Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

Tuesday

tja, Renault had haar zaakjes vorig jaar niet goed voor elkaar, Mercedes wel. Dan kun je nu naar de problemen van Renault van vorig jaar gaan wijzen, maar als Honda echt serieus mee wil gaan doen dan lijkt Renault me geen goede benchmark. k vind het toch opmerkelijk dat als je al jaren ergens naar toewerkt, dat je dan zo uit de startblokken komt. Natuurlijk kan het verder nog alle kanten op, maar het begin is niet echt geweldig.

FolkertE

Vooral het laatste is belangrijk. Het kan nog alle kanten op. Wie weet waar door de problemen ontstonden. Maar ik vraag me af, hoe zat het met de voorbereiding van Honda?
Ik hoor her en daar verhalen dat ze de motor helemaal nergens hadden getest, behalve op Abu Dhabi. Maar Renault word ook niet aangewezen als (prestatie) benchmark, maar als referentie dat tessten helemaal niks zeggen. RBR werd 2de met Renault en ik zieneitwaarom Mclaren eventueel niet het zelfde zou kunnen doen. Natuurlijk geen garantie, maar ik hoor her en der dat zowel de auto als de motor behoorlijk veel potentie hebben.

Tuesday

#107
Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 09:24:43
Vooral het laatste is belangrijk. Het kan nog alle kanten op. Wie weet waar door de problemen ontstonden. Maar ik vraag me af, hoe zat het met de voorbereiding van Honda?
Ik hoor her en daar verhalen dat ze de motor helemaal nergens hadden getest, behalve op Abu Dhabi. Maar Renault word ook niet aangewezen als (prestatie) benchmark, maar als referentie dat tessten helemaal niks zeggen. RBR werd 2de met Renault en ik zieneitwaarom Mclaren eventueel niet het zelfde zou kunnen doen. Natuurlijk geen garantie, maar ik hoor her en der dat zowel de auto als de motor behoorlijk veel potentie hebben.
nou, Renault had vorig jaar duidelijk een inferieure motor. Dat RBR daar nog 2e mee kon worden was een meevaller, maar het gat met Mercedes was gigantisch. Renault was er gewoon totaal niet klaar voor. Honda is bewust een jaar later ingestapt om meer voorbereidingstijd te hebben en een betere motor te bouwen, dan vind ik wat ze nu laten zien een beetje tegenvallen allemaal. Maar goed, dat is een eerste indruk, misschien hebben ze wel een geweldige motor gebouwd en kunnen ze zich meten met Mercedes. Dat is toch waar iedereen een beetje op hoopt. Maar goed, mijn indruk van de afgelopen maanden en deze week is dat het wel eens heel erg tegen kan gaan vallen allemaal.

Edit: er moet echt een verbod komen op grote fotos, dit is erg irritant zo.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 februari 2015 - 10:20:26
Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 09:24:43
Vooral het laatste is belangrijk. Het kan nog alle kanten op. Wie weet waar door de problemen ontstonden. Maar ik vraag me af, hoe zat het met de voorbereiding van Honda?
Ik hoor her en daar verhalen dat ze de motor helemaal nergens hadden getest, behalve op Abu Dhabi. Maar Renault word ook niet aangewezen als (prestatie) benchmark, maar als referentie dat tessten helemaal niks zeggen. RBR werd 2de met Renault en ik zieneitwaarom Mclaren eventueel niet het zelfde zou kunnen doen. Natuurlijk geen garantie, maar ik hoor her en der dat zowel de auto als de motor behoorlijk veel potentie hebben.
nou, Renault had vorig jaar duidelijk een inferieure motor. Dat RBR daar nog 2e mee kon worden was een meevaller, maar het gat met Mercedes was gigantisch. Renault was er gewoon totaal niet klaar voor. Honda is bewust een jaar later ingestapt om meer voorbereidingstijd te hebben en een betere motor te bouwen, dan vind ik wat ze nu laten zien een beetje tegenvallen allemaal. Maar goed, dat is een eerste indruk, misschien hebben ze wel een geweldige motor gebouwd en kunnen ze zich meten met Mercedes. Dat is toch waar iedereen een beetje op hoopt. Maar goed, mijn indruk van de afgelopen maanden en deze week is dat het wel eens heel erg tegen kan gaan vallen allemaal.

