DTM 2015

Gestart door janke, 30 januari 2015 - 22:04:11

« vorige - volgende »

-Nino-

Het zijn toch mooie weekenden: DTM, Porsche Carrera Cup, Audi TT Cup en Formule 3 en mooi dat het tegenwoordig allemaal uitgezonden wordt.

-Nino-

zware crash bij de Audi TT Cup!

-Nino-

Toch wel een van de dieptepunten gezien wat betreft sportiviteit in de autosport bij race 2 van de DTM.
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/dtm/nieuws/2015/08_augustus/150802_Scheider_gediskwalificeerd_na_omstreden_radiobericht.xml

Perton

Goh.  Audi dat weer es smerig doet, what else is new?

Audi is ondanks al hun successen voor mij het ergste wat autosport te bieden heeft. Ik vind red Bull nog een filantropische instelling vergeleken met audi.

Maikel0230

#64
Ik vind vooral het gedrag van Wolfgang ullrich frapant. Eerst arrogant stellen dat hij het niet was om later te doen alsof het niet zijn intentie was om dat bericht aan Timo door te sturen, zelfs insinueren dat hij niet in contact staat met de coureurs. Wat een onzin!

Op dit filmpje van de Duitse TV is duidelijk te horen dat hij "Timo" zegt alvorens de order zelf. Dat impliceert toch direct contact met de coureur zelf!

! No longer available

Walgelijk gedrag gewoon, en dan zwijg ik nog maar over Timo Scheider. Dat een gewaardeerd coureur die al tweemaal de DTIM titel heeft gewonnen ook nog gewoon die order uitvoert...

De DTM is zo'n leuke serie om te volgen, maar dit haalt de fun er wel serieus uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Exact de reden waarom ik DTM en Audi zo naar vind ;)

Voor mij was de druppel toen Di Resta nog een kansje had om kampioen te worden, maar in de seizoensfinale door Ekström van de baan werd gereden (die remde gewoon niet voor de eerste bocht), waardoor de kans op de overwinning die hij nodig had vrijwel weg was. Ekström kreeg nog wel een drive through, maarja, de titelstrijd was wel redelijk beslist. Daarom lachte ik me vorig jaar (of twee jaar terug?) ook kapot toen Ekström DQ kreeg vanwege dat gebeuren met een waterflesje. Hij is echt de enige coureur op de wereld die ik zoiets compleet gun.

gloudiesaurus

Zo dit heeft weinig meer met autosport te maken  :o

Scheider heeft al een straf gehad, maar komt Wolfgang Ullrich hier zomaar mee weg?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Is geloof ik doorgestuurd naar de bond. Die zal zich er nog over buigen.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 03 augustus 2015 - 22:47:28
Is geloof ik doorgestuurd naar de bond. Die zal zich er nog over buigen.

Mooi, want die uitspraken mogen ook niet onbestraft blijven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Ik vind het altijd zo jammer dat de gedupeerde coureur eigenlijk niets heeft aan de straf die aan de veroorzaker wordt opgelegd.

Miguel

Citaat van: Perton op 03 augustus 2015 - 12:22:42
Goh.  Audi dat weer es smerig doet, what else is new?

Audi is ondanks al hun successen voor mij het ergste wat autosport te bieden heeft. Ik vind red Bull nog een filantropische instelling vergeleken met audi.

Ach, dat heb je wel eens wanneer je actiever bent in de autosport dan iedere andere autofabrikant. Ferrari is alleen serieus met Formule 1 bezig en een beetje halfbakken met GT's, maar weet in de Formule 1 ook altijd weer negatief de aandacht op zichzelf te richten. Dan vind ik Audi nog wel meevallen als je ziet hoeveel geld, tijd en manschappen ze in de autosport stoppen. Voor de rest slaat DTM natuurlijk helemaal nergens op dus lekker belangrijk.
Peace out yo.

Sphinx

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sport/article/detail/4129813/2015/08/26/Zware-straffen-voor-Audi-na-order-rijd-hem-van-de-baan.dhtml

Dr. Ullrich komt er niet mee weg, hij is door de tuchtcommissie voor de rest van het seizoen geschorst (ik vraag me af of dat ook voor WEC geldt). Tevens moet Audi 200.000 euro boete betalen en alle gewonnen punten van Oostenrijk weer inleveren. Audi gaat in beroep.

Doet redelijk sterk denken aan de jaren dat AMG en Alfa elkaar bij iedere gelegenheid van de baan probeerden te rijden, met die crashes van Nannini en Asch als spectaculair dieptepunt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

#72
Ahum. Ik vind het wel zwaar gestraft hoor, Dr. Ullrich de rest van het seizoen eruit, én alle punten inleveren, én 2 ton boete? kom op zeg....

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sport/article/detail/4129813/2015/08/26/Zware-straffen-voor-Audi-na-order-rijd-hem-van-de-baan.dhtml

that's not criquet, da's waar, maar goed, in het vuur van het spel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Tsja wat moeten ze dan doen? Een reprimande en een boete van 10.000 euro? Daar lacht Audi om. Dit is tenminste een straf die ze voelen. Misschien financieel niet zo, maar op andere vlakken wel.

Sphinx

#74
In het vuur van het spel? Mooi niet, gewoon snookeren met auto's: er een mercedes-bal afschieten om de andere bal ook in de pocket (of in dit geval de grindbak) te krijgen. Ik vind het ook niet té zwaar gestraft. zelfs terecht dat ze zo'n douw krijgen. Voorbeeld stellen heet dat.

Update: Audi gaat toch niet in beroep tegen de straf. Volgens sommige andere sites (touringcartimes, autosport) hoeven ze alleen de punten van race2 in te leveren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!