Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

Leroy

tuesday we zien het snel genoeg... dit heeft via verschillende blogs van f1 journalisten gestaan die het normaliter naar buiten brengen als ze iets met zekerheid durven te zeggen... ze zullen voor 28 februari net als Honda de motor moeten homologeren...

Tuesday

Citaat van: Leroy op 06 februari 2015 - 09:10:28
tuesday we zien het snel genoeg... dit heeft via verschillende blogs van f1 journalisten gestaan die het normaliter naar buiten brengen als ze iets met zekerheid durven te zeggen... ze zullen voor 28 februari net als Honda de motor moeten homologeren...
tja, ik heb daar mn twijfels over. Ik denk dat Mercedes gewoon doet wat voor hunzelf het beste is. Ze gaan niet hun hele programma aanpassen om een paar tokens van Honda af te pakken. t zou wel kunnen, maar ik geloof daar niet in. In t geval van twijfel zou het misschien wel net de doorslag kunnen geven

Leroy

#167
het ging geloof ik niet om twijfel... mercedes was als ik het goed begrepen had (jaja... ik kan het mis hebben) vrij zeker van hun zaak met de motor... maar omdat andere teams zich op de 2014 motor doorgingen ontwikkelen hadden ze erin eerste instantie voor gekozen de kat uit de boom te kijken... tot er werd uitgesproken dat Honda ook mocht doorontwikkelen... en dat was de doorslag om toch met de 2015 aan te treden... zoals ik al eerder omschreven heb...

vooralsnog... je hebt gelijk... het zijn speculaties omdat mercedes het niet echt naar buiten gebracht heeft... maar ik denk dat je alleen te horen krijgt of ze niet of wel met de 2015 naar de eerste race zullen komen...

indien ze dat wel doen... MOETEN ze hem voortijdig van de eerste race laten homologeren... en dat word natuurlijk naar buiten gebracht! en die zet heeft gevolgen voor de tokens van Honda...

geloof dat de regeling was : honda zou de motor voor aanvang test barcelona moeten homologeren als 2014 motor en aan de hand daarvan weer doorontwikkelen met minder tokens...

Tuesday

Citaat van: Leroy op 06 februari 2015 - 10:13:07
het ging geloof ik niet om twijfel... mercedes was als ik het goed begrepen had (jaja... ik kan het mis hebben) vrij zeker van hun zaak met de motor... maar omdat andere teams zich op de 2014 motor doorgingen ontwikkelen hadden ze erin eerste instantie voor gekozen de kat uit de boom te kijken... tot er werd uitgesproken dat Honda ook mocht doorontwikkelen... en dat was de doorslag om toch met de 2015 aan te treden... zoals ik al eerder omschreven heb...

vooralsnog... je hebt gelijk... het zijn speculaties omdat mercedes het niet echt naar buiten gebracht heeft... maar ik denk dat je alleen te horen krijgt of ze niet of wel met de 2015 naar de eerste race zullen komen...

indien ze dat wel doen... MOETEN ze hem voortijdig van de eerste race laten homologeren... en dat word natuurlijk naar buiten gebracht! en die zet heeft gevolgen voor de tokens van Honda...

geloof dat de regeling was : honda zou de motor voor aanvang test barcelona moeten homologeren als 2014 motor en aan de hand daarvan weer doorontwikkelen met minder tokens...
volgens mij hoeven andere teams helemaal niks te homologeren. De homologatie van vorig jaar blijft gewoon staan voor 2015. Verder kan ik niks tegen je theorie inbrengen, het is een mogelijkheid, maar het lijkt me sterk dat Mercedes haar eigen programma aan gaat passen om Honda dwars te zitten. Voor elk token dat Mercedes nu  gebruikt gaat er bij Honda slechts 1/3 token af. Ik vraag me af of dat voor Mercedes de moeite waard is.

Leroy

voor eind seizoen moet ieder team in 2015 zijn motor gehomologeerd (specificaties vastgezet hebben tot de "freeze") hebben... Normaal gebeurt voor aanvang van het seizoen ... 28 februari stond voor honda vast... de andere teams moesten doen na de tests op circuit de catalunya... echter bleek de FIA vergeten te zijn de datum "wanneer" de motoren gehomologeerd moesten zijn niet te hebben vastgezet in de reglementen van 2015... daardoor kunnen ze met de in 2014 gehomologeerde motor gewoon beginnen en die tijdens het seizoen doorontwikkelen... zodat ze meer tijd kunnen investeren... die tijd druk zorgt voor minder grote stappen dan dat ze nu kunnen doen... zie renault bijvoorbeeld... ze hebben aangegeven 80% van de tokens te hebben gebruikt en tijdens seizoen de overige 20 % aan token te gaan ontwikkelen...  zodat ze niet geheel machteloos zijn in melbourne en halverwege seizoen als alle tokens gebruikt zijn homologeren...

