Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: FolkertE op 24 februari 2015 - 22:15:34


Serieus:

Begin van het jaar
1) Mercedes
2) Williams
3) RBR
4) Lotus
5) Ferrari

Eind van het jaar:
1) Mercedes
2) Mclaren
3) Williams
4) RBR/Ferrari/Lotus

ik denk dat ook. Alleen denk ik dat lotus williams het nog moeilijk kan maken.

FolkertE

Ja dat vermoeden heb ik ook ja. Lotus zou nog wel eens een leuke podium candidaat worden.

Jozef

Jullie laten je misleiden door wat glory runs op supersofts. Lotus is echt niet plots sneller dan Williams, Red Bull en Ferrari.

Ik verwacht als eindstand bij de constructeurs:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams (eigenlijk niet in te schatten, hebben alleen nog maar verstoppertje gespeeld, pitstoptraining gedaan etc., kan zomaar weer het tweede team zijn)
5. McLaren
6. Lotus
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Sauber

Die laatste drie zullen vrij gelijk opgaan verwacht ik, omdat het van die teams zijn die af en toe een zevende plaats kunnen pakken en dan weer een tijdje niets laten zien. Sauber zal het onderspit delven omdat ze een minder rijdersduo hebben, Force India heeft te lijden onder het laat af hebben van de nieuwe auto.

McLaren gaat vaak slechte races kennen en uitvalbeurten noteren, maar af en toe ook een podiumplek pakken die dan weer genoeg punten oplevert om Lotus voor te blijven.

robbert

hmm, ik schat eigenlijk lotus wat hoger, en ferrari een plaats lager. Ik zie redbull nog voor hen eindigen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 00:44:59
Jullie laten je misleiden door wat glory runs op supersofts. Lotus is echt niet plots sneller dan Williams, Red Bull en Ferrari.

Ik verwacht als eindstand bij de constructeurs:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams (eigenlijk niet in te schatten, hebben alleen nog maar verstoppertje gespeeld, pitstoptraining gedaan etc., kan zomaar weer het tweede team zijn)
5. McLaren
6. Lotus
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Sauber

Die laatste drie zullen vrij gelijk opgaan verwacht ik, omdat het van die teams zijn die af en toe een zevende plaats kunnen pakken en dan weer een tijdje niets laten zien. Sauber zal het onderspit delven omdat ze een minder rijdersduo hebben, Force India heeft te lijden onder het laat af hebben van de nieuwe auto.

McLaren gaat vaak slechte races kennen en uitvalbeurten noteren, maar af en toe ook een podiumplek pakken die dan weer genoeg punten oplevert om Lotus voor te blijven.
Zit je nu mijn uiterstvakkundige verwachtingen nou belachelijk te maken? :P

Maar ik verwacht veel van Lotus, hebben toch vaak een auto gebouwd met goede aero.

robbert

inderdaad, daarom dat ze ook snellere tijden reden. Ze zullen nog de strijd kunnen aangaan samen met ferrari en williams

0634

Citaat van: FolkertE op 25 februari 2015 - 10:46:03
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 00:44:59
Jullie laten je misleiden door wat glory runs op supersofts. Lotus is echt niet plots sneller dan Williams, Red Bull en Ferrari.

Ik verwacht als eindstand bij de constructeurs:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams (eigenlijk niet in te schatten, hebben alleen nog maar verstoppertje gespeeld, pitstoptraining gedaan etc., kan zomaar weer het tweede team zijn)
5. McLaren
6. Lotus
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Sauber

Die laatste drie zullen vrij gelijk opgaan verwacht ik, omdat het van die teams zijn die af en toe een zevende plaats kunnen pakken en dan weer een tijdje niets laten zien. Sauber zal het onderspit delven omdat ze een minder rijdersduo hebben, Force India heeft te lijden onder het laat af hebben van de nieuwe auto.

McLaren gaat vaak slechte races kennen en uitvalbeurten noteren, maar af en toe ook een podiumplek pakken die dan weer genoeg punten oplevert om Lotus voor te blijven.
Zit je nu mijn uiterstvakkundige verwachtingen nou belachelijk te maken? :P

Maar ik verwacht veel van Lotus, hebben toch vaak een auto gebouwd met goede aero.

Maar de ontwerper die daarvoor verantwoordelijk was, plus een aantal assistenten van hem, is er nu niet meer.

Sabai

Mijn verwachting van de krachtsverhoudingen zijn,

1 Mercedes
2 RBR
3 Ferrari / Williams
4 Williams
5 McLaren
6 Lotus
7 Torro Rosso
8 Force India
9 Sauber
10 Manor gp

Mijn verwachting van de eindstand bij de constructeurs is hetzelfde als die van Jozef .

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 februari 2015 - 17:13:16
Citaat van: FolkertE op 25 februari 2015 - 10:46:03
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 00:44:59
Jullie laten je misleiden door wat glory runs op supersofts. Lotus is echt niet plots sneller dan Williams, Red Bull en Ferrari.

Ik verwacht als eindstand bij de constructeurs:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams (eigenlijk niet in te schatten, hebben alleen nog maar verstoppertje gespeeld, pitstoptraining gedaan etc., kan zomaar weer het tweede team zijn)
5. McLaren
6. Lotus
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Sauber

Die laatste drie zullen vrij gelijk opgaan verwacht ik, omdat het van die teams zijn die af en toe een zevende plaats kunnen pakken en dan weer een tijdje niets laten zien. Sauber zal het onderspit delven omdat ze een minder rijdersduo hebben, Force India heeft te lijden onder het laat af hebben van de nieuwe auto.

