Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Sowiezo worden de verschillen veel kleiner. Dus de rode lantaarn hebben betekent niet dat je niet kan scoren. Zo kansloos als Caterham/ Marussia zal de rode lantaarn in 2015 sowiezo niet worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat is meer omdat alle teams die genaaid werden voor ze begonnen in de klasse nu weer verdwenen zijn.

robbert

Citaat van: Leroy op 05 februari 2015 - 15:09:11
Red Bull schijnt rond barcelona... net als TR op 850PK te gaan lopen (dit heeft renault zelf naar buiten gebracht in diverse interviews... wat er van waar is weet ik niet... maar die schijnen veel progressie geboekt te hebben en in barcelona met de volledig set up te komen.)

Honda schijnt ook in Jerez niet alles open gegooid te hebben omdat ze nu voor het eerst de externe componenten gingen synchroniseren (vandaar de onbetrouwbaarheid...)spreekt natuurlijk voor zich...

dan verscheen er op Ted's notebook (1 van de vele shot's die extra gemaakt zijn... zijn via sky enkel met een proxy te bekijken die vanuit de GB ingestelt staat) een aantal interessante ontwikkelingen:  onder andere dat Lauda interesseert is in de stappen die Ferrari gemaakt hebben... en dat Vettel met een vrij volle tank en een medium band bij een lagere temperatuur een tijd kon klokken van 1.20.981 (kimi zijn brandstof was schijnbaar ver op...)

mercedes en williams hebben enkel gewerkt aan aerodynamisch vlak en hebben net als renault en honda een aangepaste "Test Motor" gebruikt om de voornaamste kinderziektes te verhelpen ... oftewel die zullen de lakens uit gaan delen in het nieuwe seizoen...

of ferrari moet ook met een speciale aangepaste motor gereden hebben... en nu kei hard aan het lachen zijn...

ja dus mercedes heeft nog niet met een nieuwe motor gereden, maar met een aangepaste motor. Dus dat wil ook wat zeggen. Wie weet is mercedes nu hard aan het lachen, omdat men denkt dat ze sneller zijn dan hen.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2015 - 17:26:08
Dat is meer omdat alle teams die genaaid werden voor ze begonnen in de klasse nu weer verdwenen zijn.
Amen

0634

Geen amen. Integendeel. Het ligt nooit alleen aan anderen.

Tuesday

Citaat van: robbert op 05 februari 2015 - 17:29:49
Citaat van: Leroy op 05 februari 2015 - 15:09:11
Red Bull schijnt rond barcelona... net als TR op 850PK te gaan lopen (dit heeft renault zelf naar buiten gebracht in diverse interviews... wat er van waar is weet ik niet... maar die schijnen veel progressie geboekt te hebben en in barcelona met de volledig set up te komen.)

Honda schijnt ook in Jerez niet alles open gegooid te hebben omdat ze nu voor het eerst de externe componenten gingen synchroniseren (vandaar de onbetrouwbaarheid...)spreekt natuurlijk voor zich...

dan verscheen er op Ted's notebook (1 van de vele shot's die extra gemaakt zijn... zijn via sky enkel met een proxy te bekijken die vanuit de GB ingestelt staat) een aantal interessante ontwikkelingen:  onder andere dat Lauda interesseert is in de stappen die Ferrari gemaakt hebben... en dat Vettel met een vrij volle tank en een medium band bij een lagere temperatuur een tijd kon klokken van 1.20.981 (kimi zijn brandstof was schijnbaar ver op...)

mercedes en williams hebben enkel gewerkt aan aerodynamisch vlak en hebben net als renault en honda een aangepaste "Test Motor" gebruikt om de voornaamste kinderziektes te verhelpen ... oftewel die zullen de lakens uit gaan delen in het nieuwe seizoen...

of ferrari moet ook met een speciale aangepaste motor gereden hebben... en nu kei hard aan het lachen zijn...

ja dus mercedes heeft nog niet met een nieuwe motor gereden, maar met een aangepaste motor. Dus dat wil ook wat zeggen. Wie weet is mercedes nu hard aan het lachen, omdat men denkt dat ze sneller zijn dan hen.
op halve kracht testen heeft ook weinig zin. Als je betrouwbaarheid wilt testen zul je toch wel enigzins richting limiet moeten. Natuurlijk heeft Mercedes nog niet het achterste van de tong laten zien, maar dat heeft geen 1 team, Ferrari ook zeker niet.
Wat ik me trouwens nog afvraag is hoeveel baat Mercedes vorig jaar heeft gehad van die geheime bandentest in 2013. Daar werden destijds toch voornamelijk 2014 banden getest? Dat voordeel hebben ze dit jaar iig niet meer

FolkertE

Ik denk dat ze niet veel hebben geleerd. En voor zo ver ik begreep ging het om een prototype en is de band veel veranderd.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 05 februari 2015 - 18:33:05
Geen amen. Integendeel. Het ligt nooit alleen aan anderen.
Natuurlijk hebben ze zelf ook een aandeel. Zo had Marussia het beter aangepakt dan HRT. Toch zou het een ander verhaal zijn geweest als de budgetcap was doorgegaan zoals deze teams was beloofd.

janke

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 11:14:16
Ik denk dat Sauber en Toro Rosso gaan uitmaken wie rode lantaarndrager wordt, samen eventueel met Force India, maar dat komt meer door de vertraging die ze nu oplopen, niet door de potentie die ze hebben. Kortom, ik weet het niet, maar het is niet onrealistisch dat Toro Rosso achteraan rijdt.

