de strategy group heeft een nieuwe motor formule in overweging genomen

Gestart door Leroy, 19 december 2014 - 16:39:37

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Sabai op 20 december 2014 - 10:33:52
Waarom is een hybride V10 minder houdbaar dan een V6 turbo hybride die te duur is en een k#t geluid produceert?
Omdat Honda dan niet was teruggekeerd in de Formule 1 en Renault 99% zeker de sport had verlaten. Als ik een serie wil kijken met twee motorfabrikanten, dan kijk ik wel IndyCars. Het idee is/was immers ook dat je de F1-motoren ook in het WEC kan inzetten. Met V10s zal dat denk ik onmogelijk worden, omdat je in het WEC nooit een V10 er door zal krijgen. Nu is dat misschien niet het sterkste argument, maar het zijn wel allemaal zaken die meespelen

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 20 december 2014 - 10:33:52
Waarom is een hybride V10 minder houdbaar dan een V6 turbo hybride die te duur is en een k#t geluid produceert?
Omdat de Formule 1 diens laatste restje technologische superioriteit dan ook kwijt is. Nog los van het argument dat de hele wereld milieuvriendelijker moet worden terwijl de Formule 1 door zou blijven blazen met verouderd materiaal.

0634

Maar er zijn meerdere opties om dat te bereiken dan alleen deze optie.

Perton


0634

O maar ik leef in mijn eigen wereld, dus dat maakt mij niet uit. ;)

FolkertE

Heeft iemand een link of zo? Begrijp er namelijk niet veel van wat er nou gaat gebeuren. Ene kant hoor ik mensen zeggen dat alles weer op de schop gaat en andere mensen roepen dat het slechts om de engine freeze gaat.

Sphinx

Er is op dit moment alleen maar speculatie, maar de v10 kan je alvast vergeten. De V6 Turbo is de reden dat Merc en Honda nog interesse in de sport hebben, als ze die schrappen kunnen we een tweestrijd tussen Ferrari en Renault verwachten en hebben we alsnog drie auto's per team. Ik heb ergens gelezen (ook weer speculatie) dat men onderdelen gaat standaardiseren, het aantal pk's op wil schroeven en de toerenlimiet omhoog wil gooien. Ook een idee lijkt me de dubbele turbo-config vrij te geven, dat maakt wél een behoorlijke bak herrie. Als ze nu eens wat minder moeilijk doen met die fuelflow-troep hoef je niet opnieuw een hele motor te ontwerpen (wat FI en Sauber echt de kop gaat kosten) maar alleen een aantal onderdelen. Kan Merc 2015 nog eens claimen en dan wordt het hopelijk daarna wat spannender
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Sphinx op 22 december 2014 - 16:11:08
Er is op dit moment alleen maar speculatie, maar de v10 kan je alvast vergeten. De V6 Turbo is de reden dat Merc en Honda nog interesse in de sport hebben, als ze die schrappen kunnen we een tweestrijd tussen Ferrari en Renault verwachten en hebben we alsnog drie auto's per team. Ik heb ergens gelezen (ook weer speculatie) dat men onderdelen gaat standaardiseren, het aantal pk's op wil schroeven en de toerenlimiet omhoog wil gooien. Ook een idee lijkt me de dubbele turbo-config vrij te geven, dat maakt wél een behoorlijke bak herrie. Als ze nu eens wat minder moeilijk doen met die fuelflow-troep hoef je niet opnieuw een hele motor te ontwerpen (wat FI en Sauber echt de kop gaat kosten) maar alleen een aantal onderdelen. Kan Merc 2015 nog eens claimen en dan wordt het hopelijk daarna wat spannender
V10 hoeft van mij niet eens terug. Dat is een bak nostalgische geleur van heel veel mensen. Het geluid was gaaf, maar volgens mij moeten de huidige motoren zonder beperkingen ook een heel hoop mooi lawaai kunnen produceren. En als alles weer terug gaat naar V10 of wat dan ook, is Renault ook weg, dus hebben we enkel Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 22 december 2014 - 16:11:08
Er is op dit moment alleen maar speculatie, maar de v10 kan je alvast vergeten. De V6 Turbo is de reden dat Merc en Honda nog interesse in de sport hebben, als ze die schrappen kunnen we een tweestrijd tussen Ferrari en Renault verwachten en hebben we alsnog drie auto's per team. Ik heb ergens gelezen (ook weer speculatie) dat men onderdelen gaat standaardiseren, het aantal pk's op wil schroeven en de toerenlimiet omhoog wil gooien. Ook een idee lijkt me de dubbele turbo-config vrij te geven, dat maakt wél een behoorlijke bak herrie. Als ze nu eens wat minder moeilijk doen met die fuelflow-troep hoef je niet opnieuw een hele motor te ontwerpen (wat FI en Sauber echt de kop gaat kosten) maar alleen een aantal onderdelen. Kan Merc 2015 nog eens claimen en dan wordt het hopelijk daarna wat spannender
Sauber en FI betalen nu juist veels teveel, net als Caterham en Marussia dat deden. Maar goed, daar hoeven wat mij betreft geen complete reglementen voor omgegooid worden, een maximumprijs (bv 10 miljoen) voor een klantenmotor zou op zich al afdoende (en ook haalbaar) moeten zijn. Daarnaast liggen er idd nog meer dan voldoende mogelijkheden bij de huidige V6, maar dan in een wat andere vorm zodat het allemaal wat simpeler wordt en wat meer lawaai gaat maken. Iedereen blij maken zal wel niet lukken, maar met een paar aanpassingen kom je toch al een heel eind.

