meer wachten.

Leroy


robbert

ja zoals verwacht is mclaren zich aan het opwerken. Dat zal een goeie kandidaat zijn op de overwinningen. Honda is een goeie motor, en mclaren heeft een goeie chassis, dus dat kan niet anders dan dat zal werken. Ik vermoed dat ferrari het 3de of 4de team zal zijn. Zie Redbull ook nog verbeteren