WEC + 24 uren van Le Mans 2015

Gestart door gloudiesaurus, 31 december 2014 - 15:44:22

« vorige - volgende »

Perton

Zou in theorie moeten kunnen lijkt me, maar de IndyCar-kalender zal ongetwijfeld weer laat bekend zijn plus weer heel compact, dus dat maakt het wat problematischer. Het lijkt me dan eerder een soort Hülkenbergje, dat ie alleen de 24 uur probeert te doen. Maarja echt uitgebreid voorbereiden daarop is ook lastig, aangezien je in mei bezig bent met de Indy 500.

Ik gok dan ook dat ie nog een jaar of twee IndyCar doet en dan misschien de overstap maakt.

gloudiesaurus

CitaatCrisis Volkswagen treft ook Wolfsburg
WOLFSBURG -

De crisis bij autofabrikant Volkswagen treft nu ook de gelieerde Bundesligaclub VfL Wolfsburg. De Duitse club, waar Bas Dost in de spits staat, ziet voorlopig af van de bouw van een nieuwe accommodatie voor de jeugdopleiding. "Ik denk dat iedereen begrijpt dat we die plannen nu uitstellen", zei directeur Klaus Allofs.

Het Volkswagenconcern hangt alleen al in de VS een miljardenboete boven het hoofd omdat het gesjoemeld heeft met uitstootwaarden van wereldwijd 11 miljoen dieselauto's. Het concern kondigde dinsdag aan de investeringen in zijn hoofdmerk met 1 miljard euro per jaar terug te schroeven.

"Het is niet zo dat de plannen zijn geschrapt, maar dit is natuurlijk niet het moment om te investeren", zei Allofs. De nieuwe opleidingsschool moet 40 miljoen euro kosten.

Volkswagen ondersteunt Wolfsburg jaarlijks naar verluidt met 80 miljoen euro. Vooralsnog lijkt het er niet op dat de club financieel zal lijden onder de crisis. Wel heeft Volkswagen de sponsoring van de Duitse beker en zestien andere voetbalclubs ter discussie gesteld. "VfL Wolfsburg is bij deze bezuinigingen geen thema", liet de nieuwe topman Matthias Müller al in een eerder stadium weten.

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de WEC programma's van Audi en Porsche. Ook zij zullen nu onder de loep komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Bron...?

Eerder werd overigens nog gezegd dat de investeringen in VfL naar beneden gingen van honderd naar tachtig miljoen per seizoen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2015 - 14:59:36
Bron...?

Eerder werd overigens nog gezegd dat de investeringen in VfL naar beneden gingen van honderd naar tachtig miljoen per seizoen.

Telegraaf...

Wat jij meldt heb ik overigens ook gelezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/lammers_en_van_eerd_stellen_le_mans_plannen_uit/

Voorlopig geen Le Mans team met Van Eerd/ Lammers/ Verstappen. Jammer! Had het graag gezien  :)

Maar men had toch ook Bleekemolen kunnen polsen, of Giedo van der Garde ipv Jos Verstappen? En had Verstappen niet gewoon een weekend met Max kunnen missen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

dat laatste. Wat een lulsmoes. Max kan best een weekend zonder Jos.

Miguel

Ik denk dat jullie de invloed van Jos onderschatten. Het is immers meer dan het handje vasthouden dat hij doet: driver coaching zal ongetwijfeld een belangrijk aspect zijn van wat hij doet, onmisbaar voor een jonge coureur op dit niveau (of eigenlijk voor iedere onervaren coureur). En een vervanger vinden is ook niet zo gemakkelijk, want sponsoren zijn immers ingestapt met het idee dat het Lammers en Verstappen zou worden, niet Lammers en Giedo. Ik zou ook niet willen aftikken voor Lammers en Giedo, maar wél voor Lammers en Verstappen.
Peace out yo.

gloudiesaurus

Ik denk dat het aftikken sowiezo al vooral door Frits van Eerd gebeurd  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Miguel op 21 oktober 2015 - 19:27:30
Ik denk dat jullie de invloed van Jos onderschatten. Het is immers meer dan het handje vasthouden dat hij doet: driver coaching zal ongetwijfeld een belangrijk aspect zijn van wat hij doet, onmisbaar voor een jonge coureur op dit niveau (of eigenlijk voor iedere onervaren coureur). En een vervanger vinden is ook niet zo gemakkelijk, want sponsoren zijn immers ingestapt met het idee dat het Lammers en Verstappen zou worden, niet Lammers en Giedo. Ik zou ook niet willen aftikken voor Lammers en Giedo, maar wél voor Lammers en Verstappen.