Edit: er moet echt een verbod komen op grote fotos, dit is erg irritant zo.
Ze hadden tijdens de test inderdaad de slechtste motor, maar gedurende het seizoen was het niet veel slechter dan Ferrari. Gat met Mercedes was gigantisch, maar daarom vergelijk ik ze ook met RBR en niet met Mercedes. Als Mclaren 2de word volgend jaar is dat best knap. Het valt inderdaad een beetje tegen, maar na 2 dagen kan je nog niks zeggen. Het is wat onbetrouwbaar, dat klopt, maar er zijn nog 9 dagen om te testen en 40 om te ontwikkelen. Volgens insiders en kenners is het allemaal zo slecht nog niet en is de Mclaren mogelijk 1van de beste qua aero pakket. Ik snap je indruk en waarom je er zo overdenkt, maar ik denk dat dat gewoon veel te vroeg is. Dit kan zo opgelost zijn. (of niet natuurlijk,)  maar gezien het eerste 2 dagen pas waren kunnen we beter wachten tot test 2 of 3. In de tussen tijd kunnen ze van alles verbeteren.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 10:31:58
Citaat van: Tuesday op 04 februari 2015 - 10:20:26
Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 09:24:43
Vooral het laatste is belangrijk. Het kan nog alle kanten op. Wie weet waar door de problemen ontstonden. Maar ik vraag me af, hoe zat het met de voorbereiding van Honda?
Ik hoor her en daar verhalen dat ze de motor helemaal nergens hadden getest, behalve op Abu Dhabi. Maar Renault word ook niet aangewezen als (prestatie) benchmark, maar als referentie dat tessten helemaal niks zeggen. RBR werd 2de met Renault en ik zieneitwaarom Mclaren eventueel niet het zelfde zou kunnen doen. Natuurlijk geen garantie, maar ik hoor her en der dat zowel de auto als de motor behoorlijk veel potentie hebben.
nou, Renault had vorig jaar duidelijk een inferieure motor. Dat RBR daar nog 2e mee kon worden was een meevaller, maar het gat met Mercedes was gigantisch. Renault was er gewoon totaal niet klaar voor. Honda is bewust een jaar later ingestapt om meer voorbereidingstijd te hebben en een betere motor te bouwen, dan vind ik wat ze nu laten zien een beetje tegenvallen allemaal. Maar goed, dat is een eerste indruk, misschien hebben ze wel een geweldige motor gebouwd en kunnen ze zich meten met Mercedes. Dat is toch waar iedereen een beetje op hoopt. Maar goed, mijn indruk van de afgelopen maanden en deze week is dat het wel eens heel erg tegen kan gaan vallen allemaal.

Edit: er moet echt een verbod komen op grote fotos, dit is erg irritant zo.
Ze hadden tijdens de test inderdaad de slechtste motor, maar gedurende het seizoen was het niet veel slechter dan Ferrari. Gat met Mercedes was gigantisch, maar daarom vergelijk ik ze ook met RBR en niet met Mercedes. Als Mclaren 2de word volgend jaar is dat best knap. Het valt inderdaad een beetje tegen, maar na 2 dagen kan je nog niks zeggen. Het is wat onbetrouwbaar, dat klopt, maar er zijn nog 9 dagen om te testen en 40 om te ontwikkelen. Volgens insiders en kenners is het allemaal zo slecht nog niet en is de Mclaren mogelijk 1van de beste qua aero pakket. Ik snap je indruk en waarom je er zo overdenkt, maar ik denk dat dat gewoon veel te vroeg is. Dit kan zo opgelost zijn. (of niet natuurlijk,)  maar gezien het eerste 2 dagen pas waren kunnen we beter wachten tot test 2 of 3. In de tussen tijd kunnen ze van alles verbeteren.
het is ook veels te vroeg voor conclusies, maar ze hebben duidelijk niet al hun zaakjes op orde. Ik vind dat als je n jaar extra tijd neemt je op zn minst wel moet zorgen dat je er direct staat. Mercedes stond er vorig jaar ook direct, Renault was gewoon veels te laat begonnen en heeft de boel behoorlijk onderschat. McLaren lijkt daar nu ergens tussenin te zitten terwijl ik had verwacht dat ze zich minstens net zo goed voorbereid zouden hebben als Mercedes voor 2014.

