Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

Leroy

hopla rosberg kan voorlopig ook niet testen...

zenuwonsteking...

Maikel0230

Oei, oei, zware crash tussen de Sauber van Felipe Nasr en Susie Wolff.



Williams claimt dat Wolff op een outlap was terwijl Nasr aan een snelle ronde bezig was. Na bocht vier bleef Nasr links rijden om aan te geven dat hij er langs kwam maar net voor bocht vijf terug achter haar invoegde op de 'racing line". Wolff stuurde in en Nasr dook in het gat, resultaat, beide wagens zwaar beschadigt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Bij de door Renault aangedreven teams gaat het niet veel beter dan bij McLaren.

lieven

Kimi rijd nog altijd mooie tijden en dit met hardere banden!

RB is nu 2de op 0.38sec maar wel op softs!

FolkertE

Weet iemand waarom Mercedes niet zoveel heeft gereden met Werlein?

Sphinx

hij had eigenlijk voor force india moeten testen,m aar misschien zit ie morgen zomaar in een mercedes!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: lieven op 19 februari 2015 - 16:43:48
Kimi rijd nog altijd mooie tijden en dit met hardere banden!

RB is nu 2de op 0.38sec maar wel op softs!
Ferrari reed toch ook wel mooi aantal competitieve ronden. Maar nooit meer dan 11 achter elkaar. Was vandaag wel een beetje een rustige dag.
Sauber toch wel netjes, maar denk toch wel weer glory runs.

Morgen misschien toch Wehrlein in de Mercedes, want denk niet dat Hamilton zo makkelijk instapt morgen. Rosberg zal deze test niet veel in actie komen denk ik.
Maar ja, ook mensen moeten getest worden.  ;D

Van Wijk

Ben helemaal nieuw op het forum. De rest van de forumleden zullen ongetwijfeld F1 "di Hards " zijn en ik ben maar een leek.
Echter in 1993 miste ik bijna op zondag het doopfeest van mijn zoon omdat ik per se de start van de Grand prix om 14:00 moest zien terwijl de kerkdienst om 14:00 uur begon. Kwestie van prioriteiten stellen.
Even een vraagje als leek: Als Maldonado nu al bijna 3 sec per ronde sneller rijdt als Verstappen.....
Hoe en wie moet er zicht eens achter de oren krabben?   

Perton

Jij ;). Aangezien testen helemaal niks zegt. Ik vermoed dat Lotus ergens een run met weinig brandstof en gloednieuwe banden heeft gedaan en Verstappen voornamelijk lange runs.

Welkom op het forum verder!

Van Wijk

@perton, bedankt voor het antwoord, duidelijk, bij deze test sessies speelt dus het uitdelen van een " mentale " tik nog niet?

Perton

Lijkt me niet nee. Ik denk in ieder geval niet dat ze bij Toro Rosso nu lopen te bibberen van angst.

Kootje

#26
Tijdens de wintertests zie je zo vaak teams bovenaan staan die in het seizoen zelf niets in te brengen hebben. Daarom volg ik ze nooit, want we weten toch niet of iemand met nieuw of oud rubber rijd, veel/weinig brandstof aan boord heeft etc. etc. Zogenaamde glory-runners zijn er iedere testsessie wel bij en zijn leuk voor sponsoren ed, maar over het algemeen totaal nietszeggend. Echter heel, heel, heel soms blijkt er idd 'n verrassing in de maak, zoals in 2009 met Brawn GP het geval was, maar doorgaans .... nee, ik zou er iig ook niet van in paniek raken.


Oh ... en nog welkom op de Pits van Wijk. :)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 20:59:09
Tijdens de wintertests zie je zo vaak teams bovenaan staan die in het seizoen zelf niets in te brengen hebben. Daarom volg ik ze nooit, want we weten toch niet of iemand met nieuw of oud rubber rijd, veel/weinig brandstof aan boord heeft etc. etc. Zogenaamde glory-runners zijn er iedere testsessie wel bij en zijn leuk voor sponsoren ed, maar over het algemeen totaal nietszeggend. Echter heel, heel, heel soms blijkt er idd 'n verrassing in de maak, zoals in 2009 met Brawn GP het geval was, maar doorgaans .... nee, ik zou er iig ook niet van in paniek raken.


Oh ... en nog welkom op de Pits van Wijk. :)
mwah, juist als je het wel aandachtig volgt kun je vaak wel zien dat zich bepaalde dingen aftekenen. Natuurlijk nog niks definitief, maar de contouren worden beetje bij beetje wel zichtbaar.

Van Wijk

@kootje, thanks, dan ben ik weer een beetje gerust gesteld.
Was een beetje bang dat deze ronde tijden kenmerkend voor de auto's / rijders zouden zijn.
Dan had ik het kampioenschap 2015 op een notitie briefje kunnen op schrijven.
Nu kan ik met een gerust hart mijn kaartjes voor Francorchamps bestellen :) 

Kootje

#29
Citaat van: Tuesday op 19 februari 2015 - 21:12:08
Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 20:59:09
Tijdens de wintertests zie je zo vaak teams bovenaan staan die in het seizoen zelf niets in te brengen hebben. Daarom volg ik ze nooit, want we weten toch niet of iemand met nieuw of oud rubber rijd, veel/weinig brandstof aan boord heeft etc. etc. Zogenaamde glory-runners zijn er iedere testsessie wel bij en zijn leuk voor sponsoren ed, maar over het algemeen totaal nietszeggend. Echter heel, heel, heel soms blijkt er idd 'n verrassing in de maak, zoals in 2009 met Brawn GP het geval was, maar doorgaans .... nee, ik zou er iig ook niet van in paniek raken.


Oh ... en nog welkom op de Pits van Wijk. :)
mwah, juist als je het wel aandachtig volgt kun je vaak wel zien dat zich bepaalde dingen aftekenen. Natuurlijk nog niks definitief, maar de contouren worden beetje bij beetje wel zichtbaar.

Welke contouren?

Mercedes heeft nog niet een keer de tijdenlijst getopt, terwijl de algehele verwachting nog steeds is dat zij het te kloppen team zijn. Ferrari staat continu bovenin en niemand gelooft echt dat zij het gat gedicht hebben. Een stap voorwaarts, dat wel, maar dat is dan ook alles. Sauber staat ook regelmatig tussen de snelste deelnemers, maar daarvan verwacht toch echt niemand dat zij 'n serieuze contender voor het podium zullen zijn.  Dus .... ik zie die zogenaamde contouren iig niet en zal ze nooit gaan zien ook. Simpelweg omdat we niet weten wat teams uittesten. Een korte run wil nou eenmaal niet per definitie zeggen dat deze ook met lege auto en/of nieuw rubber verreden wordt. Maar goed ... als jij die contouren wel kunt zien vind ik dat knap. Zeker omdat iedere teambaas en iedere coureur zegt dit niet te kunnen, omdat zij het testprogramma van de concurentie niet kennen en daarom net als ik geen waarde hechten aan de tijden die door andere teams verreden worden. Daarnaast zegt zo'n beetje iedere teambaas, iedere coureur dat ze pas weten hoe de verhoudingen echt liggen nĂ¡ de race in Barcelona. Erg knap dus dat jij het wel kunt. ;D