Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

0634

Naja, ik moet er meer van zien. Ik kan hier verder niet veel van vinden om eerlijk te zijn. Die ranglijst zegt mij niets. Ik heb geen idee wat de teams deden, maar Merc ging in ieder geval niet voor een snelle tijd. De rest... geen idee.

robbert

inderdaad, dat viel te veel op. Ze waren een heel seizoen dominant en nu opeens zijn ze een seconde trager dan ferrari :o :o  Mercedes heeft nog niet voluit gereden, en kunnen, volgens mij nog 1,5 tot 2 seconden sneller gaan. Ik denk wel dat dat de ware snelheid van ferrari was, dus die gaan gauw weer de realiteit voor ogen zien ;)

Tuesday

Citaat van: robbert op 07 februari 2015 - 00:57:22
inderdaad, dat viel te veel op. Ze waren een heel seizoen dominant en nu opeens zijn ze een seconde trager dan ferrari :o :o  Mercedes heeft nog niet voluit gereden, en kunnen, volgens mij nog 1,5 tot 2 seconden sneller gaan. Ik denk wel dat dat de ware snelheid van ferrari was, dus die gaan gauw weer de realiteit voor ogen zien ;)
Vettel reed die 1:20.9 op de medium band in een stint over meerdere ronden en met een auto waarmee ze nog niet aan de set up hadden gewerkt. Ferrari kan dus ook makkelijk onder 1:20, zelf wel onder de 1:19 denk ik, maar dat kan Mercedes zeker ook. Van de andere teams denk ik dat alleen RBR daar mogelijk toe in staat is. En McLaren misschien als ze hun zaakjes op orde krijgen.

FolkertE

http://m.bbc.com/sport/formula1/31136827
Goed artikel.
Als Mclaren inderdaad maar op 50% reed, kunnen ze nog flink stijgen. Ik zou niet verrast zijn als Mclaren gewoon in de top 3 rijd. Mercedes denk ik niet, maar Ferrari, Williams, Rbr zullen denk ik met Mclaren strijden om p3

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 07 februari 2015 - 11:01:41
http://m.bbc.com/sport/formula1/31136827
Goed artikel.
Als Mclaren inderdaad maar op 50% reed, kunnen ze nog flink stijgen. Ik zou niet verrast zijn als Mclaren gewoon in de top 3 rijd. Mercedes denk ik niet, maar Ferrari, Williams, Rbr zullen denk ik met Mclaren strijden om p3
alleen een beetje overdreven om Mercedes briljant te noemen. Dat zijn ze waarschijnlijk wel, maar dat hebben ze juist goed verborgen weten te houden. Ze hebben idd veel ronden gereden, maar ook 2x een (zeldzame) rode vlag veroorzaakt. Verder is het aantal ronden net zo weinigzeggend als een rondetijd. Natuurlijk is het lekker als je zoveel kunt rijden, maar verder hangt dat ook af van je programma. Mercedes focuste zich op longruns, terwijl Ferrari steeds korte stints deed. uiteindelijk zie je dat zowel terug in de rondetijden als in het aantal rondes. Veel rondes voor Mercedes, snelle tijden voor Ferrari. toch zal het mij niet verbazen als het over een heel seizoen net andersom is; Mercedes de snellere, Ferrari betrouwbaarder.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 februari 2015 - 12:33:54
Citaat van: FolkertE op 07 februari 2015 - 11:01:41
http://m.bbc.com/sport/formula1/31136827
Goed artikel.
Als Mclaren inderdaad maar op 50% reed, kunnen ze nog flink stijgen. Ik zou niet verrast zijn als Mclaren gewoon in de top 3 rijd. Mercedes denk ik niet, maar Ferrari, Williams, Rbr zullen denk ik met Mclaren strijden om p3
alleen een beetje overdreven om Mercedes briljant te noemen. Dat zijn ze waarschijnlijk wel, maar dat hebben ze juist goed verborgen weten te houden. Ze hebben idd veel ronden gereden, maar ook 2x een (zeldzame) rode vlag veroorzaakt. Verder is het aantal ronden net zo weinigzeggend als een rondetijd. Natuurlijk is het lekker als je zoveel kunt rijden, maar verder hangt dat ook af van je programma. Mercedes focuste zich op longruns, terwijl Ferrari steeds korte stints deed. uiteindelijk zie je dat zowel terug in de rondetijden als in het aantal rondes. Veel rondes voor Mercedes, snelle tijden voor Ferrari. toch zal het mij niet verbazen als het over een heel seizoen net andersom is; Mercedes de snellere, Ferrari betrouwbaarder.
Nou ja, overdreven? 516 rondens met een gloed nieuwe auto( volgens berichten hebben ze de hele auto op nieuw gebouwd, net als andere teams overigens). afleggen komt niet vaak voor. Ronde tijden zeggen in mijn ogen minder en natuurlijk weet je niet wat andere teams testen, maar om zo snel, zo lang achter elkaar te rijden is toch best briljant. En dan nog best snel rijden. Als je goede tijden kan rijden over meerdere ronden, zegt dat meer dan goede ronde rijden over beduidend minder ronden. We weten dus niet of Ferrari het kan of niet. Maar je zou best gelijk kunnen hebben, Mercedes sneller en Ferrari betrouwbaarder, al zou het me niet verbazen als Mercedes ook gewoon retebetrouwbaar word.
Ik verwacht eigenlijk dat Mercedes gigantisch ver voor ligt. De enige die ik Mercedes zie bedreigen, is Mclaren. Ik denk dat zij ook heel erg snel gaan zijn, maar niet betrouwbaar.