FolkertE

Ben het niet helemaal met je eens. Renault was inderdaad veel te laat begonnen, maar Mercedes was (terecht dus) belachelijk vroeg begonnen.
En Honda heeft dus wel wat dingen verkeerd aan gepakt. En direct er staan? Ja, mee eens, maar Mercedes had vorig jaar ook slechte eerste
test dag en was volgens mij ook redelijk vaak "stuk". Maar inderdaad, zoals het er nu naar uitziet, lijkt het er op dat ze toch wat te laks zijn geweest.
Dit baseer ik overigens niet op de eerste test dagen, maar op de verschillende verhalen die toch wel een beetje de ronde doen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 11:15:05
Ben het niet helemaal met je eens. Renault was inderdaad veel te laat begonnen, maar Mercedes was (terecht dus) belachelijk vroeg begonnen.
En Honda heeft dus wel wat dingen verkeerd aan gepakt. En direct er staan? Ja, mee eens, maar Mercedes had vorig jaar ook slechte eerste
test dag en was volgens mij ook redelijk vaak "stuk". Maar inderdaad, zoals het er nu naar uitziet, lijkt het er op dat ze toch wat te laks zijn geweest.
Dit baseer ik overigens niet op de eerste test dagen, maar op de verschillende verhalen die toch wel een beetje de ronde doen.
ok, je bent het misschien niet met mij eens, maar ik wel met jou ;) Bij Mercedes brak trouwens vorig jaar op de eerste dag de voorvleugel af, qua powerunit ging het volgens mij allemaal vrij vlotjes.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 februari 2015 - 11:18:25
Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 11:15:05
Ben het niet helemaal met je eens. Renault was inderdaad veel te laat begonnen, maar Mercedes was (terecht dus) belachelijk vroeg begonnen.
En Honda heeft dus wel wat dingen verkeerd aan gepakt. En direct er staan? Ja, mee eens, maar Mercedes had vorig jaar ook slechte eerste
test dag en was volgens mij ook redelijk vaak "stuk". Maar inderdaad, zoals het er nu naar uitziet, lijkt het er op dat ze toch wat te laks zijn geweest.
Dit baseer ik overigens niet op de eerste test dagen, maar op de verschillende verhalen die toch wel een beetje de ronde doen.
ok, je bent het misschien niet met mij eens, maar ik wel met jou ;) Bij Mercedes brak trouwens vorig jaar op de eerste dag de voorvleugel af, qua powerunit ging het volgens mij allemaal vrij vlotjes.
Ik ben het over de grote lijnen ook jou eens hoor, maar met kleine kanttekening.
Klopt,dat was een punt van bezorgdheid, de sterkte van de vleugel.

Leroy

kimi's laatste worden tegen de crew in melbourne 2 ronden voor de finish:

Crew: kimi push push push last lap!
Kimi: Leave me Alone ! I'm Winning

hahaha zie het al helemaal voor me...

natuurlijk kunnen we met de tests nog niet veel zeggen... maar ik ga er toch langzaam vanuit dat ze mercedes in ieder geval partij kunnen geven...

enkel als honda alles op orde heeft zien we weer een nieuwe dominantie... de aero van die auto is verreweg het beste... en de powerunit schijnt sterker te zijn dan de mercedes... en dan mogen ze ook nog enkele tokens tijdens het seizoen ontwikkelen...

gaat er met deze vooruitzichten leuk uit zien!

Jehoentelaar

Er valt met de beste wil van de wereld nog nauwelijks iets zinnigs over te zeggen.

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 04 februari 2015 - 13:03:33
kimi's laatste worden tegen de crew in melbourne 2 ronden voor de finish:

Crew: kimi push push push last lap!
Kimi: Leave me Alone ! I'm Winning

hahaha zie het al helemaal voor me...

natuurlijk kunnen we met de tests nog niet veel zeggen... maar ik ga er toch langzaam vanuit dat ze mercedes in ieder geval partij kunnen geven...

enkel als honda alles op orde heeft zien we weer een nieuwe dominantie... de aero van die auto is verreweg het beste... en de powerunit schijnt sterker te zijn dan de mercedes... en dan mogen ze ook nog enkele tokens tijdens het seizoen ontwikkelen...

gaat er met deze vooruitzichten leuk uit zien!
Hahaha, ja.

