Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

FolkertE

Op de voorpagina mis ik RBR in het rijtje van teams, is dit omdat daar helemaal geen datum overbekend is omdat de auto nog niet af is? Of is het vergeten?
Omdat er voorde rest ook niks over word gezegd in het stukje, ga ik er even van uit dat het vergeten is. Of ben ik nu te snel met conclusie?

Overigens ben ik wel erg benieuwd naar de Mercedes en en met name Mclaren. Nog maar 1 maand en 13 dagen. Moeilijk hoor, zo'n verslaving.

Hamilton#44

Het moet wel erg raar lopen wil Mercedes niet weer veruit het snelst zijn. Misschien dat Williams ze het op sommige circuits lastig kan maken, die rijden al een jaar met Mercedes.

Red bull zal er wel redelijk bij in de buurt zitten maar die rijden echt met een handicap door hun Renault motor. Ik snap ook niet waarom ze niet switchen of eisen dat Renault zich conformeert aan hun wensen, of misschien hebben ze dat nu wel afgedwongen. Ook meteen de reden dat Lotus overstapt?

Misschien dat Lotus verrassend uit de hoek kan komen nu ze Mercedes power hebben. Dat is het enige team die ik eventueel de pikorde van 2014 zie verstoren. Zij hebben wel bewezen altijd aardige auto's te bouwen. Verder gaan we op 2014 door lijkt mij, de reglementen zijn teveel hetzelfde gebleven, je kan niet in 1 winter zoveel goedmaken of je moet echt het ei van Columbus vinden.

Misschien als het tegenzit bij Mercedes en alles loopt op rolletjes bij Red Bull en Williams dit seizoen kwa ontwikkeling dat deze twee aan het eind van 2015 Mercedes serieus kunnen uitdagen. Maar ik denk dat Mercedes haar zaakjes dusdanig voor elkaar heeft dat we een Ferrari-achtige dominantie gaan zien ala 2002 en 2004.

Enfin, mijn bescheiden mening voor 2015.  :)

0634

Renault heeft zich ook geconformeerd aan Red Bulls eisen. Het management team is helemaal vernieuwd. Renault en Red Bull zijn nu veel meer op elkaar afgesteld.

En weggaan bij Renault,  met wie je geweldige jaren hebt meegemaakt en nu 1 minder jaar? En naar wie ga je dan ? Ik denk niet dat Mercedes staat te wachten om Red Bull van hun krachtbron te voorzien.

Je kan best eens een minder seizoen hebben zonder meteen maar uit elkaar te gaan. Renault heeft zich in verschillende tijdperken genoeg bewezen als top fabrikant.

Hamilton#44

Dat zal best maar Renault heeft de slag behoorlijk gemist, tijdens de 1e test van 2014 hebben ze een handvol ronden gereden. Het hele jaar door hadden ze structureel tientallen PK's tekort en ook nog een veel slechtere betrouwbaarheid.

Red Bull was met een fatsoenlijke motor (zelfs al was die iets minder dan Mercedes) een zeer goede titelkandidaat geweest want met de auto zelf was niks mis, dat blijkt wel uit het feit dat ze nog 3 GP's gewonnen hebben en podiums scoorden.

Het was niet zomaar even een wat minder jaar, het was een rampjaar voor Renault. Horner heeft niet voor niets meerdere malen gedreigd over te stappen. Ze zijn gebleven omdat ze waarschijnlijk toegezegd hebben gekregen dat de 2015 motor compleet naar hun wensen gebouwd gaat worden, de andere Renault teams moeten maar schikken in wat Red Bull wil.
Dat is voor Red Bull natuurlijk ideaal omdat ze bij Ferrari of Mercedes altijd op het tweede plan staan. Dat is naar mijn mening de enige reden waarom ze gebleven zijn.

Een lange samenwerking is leuk maar alles in F1 is tijdelijk en als je niet levert wat je minimaal moet leveren, zegt het verleden niets meer. Dat hoort ook bij F1, het is de elite klasse.

0634

Je zegt het zelf eigenlijk al: er was geen andere optie voor Red Bull, althans geen betere optie. Dus dan kan je wel heel boos worden als Horner zijnde, maar het slechtste wat je kan doen is weggaan bij Renault.

janke

Ik las net dat FI helemaal niet komt opdagen bij de eerste testdagen. Ook niet met de oude auto.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Citaat van: janke op 28 januari 2015 - 19:19:11
Ik las net dat FI helemaal niet komt opdagen bij de eerste testdagen. Ook niet met de oude auto.
Klopt. Las het net ook


janke

#158
We kunnen weer speculeren. ;) Maar ik vind het vreemd dat ze uberhaupt helemaal niet komen opdagen. Logistiek, geld, technisch probleem??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Nou ja, het team schijnt te koop te staan en Renault zou een gegadigde zijn.

janke

Renault?? Da's een geintje..............of niet??
Some things are too important to be left in the past.

0634

#161
Geen idee, dat wordt gezegd. FI gaat in insolventie, en tja, we kennen allemaal Mallya's situatie en zijn partner zit in de bajes geloof ik. Renault zou weer meer willen zijn dan alleen een fabrikant. Maar goed, wat er van waar is weet ik niet.

Wallie

#162
Citaat van: Jeroen op 28 januari 2015 - 20:45:40
Geen idee, dat wordt gezegd. FI gaat in insolventie, en tja, we kennen allemaal Mallya's situatie en zijn partner zit in de bajes geloof ik. Renault zou weer meer willen zijn dan alleen een fabrikant. Maar goed, wat er van waar is weet ik niet.
Een gedachte die ineens bij mij op kwam stel nu eens dat de verhalen waar zijn, dat Renault, Force India over wil nemen. Zouden de Fransen dan niet een soort deal willen maken met de FIA om hun kampioenschappen hoger te waarderen (Formule Renault, 3,5 series etc.) dan nu het geval is voor de nieuwe superlicenties?


Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

janke

#163
En FI's motoren contract? Die wuif je even weg?? Renault kom op. Moet aardig wat gaan kosten om die toko over te nemen incl. de betalingen aan leveranciers en die, die nog niet zijn betaald.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Citaat van: janke op 28 januari 2015 - 19:47:38
We kunnen weer speculeren. ;) Maar ik vind het vreemd dat ze uberhaupt helemaal niet komen opdagen. Logistiek, geld, technisch probleem??
Excuus. Klikte met m'n dikke vingers op verander, maar heb niks aangepast want wilde namelijk reageren.  :-[ :-[ :-[

Dus dat reageren doe ik nu maar. Volgens FI niks met de financiƫn te maken, als men dat zegt kun je dus gaan denken dat het wel zo is gezien de situatie van Mallya. Tja misschien toch echt een kleine achterstand op het schema, RBR moet ook nog hard aan de bak voor komende zondag