Tuesday

Citaat van: Leroy op 06 februari 2015 - 11:26:54
voor eind seizoen moet ieder team in 2015 zijn motor gehomologeerd (specificaties vastgezet hebben tot de "freeze") hebben... Normaal gebeurt voor aanvang van het seizoen ... 28 februari stond voor honda vast... de andere teams moesten doen na de tests op circuit de catalunya... echter bleek de FIA vergeten te zijn de datum "wanneer" de motoren gehomologeerd moesten zijn niet te hebben vastgezet in de reglementen van 2015... daardoor kunnen ze met de in 2014 gehomologeerde motor gewoon beginnen en die tijdens het seizoen doorontwikkelen... zodat ze meer tijd kunnen investeren... die tijd druk zorgt voor minder grote stappen dan dat ze nu kunnen doen... zie renault bijvoorbeeld... ze hebben aangegeven 80% van de tokens te hebben gebruikt en tijdens seizoen de overige 20 % aan token te gaan ontwikkelen...  zodat ze niet geheel machteloos zijn in melbourne en halverwege seizoen als alle tokens gebruikt zijn homologeren...
ja, zoiets idd, maar dat is wat anders dan je in je vorige post zei; nl, dat de teams voor het seizoen de motor van 2015 moeten homologeren

Leroy

Citaat van: Tuesday op 06 februari 2015 - 12:21:51
Citaat van: Leroy op 06 februari 2015 - 11:26:54
voor eind seizoen moet ieder team in 2015 zijn motor gehomologeerd (specificaties vastgezet hebben tot de "freeze") hebben... Normaal gebeurt voor aanvang van het seizoen ... 28 februari stond voor honda vast... de andere teams moesten doen na de tests op circuit de catalunya... echter bleek de FIA vergeten te zijn de datum "wanneer" de motoren gehomologeerd moesten zijn niet te hebben vastgezet in de reglementen van 2015... daardoor kunnen ze met de in 2014 gehomologeerde motor gewoon beginnen en die tijdens het seizoen doorontwikkelen... zodat ze meer tijd kunnen investeren... die tijd druk zorgt voor minder grote stappen dan dat ze nu kunnen doen... zie renault bijvoorbeeld... ze hebben aangegeven 80% van de tokens te hebben gebruikt en tijdens seizoen de overige 20 % aan token te gaan ontwikkelen...  zodat ze niet geheel machteloos zijn in melbourne en halverwege seizoen als alle tokens gebruikt zijn homologeren...
ja, zoiets idd, maar dat is wat anders dan je in je vorige post zei; nl, dat de teams voor het seizoen de motor van 2015 moeten homologeren

klopt... dat moeten ze normaal gesproken ook ... 2014 was dat 28 februari ... (honda heeft die datum ook op gekregen! voor 2015 echter stond de homologatie van het "nieuwe" regelement niet vast...

honda kreeg als compensatie de mogelijkheid een zogenaamde "2014 motor" te homologeren... 

Maikel0230

Dit kon niet uitblijven natuurlijk



;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Hoewel we nog moeten zien of Ferrari dit gaat volhouden, is het wel zuur dat Alonso nu opeens met een onwillige McLaren zit terwijl Ferrari nu opeens wel als een speer gaat.

0634

Dit waren de eerste tests Franky. Alonso is niet over gestapt om een snelle eerste test te rijden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 februari 2015 - 19:11:16
Dit waren de eerste tests Franky. Alonso is niet over gestapt om een snelle eerste test te rijden.
Precies, alles voor de 2de snelle testen natuurlijk voor Alonso. Die 3de titel boeit hem niet, als hij maar snel kan zijn in een test.  ;D :D

robbert

Citaat van: Franky R. op 06 februari 2015 - 18:27:04
Hoewel we nog moeten zien of Ferrari dit gaat volhouden, is het wel zuur dat Alonso nu opeens met een onwillige McLaren zit terwijl Ferrari nu opeens wel als een speer gaat.
ja inderdaad grappig. Ma tegen dat het seizoen begint staan ze terug achter de mercedessen hoor

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 februari 2015 - 19:11:16
Dit waren de eerste tests Franky. Alonso is niet over gestapt om een snelle eerste test te rijden.


Dat niet, maar als Honda blijft sappelen terwijl Ferrari dan wel als een speer naar de horizon verdwijnt in Australiƫ. Maar daarom zei ik ook mits Ferrari haar huidige snelheid kan blijven vasthouden.


:)

0634

Tja ik denk dat Alonso niet is ingestapt met de gedachte dit jaar voor de titel te gaan. Mclaren Honda heeft tijd nodig en dat weet hij.

En Ferrari wordt dit jaar echt geen kampioen hoor.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 februari 2015 - 21:47:05
Tja ik denk dat Alonso niet is ingestapt met de gedachte dit jaar voor de titel te gaan. Mclaren Honda heeft tijd nodig en dat weet hij.

En Ferrari wordt dit jaar echt geen kampioen hoor.


Ok. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel twee keer moest kijken toen Vettel bovenaan de lijst stond... :D