Of Allison over de boordradio naar Alonso: "Alonso, This is Allison, the car seems to finally have the speed we needed. But you already must have suspected that since Kimi passed you for the second time. Thanks for the development. "

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 04 februari 2015 - 13:15:04
Er valt met de beste wil van de wereld nog nauwelijks iets zinnigs over te zeggen.
Ik heb de beste wil, of wil je zeggen dat ik nooit wat zinnigs zeg? ;D

robbert

Citaat van: Leroyvdheuvel op 04 februari 2015 - 13:03:33
kimi's laatste worden tegen de crew in melbourne 2 ronden voor de finish:

Crew: kimi push push push last lap!
Kimi: Leave me Alone ! I'm Winning

hahaha zie het al helemaal voor me...

natuurlijk kunnen we met de tests nog niet veel zeggen... maar ik ga er toch langzaam vanuit dat ze mercedes in ieder geval partij kunnen geven...

enkel als honda alles op orde heeft zien we weer een nieuwe dominantie... de aero van die auto is verreweg het beste... en de powerunit schijnt sterker te zijn dan de mercedes... en dan mogen ze ook nog enkele tokens tijdens het seizoen ontwikkelen...

gaat er met deze vooruitzichten leuk uit zien!

haha, ma ik zie ferrari heus nog zakken en achter mercedes en redbull geraken. Het is nog ma een overgangsjaar. Mercedes heeft al telkens meer ronden dan ferrari gereden. Vind het nu al verrassend dat ze telkens de snelste zijn.

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 04 februari 2015 - 13:03:33
kimi's laatste worden tegen de crew in melbourne 2 ronden voor de finish:

Crew: kimi push push push last lap!
Kimi: Leave me Alone ! I'm Winning

hahaha zie het al helemaal voor me...

natuurlijk kunnen we met de tests nog niet veel zeggen... maar ik ga er toch langzaam vanuit dat ze mercedes in ieder geval partij kunnen geven...

enkel als honda alles op orde heeft zien we weer een nieuwe dominantie... de aero van die auto is verreweg het beste... en de powerunit schijnt sterker te zijn dan de mercedes... en dan mogen ze ook nog enkele tokens tijdens het seizoen ontwikkelen...

gaat er met deze vooruitzichten leuk uit zien!
Ik denk dat je wat te voorbarig bent daar in. Mercedes doet amper moeite voor snelle ronden en Ferrari wilde proberen zoveel mogelijk boven aanstaan met de testen.(iets wat jij volgens mij al keer zei.) Ik had ook ergens gelezen dat de snelheid van Ferrari niet echt heel dramatisch was, maar ze vooral veel verloren door de kwalificaties.

Tuesday

#119
Citaat van: FolkertE op 04 februari 2015 - 15:32:28
Citaat van: Leroyvdheuvel op 04 februari 2015 - 13:03:33
kimi's laatste worden tegen de crew in melbourne 2 ronden voor de finish:

Crew: kimi push push push last lap!
Kimi: Leave me Alone ! I'm Winning

hahaha zie het al helemaal voor me...

natuurlijk kunnen we met de tests nog niet veel zeggen... maar ik ga er toch langzaam vanuit dat ze mercedes in ieder geval partij kunnen geven...

enkel als honda alles op orde heeft zien we weer een nieuwe dominantie... de aero van die auto is verreweg het beste... en de powerunit schijnt sterker te zijn dan de mercedes... en dan mogen ze ook nog enkele tokens tijdens het seizoen ontwikkelen...

gaat er met deze vooruitzichten leuk uit zien!
Ik denk dat je wat te voorbarig bent daar in. Mercedes doet amper moeite voor snelle ronden en Ferrari wilde proberen zoveel mogelijk boven aanstaan met de testen.(iets wat jij volgens mij al keer zei.) Ik had ook ergens gelezen dat de snelheid van Ferrari niet echt heel dramatisch was, maar ze vooral veel verloren door de kwalificaties.
ik heb juist gelezen dat ze veel verloren in de race omdat het energy recovery systeem niet goed werkte. Wat betreft tijden; die 1:20,8 van Vettel was op de medium compound en volgens mij ook een stint van meerdere rondjes (iets van 8 ). Was niet bepaald een glory run oid. Mercedes zal er vast nog wel een stuk voorzitten, want die houden echt in, maar het lijkt er wel op dat Ferrari een enorme stap heeft gemaakt. Dat hoor je ook in alle verhalen terug die uit Jerez overwaaien.