Abu Dhabi testsessie 25-26 november 2014

Gestart door gloudiesaurus, 23 november 2014 - 22:29:43

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het seizoen zit erop maar komende week wordt er ook alweer getest  :) Hier alvast een overzicht wie wanneer rijdt.

Mercedes
25-11: Nico Rosberg
26-11: Pascal Wehrlein

Red Bull
25-11: Daniel Ricciardo
26-11: Carlos Sainz jr.

Williams
25-11: Valterri Bottas
26-11: Felipe Nasr

Ferrari
25-11: Raffaele Marciello
26-11: Kimi Raikkonen

McLaren
25-11: Stoffel Vandoorne
26-11: Stoffel Vandoorne

Force India
25-11: Jolyon Palmer
26-11: Spike Goddard

Toro Rosso
25-11: Max Verstappen
26-11: Max Verstappen

Lotus
25-11: Esteban Ocon
26-11: Esteban Ocon

Sauber
25-11: Adderly Fong / Marcus Ericsson
26-11: Adderly Fong / Marcus Ericsson

Caterham
25-11: Will Stevens
26-11: Will Stevens
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Mooi dat Force India en Sauber hun balansen nog even in orde kunnen maken met de testdagen.

gloudiesaurus

Ja geen idee of Ericsson ook al instapt bij Sauber...

En Caterham is ook in Abu Dhabi. Als ik hun was zou ik nog een stoeltje per op bod verkopen  ;)

Ben wel benieuwd naar de McLaren Honda met Vandoorne.

En Max Verstappen natuurlijk bij Toro Rosso.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Bij Mercedes rijd Rosberg iig op de dinsdag. Tenminste ... daar had hij 't tegenover de BBC over.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

BMW.WilliamsF1

Will Stevens gaat iig 2 dagen voor Caterham rijden. Kan ie goed gebruiken na afgelopen weekend. Hij is natuurlijk goed voor de leeuwen gegooid :D

Jehoentelaar

Blijf het leuk vinden voor die jongen. Volgend jaar zal hij er vrijwel zeker niet bij zijn (*klopt af*) en dit doet het toch lekker op een CV.

gloudiesaurus

Sticky gemaakt en Will Stevens toegevoegd.
Leuk dat Caterham nog 2 dagen kan rijden.
Kunnen ze ook de kas nog wat spekken  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En Ericsson rijdt twee dagen voor Sauber, samen met Fong.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik vind het vooral netjes dat ze het met een zowaar enigszins capabele coureur weten te doen. Natuurlijk zijn er tig betere opties dan Will Stevens, maar er hebben de afgelopen paar jaar ook mindere coureurs op de F1-grid gestaan. Hij is een paydriver waar ik mee zou kunnen leven indien Caterham een doorstart weet te maken voor 2015. Net als Nasr.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 18:16:14
Ik vind het vooral netjes dat ze het met een zowaar enigszins capabele coureur weten te doen. Natuurlijk zijn er tig betere opties dan Will Stevens, maar er hebben de afgelopen paar jaar ook mindere coureurs op de F1-grid gestaan. Hij is een paydriver waar ik mee zou kunnen leven indien Caterham een doorstart weet te maken voor 2015. Net als Nasr.

Ik ook. Geluk bij een ongeluk waarschijnlijk. Capabele coureurs met sponsorgeld die beschikbaar is  ;)

Ik heb Mercedes ook toegevoegd aan het lijstje.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Verstappen is in de ochtendsessie gecrasht, volgens Toro Rosso door een probleem met de ophanging



De schade is beperkt en Verstappen word in de namiddag gewoon weer op de baan verwacht.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

BMW.WilliamsF1

Testen gaat verder. Met Max gaat het aardig goed. Heeft al 50 ronden afgelegd vandaag. Helaas met Vandoorne wat minder :( Die Honda wil nog niet aan de praat. Wel lullig voor hem...krijg je de mogelijkheid om 2 dagen te testen, maar rijden gaat hem nog niet worden.

Maikel0230

Nou ja, waarschijnlijk daarom dat ze hem in die auto hebbben gestopt en niet Button of Magnussen ;D


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Resultaten van de tweede testdag met de nieuwe turbomotoren van begin dit jaar:

CitaatUnofficial Wednesday test times from Bahrain:
1. Nico Hulkenberg, Force India, 1m36.880s, 78 laps
2. Fernando Alonso, Ferrari, 1m37.879s, 64 laps
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m37.908s, 74 laps
4. Kevin Magnussen, McLaren, 1m38.295s, 81 laps
5. Sebastian Vettel, Red Bull, 1m40.224s, 14 laps
6. Adrian Sutil, Sauber, 1m40.443s, 82 laps
7. Robin Frijns, Caterham, 1m42.534s, 68 laps
8. Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1m44.346s, 5 laps
9. Romain Grosjean, Lotus, 1m44.832s, 8 laps
10. Felipe Massa, Williams, no time, 5 laps
11. Jules Bianchi, Marussia, no time, 3 laps

Kortom, er waren maar liefst 4 teams die maximaal 8 rondjes gereden hebben. Dat waren teams met een Ferrari-, een Mercedes- en een Renault-motor. Honda zit nu precies in dezelfde fase als de vorige teams, met als grote voordeel voor Honda dat het nu november is en niet februari zoals voor de andere motorenbouwers.