WEC + 24 uren van Le Mans 2015

Gestart door gloudiesaurus, 31 december 2014 - 15:44:22

« vorige - volgende »

Sphinx

Er is inmiddels ook een video opgedoken. Mijn God, sprekend het ongeluk van Manfred Winkelhock zoveel jaar terug.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton


Perton

We hebben het wel eens over het tactisch vermogen van Linda van der Heide gehad, maar Inoue kan er ook wat van:

https://twitter.com/takiinoue/status/581826053087342592

Wat een idioot.

janke

#78
Citaat van: Sphinx op 28 maart 2015 - 15:32:09
Er is inmiddels ook een video opgedoken. Mijn God, sprekend het ongeluk van Manfred Winkelhock zoveel jaar terug.



Ook, maar ik dacht gelijk aan de Le Mans race 1999. Webber/ Dumbreck. Dat die laatste het heeft overleefd is voor mij nog steeds een raadsel. Mercedes gaat airborne. Op Zandvoort in 2004 had dezelfde Dumbreck ook een geweldige crash zeg. DTM.



En zo zijn er wel meer racingcars die een flip maken. Porsche op Road Atlanta enz. Weinig downforce on the front. Een bubbel af ander oneffenheid, lucht eronder, en je gaat vliegen.

Maar triest, wil je niet meemaken. Sterkte aan de nabestaanden/vrienden.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Perton op 28 maart 2015 - 16:29:38
1 dode bevestigd blijkbaar.

Ook lekkere foto dit, klapstoeltje ligt nog onder de auto.

Die dode persoon werd al vrij vlot bevestigd. En inderdaad die foto :-\ Bah.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Peace out yo.

Jehoentelaar


janke

Citaat van: Jehoentelaar op 28 maart 2015 - 19:26:01
Fijn, zo'n bandenstapel.

Nee? Is ook niks?? Net als vangrails waar je overheen vliegt?? Gingen er wel eens wat de muur in en vliegen de tribunes in. Niks nieuws toch??  Maar het bljft een drama.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar


janke

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Damn wat een crash en wat een tragedie!
Als coureur kun je hier weinig aan doen, het is simpel weg de auto die op stijgt.
Deze plek op de Nurburgring staat daar om bekend... en hoe je het went of keert de Nordschleife is een schitterend maar ook gevaarlijk circuit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

sjakie

nu het seizoen is begonnen lijkt het erop dat niemand er meer wat over te zeggen heeft.

Ik heb geen Motors TV en dus was ik verstoken van enige beelden vanuit Silverstone. Maar gelukkig is er Youtube en heb ik de volledige uitzending integraal kunnen bekijken. Alleen krijgt Youtube na een uur last met bufferen. Maar goed, soms even stilzetten en herstarten helpt wel.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat het de WEC is gelukt om een reglement op te stellen dat fabrikanten lokt en in staat stelt om met zulke uiteenlopende oplossingen te komen. oplossingen die ook nog zo'n leuke race opleveren. En dan was Nissan er nog niet eens bij. Die willen blijkbaar niet a la Honda een paar races voor spek-en-bonen meerijden.

Die uiteenlopende oplossingen vielen vooral op tijdens het duel van Marcel Fässler en Neel Jani: De Porsche was superieur in acceleratie vanuit de langzamere bochten, terwijl de Audi juist in die bochten geweldig mee kwam. het resulteerde in een duel dat een uurtje duurde en waarin het Audi team uiteindelijk de bovenliggende partij bleek te zijn. Het resultaat stond echter tot de stop'n go van de Audi niet vast.

Toyota had hoop dat dit jaar dan eindelijk hun jaar zou zijn in Le Mans. Ik vrees dat ze dan echt nog wel wat te doen hebben want zowel Audi als Porsche was sneller. Vooral Audi had ik niet verwacht. Het leek erop dat de 6 en 8 mJ wagens een voordeel zouden hebben en dan verwacht je niet veel van de Audi die weliswaar een upgrade heeft gemaakt van 2 naar 4 MJ.

Voor de andere klasses heb ik niet zoveel oog gehad en eigenlijk is dat niet juist. Als die andere klasses er niet zijn wordt het een mager veld van 7 LMP1's waarvan er een een no-hoper is. Viel me wel op dat de LMP2's van Ligier de snelste zijn en dat de wagens van Extreme Speed wat mij betreft de mooiste zijn. Die rijden binnenkort ook met Ligier chassis'.

Bij de GT's vielen de Aston Martins vreemd genoeg door de mand. Bij de pro's was het in elk geval Ferrari en Porsche wat de klok sloeg. Als Ferrari serieus nadenkt over een LMP1 dan weet ik wel een team wat die wagen kan gaan runnen: AF Corse

Jehoentelaar

Zes uur lang kijken past niet lekker in m'n agenda maar ik heb wat beelden kunnen meepakken. Moet helaas Spa dit jaar aan mij voorbij laten gaan maar dat wordt in 2016 wel weer rechtgezet.

sjakie

probeer  Le mans dan, haal je 't 2 keer dubbel en dwars in  ;)

gloudiesaurus

Ik vind WEC wel leuk maar duurt het gewoon te lang. Ik pak af en toe wat flarden mee op Motors TV.
Ik kijk liever een goede samenvatting  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is