McLaren gaat vaak slechte races kennen en uitvalbeurten noteren, maar af en toe ook een podiumplek pakken die dan weer genoeg punten oplevert om Lotus voor te blijven.
Zit je nu mijn uiterstvakkundige verwachtingen nou belachelijk te maken? :P

Maar ik verwacht veel van Lotus, hebben toch vaak een auto gebouwd met goede aero.

Maar de ontwerper die daarvoor verantwoordelijk was, plus een aantal assistenten van hem, is er nu niet meer.
true. Maar toch, de auto van vorig jaar was toch erg snel....

0634


Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 februari 2015 - 17:13:16
Citaat van: FolkertE op 25 februari 2015 - 10:46:03
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 00:44:59
Jullie laten je misleiden door wat glory runs op supersofts. Lotus is echt niet plots sneller dan Williams, Red Bull en Ferrari.

Ik verwacht als eindstand bij de constructeurs:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams (eigenlijk niet in te schatten, hebben alleen nog maar verstoppertje gespeeld, pitstoptraining gedaan etc., kan zomaar weer het tweede team zijn)
5. McLaren
6. Lotus
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Sauber

Die laatste drie zullen vrij gelijk opgaan verwacht ik, omdat het van die teams zijn die af en toe een zevende plaats kunnen pakken en dan weer een tijdje niets laten zien. Sauber zal het onderspit delven omdat ze een minder rijdersduo hebben, Force India heeft te lijden onder het laat af hebben van de nieuwe auto.

McLaren gaat vaak slechte races kennen en uitvalbeurten noteren, maar af en toe ook een podiumplek pakken die dan weer genoeg punten oplevert om Lotus voor te blijven.
Zit je nu mijn uiterstvakkundige verwachtingen nou belachelijk te maken? :P

Maar ik verwacht veel van Lotus, hebben toch vaak een auto gebouwd met goede aero.

Maar de ontwerper die daarvoor verantwoordelijk was, plus een aantal assistenten van hem, is er nu niet meer.

Over wie heb je het dan precies?

Tuesday

toch had Lotus nog dubbel zoveel punten in 2014 als Williams er in 2013 had. Alleen al die Mercedes motor maakt een wereld van verschil. Zeker in 2014 was het nadeel van de Renault motor gigantisch. In 2013 hadden Lotus en Williams beide een Renault motor. Maar goed, er is wel het 1 en ander veranderd natuurlijk, maar uiteindelijk zullen ze redelijk bij elkaar in de buurt uitkomen in de strijd om het 4e team.

Jozef

Zullen we moeten zien, bij Williams hebben ze zo veel zelfvertrouwen dat ze nog geen een run gedaan hebben waaruit de snelheid van de auto op te maken valt. En Lotus, leuk dat ze bovenaan stonden hoor, maar ik zeg het nogmaals: korte runs op supersofts...

Mercedes is zondag in Melbourne gewoon weer een minuut sneller dan Lotus tijdens de race. Dat is dan weer een blinde gok van mijn kant. :P

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:33:58
Zullen we moeten zien, bij Williams hebben ze zo veel zelfvertrouwen dat ze nog geen een run gedaan hebben waaruit de snelheid van de auto op te maken valt. En Lotus, leuk dat ze bovenaan stonden hoor, maar ik zeg het nogmaals: korte runs op supersofts...

Mercedes is zondag in Melbourne gewoon weer een minuut sneller dan Lotus tijdens de race. Dat is dan weer een blinde gok van mijn kant. :P
ok, maar wat die 2 betreft baseer ik me geen eens echt op de wintertesten. Williams heeft idd nog weinig laten zien (bewust), maar ook Lotus zegt dat ze nog geen low fuel runs hebben gedaan. Maar overall denk ik dat het vergelijkbare teams zijn qua budget/mogelijkheden etc. Williams zal het op de low downforce banen misschien beter doen, Lotus wellicht op de high downforce banen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2015 - 21:39:39
Citaat van: Jozef op 25 februari 2015 - 21:33:58
Zullen we moeten zien, bij Williams hebben ze zo veel zelfvertrouwen dat ze nog geen een run gedaan hebben waaruit de snelheid van de auto op te maken valt. En Lotus, leuk dat ze bovenaan stonden hoor, maar ik zeg het nogmaals: korte runs op supersofts...

Mercedes is zondag in Melbourne gewoon weer een minuut sneller dan Lotus tijdens de race. Dat is dan weer een blinde gok van mijn kant. :P
ok, maar wat die 2 betreft baseer ik me geen eens echt op de wintertesten. Williams heeft idd nog weinig laten zien (bewust), maar ook Lotus zegt dat ze nog geen low fuel runs hebben gedaan. Maar overall denk ik dat het vergelijkbare teams zijn qua budget/mogelijkheden etc. Williams zal het op de low downforce banen misschien beter doen, Lotus wellicht op de high downforce banen.
mee eens. Lotus zal met Mercedes motor stukken beter gaan dan 2014, maar ook omdat het niet slechter kan.