Het is ook niet onrealistisch dat STR in de middenmoot rijd en punten pakt.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 05 februari 2015 - 18:33:05
Geen amen. Integendeel. Het ligt nooit alleen aan anderen.

Eens. Die bewering heb ik dan ook nergens gemaakt. Maar je kan ook ondanks dat je zelf fouten maakt genaaid worden door hogere instanties.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 februari 2015 - 19:04:44
Ik denk dat ze niet veel hebben geleerd. En voor zo ver ik begreep ging het om een prototype en is de band veel veranderd.
daar heb ik mn twijfels over. Lotus stormde in de tijd dat ze een testauto leverden aan pirelli ook naar voren en waren absoluut het team met het beste bandenmanagement. Afgelopen seizoen was dat Mercedes terwijl ze de jaren ervoor juist veel problemen met de banden hadden. Blijft verder gisssen, maar ik ben blij dat ze dat (mogelijke) voordeeltje iig kwijt zijn.

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 05 februari 2015 - 17:24:52
Sowiezo worden de verschillen veel kleiner. Dus de rode lantaarn hebben betekent niet dat je niet kan scoren. Zo kansloos als Caterham/ Marussia zal de rode lantaarn in 2015 sowiezo niet worden.

Het wordt zo'n beetje een seizoen zoals in 2009, vermoed ik. Elk team scoort punten en de rode lantaarn zal doorheen het jaar verschillende keren van team veranderen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2015 - 19:10:46
Citaat van: Jeroen op 05 februari 2015 - 18:33:05
Geen amen. Integendeel. Het ligt nooit alleen aan anderen.

Eens. Die bewering heb ik dan ook nergens gemaakt. Maar je kan ook ondanks dat je zelf fouten maakt genaaid worden door hogere instanties.

Zeker. Maar ik weet niet of ze genaaid zijn.

Leroy

Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 18:49:07
Citaat van: robbert op 05 februari 2015 - 17:29:49
Citaat van: Leroy op 05 februari 2015 - 15:09:11

op halve kracht testen heeft ook weinig zin. Als je betrouwbaarheid wilt testen zul je toch wel enigzins richting limiet moeten. Natuurlijk heeft Mercedes nog niet het achterste van de tong laten zien, maar dat heeft geen 1 team, Ferrari ook zeker niet.


Ze hebben zeer zeker niet gereden op halve krachten... maar ze moesten de betrouwbaarheid van de nieuwe krachtbron testen, de waren van plan in 2015 de 2014 krachtbron tijdens het seizoen te gaan ontwikkelen... dit omdat ze afgelopen seizoen daar heel sterk mee waren... maar als ieder team met de 2014 krachtbron zou rijden... zou dat Mclaren meer door ontwikkel tokens geven voor 2015 (geloof dat er gesproken werd over 25% extra). Dus mercedes heeft toen besloten aangezien renault en ferrari de oude krachtbron doorontwikkeld hebben ... om met de 2015 krachtbron te starten... zodat mclaren/Honda Zeker niet nog eens 25% voordeel zou hebben van het later homologeren van de andere teams... dus dit betekent dat Mercedes na de testen in februari de motor gaat laten homologeren...

oftewel ... ze hebben een gok genomen om in ieder geval de mogelijkheden voor honda te beperken...

Tuesday

Citaat van: Leroy op 05 februari 2015 - 15:09:11
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 18:49:07

op halve kracht testen heeft ook weinig zin. Als je betrouwbaarheid wilt testen zul je toch wel enigzins richting limiet moeten. Natuurlijk heeft Mercedes nog niet het achterste van de tong laten zien, maar dat heeft geen 1 team, Ferrari ook zeker niet.


Ze hebben zeer zeker niet gereden op halve krachten... maar ze moesten de betrouwbaarheid van de nieuwe krachtbron testen, de waren van plan in 2015 de 2014 krachtbron tijdens het seizoen te gaan ontwikkelen... dit omdat ze afgelopen seizoen daar heel sterk mee waren... maar als ieder team met de 2014 krachtbron zou rijden... zou dat Mclaren meer door ontwikkel tokens geven voor 2015 (geloof dat er gesproken werd over 25% extra). Dus mercedes heeft toen besloten aangezien renault en ferrari de oude krachtbron doorontwikkeld hebben ... om met de 2015 krachtbron te starten... zodat mclaren/Honda Zeker niet nog eens 25% voordeel zou hebben van het later homologeren van de andere teams... dus dit betekent dat Mercedes na de testen in februari de motor gaat laten homologeren...

oftewel ... ze hebben een gok genomen om in ieder geval de mogelijkheden voor honda te beperken...
dat verhaal is nooit door Mercedes bevestigd en lijkt mij ook onwaarschijnlijk, aangezien het nieuws dat Honda een gemiddelde krijgt nog maar een paar weken bekend is. t is een mooie theorie, maar ik geloof daar niet zo in.