Ik geloof best dat Jos belangrijk is qua invloed. Maar ik geloof ook best dat hij een enkele race een keer kan missen.

Perton

Citaat van: Miguel op 21 oktober 2015 - 19:27:30
Ik denk dat jullie de invloed van Jos onderschatten. Het is immers meer dan het handje vasthouden dat hij doet: driver coaching zal ongetwijfeld een belangrijk aspect zijn van wat hij doet, onmisbaar voor een jonge coureur op dit niveau (of eigenlijk voor iedere onervaren coureur). En een vervanger vinden is ook niet zo gemakkelijk, want sponsoren zijn immers ingestapt met het idee dat het Lammers en Verstappen zou worden, niet Lammers en Giedo. Ik zou ook niet willen aftikken voor Lammers en Giedo, maar wél voor Lammers en Verstappen.
Wat Jeroen zegt: Max mag, zeker in zijn tweede jaar, toch best wel een keer in staat zijn een race alleen door te komen. Wat als Jos een keer een zware griep krijgt, of zijn been breekt, kan Max dan plotseling niet meer rijden? Dat lijkt me toch flauwekul.

janke

Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 13:22:08
Citaat van: Miguel op 21 oktober 2015 - 19:27:30
Ik denk dat jullie de invloed van Jos onderschatten. Het is immers meer dan het handje vasthouden dat hij doet: driver coaching zal ongetwijfeld een belangrijk aspect zijn van wat hij doet, onmisbaar voor een jonge coureur op dit niveau (of eigenlijk voor iedere onervaren coureur). En een vervanger vinden is ook niet zo gemakkelijk, want sponsoren zijn immers ingestapt met het idee dat het Lammers en Verstappen zou worden, niet Lammers en Giedo. Ik zou ook niet willen aftikken voor Lammers en Giedo, maar wél voor Lammers en Verstappen.
Wat Jeroen zegt: Max mag, zeker in zijn tweede jaar, toch best wel een keer in staat zijn een race alleen door te komen. Wat als Jos een keer een zware griep krijgt, of zijn been breekt, kan Max dan plotseling niet meer rijden? Dat lijkt me toch flauwekul.

Zeker flauwekul. Als ze in dit stadium Jeroen Bleekemolen hadden gevraagd was dat meer dan alleen een vervanger voor Verstappen geweest. Allround, snel, betrouwbaar en ervaring. Gemiste kans voor Lammers en Co. Lijkt wel of de hele Nederlandse autosportwereld op de knieën ligt voor deze familie. Had ik van Lammers zekers niet verwacht.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Nou ja, voor sponsoren en media-aandacht is Verstappen vele malen aantrekkelijker dan de tamelijk nietszeggende Bleekemolen.

janke

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2015 - 22:00:51
Nou ja, voor sponsoren en media-aandacht is Verstappen vele malen aantrekkelijker dan de tamelijk nietszeggende Bleekemolen.

Nietszeggend? Ik denk dat Bleekemolen in sportscars en touringcars Verstappen alle hoeken laat zien inclusief Lammers. Zijn cv is nogal lang. Rijd in grote teams, en wordt betaald. Wat media aandacht betreft zul je gelijk hebben. Maar waar was het nou om te doen eigenlijk? Holland terug in WEC cq Le Mans. Die bombarie verkondigde Lammers in het begin. Toen was de derde rijder nog niet eens bekend. En heeft Mister Jumbo ook nog sponsors nodig die er toe doen?? Toen het een beetje van de grond kwam was Max nog maar een coureur die de vrijdagtraining mocht doen een paar keer. Voor mij een gemiste kans. Ontzettend jammer. De Belgen komen al jaren op Le Mans met een raceteam in de LMP klasse. Holland laat het weer eens liggen. Maar stoor je niet aan mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.


Matthijs

Het toont maar weer aan wat de mentaliteit van Jos is: Max gaat voor alles. Dit heeft hen veel succes gebracht, dus het is zeer bijzonderenswaardig. Tegelijkertijd vind ik het volslagen belachelijk om de 24 uren van Le Mans te laten schieten voor een rol achter de schermen voor 1 race in het tweede jaar van Max. Om nog maar niet te spreken van het in de kou laten staan van je teamgenoten en de sponsors voor Le Mans.

Maar ik ga er vanuit dat Jos van tevoren alleen heeft toegezegd als het niet conflicteerde met de races van Max. En dat doet het dus wel.