Tijdperk Ecclestone zit er bijna op?

Gestart door Maikel0230, 09 december 2014 - 18:40:22

« vorige - volgende »

Maikel0230

De man heeft jarenlang bij Ferrari gewerkt, het team dat het meest gebruik maakt van politiek binnen de sport.

Denk wel dat hij er het een en ander van af weet, maar of ie er ook mee kan omgaan is inderdaad wel een ander paar mouwen ja.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Tja, bij Ferrari gewerkt... hij was er technisch directeur. De politiek, dat was voor Di Montezemolo en Todt. Die het inderdaad tot FIA-president heeft geschopt.

Ik zeg niet dat Brawn het niet kan hoor, ik wil alleen maar zeggen dat technisch directeur (en even teambaas) zijn een andere business is dan FOM-baas. Dat laatste is toch echt pure business en politiek.

Maikel0230

Nou ja even zou ik niet zeggen, hij is toch pakweg vanaf 2006 tot 2013 teambaas geweest in Brackley, zelfs een tijdlang aandeelhouder (2009-2011).

Maar daar kun je niet echt uit leren of hij bekwaam is de sport te leiden. Denk dat je daar eerder een typetje Horner voor nodig hebt, zo glad als een aal maar hij lijkt me capabel genoeg voor de job, vraag is of hij wel weg wil bij Red Bull.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Brawn is technisch sterk. De manier waarop hij Honda redde voor Brawn was subliem.
Maar hij is toch altijd wat op de achtergrond.

Zie liever Wolff. Die is ook zakelijk zeer sterk, goed in PR, en hij kent de Formule 1 van binnenuit. Daarnaast een liefhebber pur sang.

Flavio zijn naam is besmet. En hebben we iig. de ene boef voor de andere  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Wat ik voornamelijk fijn vind is dat Brawn rust uitstraalt en daarom geen rare beslissingen neemt of gekke uitspraken. Hij is, net als Wolff, wel recht voor z'n raap. Of hij een goed leider is? Bij Brawn vond ik hem ook altijd een prettige man. De uitspraken: "hij is technisch directeur geweest bij FERRARI" vind ik een beetje gek. Brawn heeft in die tijd ook nooit gekke dingen gedaan en misschien heeft hij daar juist geleerd hoe het niet moet.

Daarnaast heeft Brawn genoeg verstand van de sport en zal hij ook absoluut wel weten hoe het spelletje buiten het racen om gespeeld wordt.

Zoals ik al zei, het komt er waarschijnlijk niet van, maar Brawn heb ik altijd erg gemogen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2014 - 18:44:46
Tuurlijk mag Briatore meteen beginnen, zoals Perton zij is de schorsing nietig verklaart door het Franse gerecht.

Maarja, dan ben je een crimineel voor een andere aan het inruilen....

Crimineel is een groot woord, laten we het op Italiaan houden.  ;)

Maar ik denk dat je ook niet netjes moet zijn in zo'n functie, je moet wel uitstralen dat je de baas bent en hard kan zijn. Briatore heeft dat wel.

Perton

Mjah we moeten ook niet de persconferentie van Brawn vergeten waarin de overige teambazen / teamleiders die er zaten een beetje gehakt maakten van de rare beslissing van de FIA om Michelin-banden een paar races voor het einde van het seizoen te verbieden. Daar kwam Brawn in mijn ogen niet goed uit de verf. Nu is dat natuurlijk ruim tien jaar geleden en heeft hij intussen al wat jaren als teambaas achter de rug waarin ie ongetwijfeld veel heeft geleerd. Maar als die persconferentie een indicatie zou moeten zijn, dan toch dat Brawn denk ik niet makkelijk politiek kan lullen. Just my two cents.

Maikel0230

Ziet er naar uit dat het de andere richting uitgaat voor Bernie, hij krijgt zijn postje binnen de F1 permanent terug.

Blijkbaar vond CVC niemand die voldeed of het wou doen.

http://joesaward.wordpress.com/2014/12/18/the-white-flag-goes-up-at-cvc/

Althans dat is wat Joe Saward te melden heeft.

*Zucht*

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Maikel0230

Ik had echt gehoopt dat ze nu eens eindelijk voor een nieuw en vers gezicht gingen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


Kootje

Maar hij moet nu wel z'n macht delen met Luca di Montezemelo en Paul Walsch (CEO-Unilever & FedEx). Nu weet ik niet of dat 'n goede zaak is, maar de alleenheerschappij is dus eindelijk voorbij. Daarbij denk ik dat het slechts uitstel van executie is en hij beide mannen (even oneerbiedig gezegd) mag gaan inwerken, waarna CVC uit één vd twee Bernie's permanente opvolger zal kiezen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 18 december 2014 - 21:01:17
Maar hij moet nu wel z'n macht delen met Luca di Montezemelo en Paul Walsch (CEO-Unilever & FedEx). Nu weet ik niet of dat 'n goede zaak is, maar de alleenheerschappij is dus eindelijk voorbij. Daarbij denk ik dat het slechts uitstel van executie is en hij beide mannen (even oneerbiedig gezegd) mag gaan inwerken, waarna CVC uit één vd twee Bernie's permanente opvolger zal kiezen.
en dan gaan we daar over klagen ;) Misschien niet direct, maar dat komt vanzelf weer. Wil niet zeggen dat het niet terecht kan zijn natuurlijk, maar als bestuurder doe je t zelden goed.

0634

Nou macht delen... Het is misschien wat ingeperkt, zijn macht, maar zoals ik het begrijp blijft Ecclestone gewoon de grote baas, die andere twee zijn nonexecutive bestuursleden. Het plan om Walsh naar voren te schuiven is mislukt, al heeft cvc hem wel in de buurt gehouden, dus voor de toekomst blijft hij in de picture. 

Kootje