Miguel

Citaat van: Sphinx op 22 december 2014 - 16:11:08
Er is op dit moment alleen maar speculatie, maar de v10 kan je alvast vergeten. De V6 Turbo is de reden dat Merc en Honda nog interesse in de sport hebben, als ze die schrappen kunnen we een tweestrijd tussen Ferrari en Renault verwachten en hebben we alsnog drie auto's per team. Ik heb ergens gelezen (ook weer speculatie) dat men onderdelen gaat standaardiseren, het aantal pk's op wil schroeven en de toerenlimiet omhoog wil gooien. Ook een idee lijkt me de dubbele turbo-config vrij te geven, dat maakt wél een behoorlijke bak herrie. Als ze nu eens wat minder moeilijk doen met die fuelflow-troep hoef je niet opnieuw een hele motor te ontwerpen (wat FI en Sauber echt de kop gaat kosten) maar alleen een aantal onderdelen. Kan Merc 2015 nog eens claimen en dan wordt het hopelijk daarna wat spannender

Ook Renault is pleiten als de kleine motor of hybride verdwijnen. Misschien hebben ze na het falen in 2014 anders beweren, maar no way dat Boulogne met hun huidige bedrijfsfilosofie die irrelevante onzin steunen of hadden blijven steunen. Renault is altijd voorstander geweest van relevante technologie en laat dat met hun steun destijds voor kleinere motoren in F1 en enorme investering in Formula E ook duidelijk zien.
Peace out yo.

Leroy

ik denk dat renault graag terug wilt naar de vorige motorformule... met red bull als fabrieksteam en de titel ieder jaar binnen halen... dat brengt meer geld in het laatje dan teams die door jou hoge prijzen weglopen of omvallen...

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 23 december 2014 - 09:18:34
ik denk dat renault graag terug wilt naar de vorige motorformule... met red bull als fabrieksteam en de titel ieder jaar binnen halen... dat brengt meer geld in het laatje dan teams die door jou hoge prijzen weglopen of omvallen...
Het succes van Red Bull had niks met de motor te maken, maar met de aerodynamica. Kans is groot dat Red Bull nog steeds niet had gewonnen als ze de V8 zouden hebben. De restrictie in de aerodynamica is Red Bulls grootste probleem geweest. De renault was afgelopen jaren niet de sterkste motor.

Leroy

klopt maar het totaal pakket was de afgelopen vier jaar goed !

Miguel

Citaat van: Leroyvdheuvel op 23 december 2014 - 09:18:34
ik denk dat renault graag terug wilt naar de vorige motorformule...

Ik denk het niet:

CitaatIt is already widely known that Renault would have left F1 if the V8 engines had stayed, while Honda would not be coming back in 2015 if the regulations had not changed either.
--Jonathan Noble. http://www.autosport.com/news/report.php/id/113363

Citaat"If we dropped the current format, I can guarantee for sure that manufacturers would not be interested in supplying any other power unit because of the stability and sustainability of the sport and the road relevance of the hybrid technology," Wolff said.

He added: "Renault was very vocal in introducing these engines as a condition to stay in F1 and this is where we are today. All the other things being discussed are just funny."
--Toto Wolff. http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30039736
Peace out yo.

FolkertE

Dat had ik ook ergens gelezen. Mercedes word vaak gezien als de enige fabrikant die deze verandering eiste.