WEC + 24 uren van Le Mans 2015

Gestart door gloudiesaurus, 31 december 2014 - 15:44:22

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 22 oktober 2015 - 22:24:46
Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2015 - 22:00:51
Nou ja, voor sponsoren en media-aandacht is Verstappen vele malen aantrekkelijker dan de tamelijk nietszeggende Bleekemolen.

Nietszeggend? Ik denk dat Bleekemolen in sportscars en touringcars Verstappen alle hoeken laat zien inclusief Lammers. Zijn cv is nogal lang. Rijd in grote teams, en wordt betaald. Wat media aandacht betreft zul je gelijk hebben. Maar waar was het nou om te doen eigenlijk? Holland terug in WEC cq Le Mans. Die bombarie verkondigde Lammers in het begin. Toen was de derde rijder nog niet eens bekend. En heeft Mister Jumbo ook nog sponsors nodig die er toe doen?? Toen het een beetje van de grond kwam was Max nog maar een coureur die de vrijdagtraining mocht doen een paar keer. Voor mij een gemiste kans. Ontzettend jammer. De Belgen komen al jaren op Le Mans met een raceteam in de LMP klasse. Holland laat het weer eens liggen. Maar stoor je niet aan mijn mening.

Dat is allemaal helemaal waar maar in Nederland is er buiten Formule 1 bijna niks dat enige publieke aandacht trekt. Verstappen reed F1, Bleekemolen niet, dat maakt een wereld van verschil met media-aandacht (en daarmee sponsoring). Dat is allemaal heel jammer, maar zo is de realiteit.

gloudiesaurus

Lammers heeft jarenlang een soort van team Holland gehad. Dat heeft hem in die jaren heel veel geld gekost...

En als sponsoren alleen met Verstappen willen rijden, en hij kan niet, dan wordt het een lastig verhaal.
Verstappen is nu eenmaal veel interessanter voor sponsoren (dankzij zijn fans en ex-F1) dan andere coureurs.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Kevin Magnussen gaat op 10 november voor Porsche testen met Mitch Evans en Oliver Turvey.

https://twitter.com/PorscheRaces/status/658992750549966848

Lijkt me logische dat ze iemand zoeken om Hulkenberg te vervangen die volgend jaar niet kan rijden op Le Mans.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus



Leuk voor hem, hij verdiend het wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Nick Catsburg is stiekem aardig aan de weg aan het timmeren. Het blijft een beetje onder de radar door de aandacht voor Max, maar na zijn uitstap in de BPES bij Marc VDS en zijn aanstelling in het WTCC voor lada, kan Catsburg voor Manthey Racing een Porsche 911 RSR testen tijdens de officiële WEC rookietest. Het zullen niet de enige testkilometers zijn, want Catsburg test deze week ook op Daytona voor Black Swann Racing (in aanloop naar een IMSA programma) en ook Oreca klant Dragonspeed heeft m uitgenodigd voor een test van de nieuwe Oreca LMP2 coupe, toevallig samen met zn huidige teamgenoot bij lada, Nicolas Lapierre.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Leuk, gewilde coureur inmiddels. De vaderlandse aanwas in de sportscars (en prototypes) is niet slecht op het moment.

gloudiesaurus

Bij Porsche testen is wel heel erg gaaf, hopelijk kan hij daar doorbreken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Nick komt er wel. Groot talent, heeft tegen de grootste sportswagencoureurs al veel laten zien en regelmatig verslagen, maar heeft nog niet de kans gehad dit ook te doen in een groot internationaal kampioenschap.
Peace out yo.

gloudiesaurus



De tijden van de rookietest.



En Montoya strak in pak maar de snelste. Impressive...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Mooi voor Philipp dat hij zich ook in die test heeft kunnen laten zien. Ik ben enorm benieuwd naar wat hij volgend jaar gaat doen. Hij wil graag Porsche-fabrieksrijder worden (wie niet?) en heeft denk ik de beste papieren in handen om zich bij die elitegroep te voegen. Geen enkele andere kandidaat heeft een betere cv. dan hij.
Peace out yo.

Perton


gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 23 november 2015 - 12:57:47
Mooi voor Philipp dat hij zich ook in die test heeft kunnen laten zien. Ik ben enorm benieuwd naar wat hij volgend jaar gaat doen. Hij wil graag Porsche-fabrieksrijder worden (wie niet?) en heeft denk ik de beste papieren in handen om zich bij die elitegroep te voegen. Geen enkele andere kandidaat heeft een betere cv. dan hij.

Heb alleen gelezen dat team manthey er volgend jaar mee stopt?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

In RTL GP Magazine:

CitaatKeert Peugeot terug naar Le Mans?
PSA-topman Carlos Tavares sluit het niet uit. In een interview gisteren met het programma Turbo van de Franse zender M6 geeft hij toe dat hij "een grote passie voor Le Mans heeft" en dat endurance racen in Peugeots DNA zit.
Hij stelt drie voorwaarden voor een terugkeer: de PSA-groep moet financieel gezond zijn, de WEC-reglementen stabiel en de sportafdeling moet voldoende tijd krijgen om zich goed voor te bereiden.
Want, zo stelt Tavares: "Als we terugkeren, willen we winnen".
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Waar ik al voor vreesde is nu werkelijkheid, Audi en Porsche starten volgend jaar maar met 2 bolides.

CitaatAudi rijdt met Andre Lotterer, Benoit Treluyer and Marcel Fassler in de nr 7 en met Loic Duval, Lucas di Grassi en Oliver Jarvis in de nr 8.
Porsche zal ook met de reguliere WEC-rijders naar Le Mans gaan. Het lijkt dus uitgesloten dat de winnaars van 2015 (Hülkenberg, Tandy en Bamber) hun titel kunnen verdedigen.

De eerste foto's van de Audi R18:




Ik vind hem lelijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Hmm, alsof de laatste creatie van Ligier van een Formule E neus is voorzien, plus de typisch booskijkende LED-jes van audi erbij
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!