Trouwens, heeft Alonso niet een keer gezegd dat Ferrari snel zou zijn? Toen hij weg ging, zei hij enkele dagen dat hij wist dat Ferrari bezig was met het bouwen van een erg goede auto. Zou me daarom ook erg verbazen als hij dan weg gaat naar Mclaren, zonder te weten hoe goed die auto is.

0634

Veel rondes zijn natuurlijk heel veelzeggend. Het zegt dat ze enorm veel data en info van de wagen hebben verkregen. Ze werken hun volledige programma af terwijl andere teams brandjes moeten blussen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2015 - 13:15:40
Veel rondes zijn natuurlijk heel veelzeggend. Het zegt dat ze enorm veel data en info van de wagen hebben verkregen. Ze werken hun volledige programma af terwijl andere teams brandjes moeten blussen.
Mercedes was al pitstops aan het oefenen volgens horner. Moet veel gebeuren wil Mercedes niet meer de snelste zijn. Al blijf ik hopen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2015 - 13:15:40
Veel rondes zijn natuurlijk heel veelzeggend. Het zegt dat ze enorm veel data en info van de wagen hebben verkregen. Ze werken hun volledige programma af terwijl andere teams brandjes moeten blussen.
ik ontken het belang ook niet, maar het zegt verder weinig tot niks over de verhoudingen, nog minder eigenlijk als de rondetijden. Red Bull reed de afgelopen jaren volgens mij ook nooit de meeste ronden tijdens de wintertests, in mijn herinnering was dat altijd Ferrari.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 07 februari 2015 - 13:17:33
Citaat van: Jeroen op 07 februari 2015 - 13:15:40
Veel rondes zijn natuurlijk heel veelzeggend. Het zegt dat ze enorm veel data en info van de wagen hebben verkregen. Ze werken hun volledige programma af terwijl andere teams brandjes moeten blussen.
Mercedes was al pitstops aan het oefenen volgens horner. Moet veel gebeuren wil Mercedes niet meer de snelste zijn. Al blijf ik hopen.
daar moet ook veel voor gebeuren, maar dat ze nu al pitstops oefenen zegt niks over hun snelheid en of betrouwbaarheid. Dat ze zoveel rijden is misschien juist wel een indicatie dat ze op safe zijn gegaan en weinig aan hun auto veranderd hebben

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 februari 2015 - 13:32:52
Citaat van: FolkertE op 07 februari 2015 - 13:17:33
Citaat van: Jeroen op 07 februari 2015 - 13:15:40
Veel rondes zijn natuurlijk heel veelzeggend. Het zegt dat ze enorm veel data en info van de wagen hebben verkregen. Ze werken hun volledige programma af terwijl andere teams brandjes moeten blussen.
Mercedes was al pitstops aan het oefenen volgens horner. Moet veel gebeuren wil Mercedes niet meer de snelste zijn. Al blijf ik hopen.
daar moet ook veel voor gebeuren, maar dat ze nu al pitstops oefenen zegt niks over hun snelheid en of betrouwbaarheid. Dat ze zoveel rijden is misschien juist wel een indicatie dat ze op safe zijn gegaan en weinig aan hun auto veranderd hebben
Nee, dat niet. Maar het zegt wel wat over hun vertrouwen. En hoe ver ze zijn met hun ontwikkeling. Maar volgens in siders was er juist heel veel veranderd aan de auto. Dus wat waar is? Geen idee.

0634

Eigenlijk weten we gewoon nog helemaal niks. :)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2015 - 15:47:49
Eigenlijk weten we gewoon nog helemaal niks. :)
Niet waar, ik weet dat E=MC2 en hete bitterballen zijn niet lief voor je tong.

gloudiesaurus

Hoewel we al lang weer bezig met Barcelona vond ik dit nog wel aardig.
Een Nederlandse F1-fan heeft als enige foto's gemaakt van de crash tussen Wolff en Nasr, deze week afgedrukt in Formule1.nl:

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Het zijn nog goeie foto's ook, dat is geen fan die met z'n iPhone langs het circuit stond!

Had wel graag beelden gezien aangezien ze allebei elkaar aanwezen als schuldige. Aangezien het testen is en geen racen, zou ik zeggen dat de achterligger uit zijn haar doppen moet kijken bij het inhalen, maar goed, misschien deed Nasr wel een rare beweging.