Nieuwe dimensie voor F1 kijken discussietopic

Gestart door Fabian, 30 december 2014 - 15:19:26

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_dimensie_voor_de_f1_kijker_op_komst/

Zoals in het artikel staat is het een pitch van studenten. De pitch werd ontzettend goed ontvangen en daarmee lijkt dit idee levensvatbaar. Daarvoor is echter nog wat meer input nodig en die kunnen wij denk ik wel geven met zn allen.

Als ik voor mezelf spreek lijkt het mij echt geweldig. Ik zou op deze wijze erg graag een F1 race kijken en ervaren. Het geeft iets extra's. De technologie is nog niet goedkoop vandaar wat verdere research naar prijzen.

In dit topic kun je je mening geven en vragen stellen. Lijkt me gaaf als wij van GPPits dit plan een boost kunnen geven!

Jozef

Dit is zeker interessant, maar ik verwacht niet dat dit een wondermiddel is dat keer op keer een race boeiender zal maken dan nu. Een hele race in de cockpit van Fernando Alonso, het klinkt cool, maar laat ons wel wezen, het is eigenlijk gewoon verschrikkelijk saai want zo veel gebeurt er niet tijdens een race van Fernando Alonso. Natuurlijk kun je switchen van de ene rijder naar de andere, maar dan nog - een race is interessanter op tv dan in het echt omdat de camerabeelden een beter overzicht geven in wat er gebeurt.

Dus: leuke kermisattractie, maar ik ga het niet meteen in huis halen.

Perton

Wat Jozef zegt. Ik wil alle actie zien en ik mis de strijd tussen Hamilton en Vettel of Pérez en Grosjean als ik een beetje in de cockpit meekijk. En om de race na afloop nog eens opnieuw te beleven.... ik heb al een hekel aan races terugkijken waarvan ik de uitslag al weet, dus ik zou dit vermoedelijk nog veel saaier vinden. Leuk idee, maar absoluut niks voor mij.

En ik bedoel het volgende niet als misplaatste grap, maar het is een oprechte vraag: hoe werkt zoiets bijvoorbeeld bij zo'n klap als die van Bianchi in Japan? Ik snap dat je niet in een coma zult raken met een Virtual Reality-apparaat, maar ik kan me wel voorstellen dat je hoofd flink door elkaar geschud wordt. Of werkt dat niet zo?

Fabian

Denk niet dat je de impact zult voelen. Je zult het alleen meer beleven alsof je er bij bent

Jozef

Het gaat om beeld en geluid hé. Je krijgt een headset op, je gaat niet werkelijk met 300 km/h door de woonkamer. :P

Perton

Nee, niet? Jammer :P. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n ding je hoofd wat door elkaar schudt, net als dat de XBox-controller begint te triller zodra je met FIFA op de paal schiet.

Racingnews365

In USA rijden ze al 15 jaar met camera`s in de helmen van coureurs zodat je onboard echt met ze mee rijdt. Ook ronddraaiende camera`s op de auto`s bestaan daar al jaren. Beide kunnen een aanvulling zijn op de sport, maar redden de sport alleen niet.

Neem bijv. het onboard kanaal van Sport 1. Leuk voor even, maar je wil toch liever alle actie zien. Ik denk dat Formule 1 geboeid is bij een iets betere regie. Voorbeelden:
- Herhaling van de start komt vaak pas na 3-4-5 rondjes en wordt dan 2 minuten lang vanuit 3-4-5 cameraposities en auto`s herhaald. Waarom zo laat? Waarom zo vaak? Zeker als er niet gebeurt.
- Bij gevechten sneller schakelen naar onboard camera's tijdens de acties zelf zoals ze dit ook bij Moto GP doen
- De race bekijken door de ogen van de coureur is alleen interessant als hij in gevecht is met een ander en er een reële kans is op een inhaalactie

Formule 1 is al een stuk informatiever geworden o.a. met snelheden, toerental e.d. dat weergegeven wordt.

Spanning om de leiding van de race, close-racing en veel gevechten dat is wat de sport het meeste nodig heeft. Nu kom je maandag op je werk en praat je over een Formule 1 race zonder dat je veel noemenswaardige gevechten, crashes etc gezien hebt. 'Vroeger' kwam je op het werk en had iedereen wel een mening over een actie van Schumacher, Villeneuve, Alonso, Hamilton of Montoya. Was het op of over het randje?

Als je dergelijke acties goed in beeld brengt dan is de kijker spekkoper en wordt je meegezogen in het gevecht tussen coureurs.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Ik dank God dat ze de herhaling van de start pas na drie of vier rondjes doen. Als er wat gebeurt in die eerste paar ronden waar iedereen nog dicht op elkaar rijdt, hoef je dan de herhaling van de start ook niet meer te onderbreken. Het aantal herhalingen mag inderdaad wel een beetje minder soms. En voor de rest ben ik het met al je punten eens.

Jehoentelaar

Ik krijg altijd moeilijk veel hoofdpijn van die schuddende camera's op helmen. Lijkt me leuk om eens uit te proberen maar ik hoef er verder niet veel mee te maken te hebben. Ga wel een keer karten.

Kootje

Leuk bedacht, maar voor mij niet van toegevoegde waarde. Ik vind het altijd leuk om één rondje door de ogen vd coureur te zien en ook kan ik het zeer waarderen als men bij de herhalingen van de start, 'n mooie inhaalactie, crash od ook de on-board beelden gebruikt, maar de hele race ... nee, die zie ik toch liever gewoon in beeld gebracht worden.

gloudiesaurus

Ik wil het wel eens proberen. Vind een rondje on-board altijd wel leuk.

Maar een hele race zo kijken? Dan heb ik liever het overzicht...

Voor een F1-game lijkt me dit overigens wel super  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Kootje op 31 december 2014 - 14:55:51
Leuk bedacht, maar voor mij niet van toegevoegde waarde. Ik vind het altijd leuk om één rondje door de ogen vd coureur te zien en ook kan ik het zeer waarderen als men bij de herhalingen van de start, 'n mooie inhaalactie, crash od ook de on-board beelden gebruikt, maar de hele race ... nee, die zie ik toch liever gewoon in beeld gebracht worden.

Precies dit dus.

Franky R.

Citaat van: Perton op 30 december 2014 - 16:01:44
Nee, niet? Jammer :P . Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n ding je hoofd wat door elkaar schudt, net als dat de XBox-controller begint te triller zodra je met FIFA op de paal schiet.


Irri is dat...alsof ik zelf niet zag dat het geen goal was.... >:(