Man van het jaar 2014?

Gestart door Sabai, 23 november 2014 - 21:32:25

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie het beste?

Hamilton
Rosberg
Ricciardo
Bottas
Vettel
Alonso
Button
Massa
Perez
Hulkenberg
Magnussen
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

Kootje

Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 22:17:58
Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 21:44:51
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten excl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
jij was goed in pechstatistiekjes toch?

Wat wil je daarmee zeggen? Dat Vettel zoveel meer pech heeft gehad dan Ricciardo? 3 DNF's tegenover 1 DNF + 1 DQ vind ik anders niet zo'n schokkend verschil. Dat verschil werd toch echt op de baan zelf gemaakt, waar Daniel geen spaan heel hield vd reputatie van Vettel.

Tuesday

#16
Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 05:58:40
Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 22:17:58
Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 21:44:51
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten excl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
jij was goed in pechstatistiekjes toch?

Wat wil je daarmee zeggen? Dat Vettel zoveel meer pech heeft gehad dan Ricciardo? 3 DNF's tegenover 1 DNF + 1 DQ vind ik anders niet zo'n schokkend verschil. Dat verschil werd toch echt op de baan zelf gemaakt, waar Daniel geen spaan heel hield vd reputatie van Vettel.
ik wilde alleen maar zeggen, noem alle pechgevallen of noem er geen 1. In Australie werd Ricciardo idd geDQt, maar Vettel viel daar ook na een paar ronden al uit. En in je Rosberg/Hamilton vergelijk nam je ook kwalificatie mee. Daarnaast mag je ook nog 8 punten aftrekken vanwege de dubbele punten. Zo schokkend is het uiteindelijk allemaal niet. Ricciardo deed het beter, maar relatief gezien en zonder de dubbele punten was er afgezien van Mercedes in alle andere teamduels een groter verschil.

NielsD

Ik heb verschillende coureurs. Bottas, Ricciardo, Hamilton en ook Rosberg.

Bottas: dit jaar is echt zijn ware talent naar boven gekomen, ik had nooit echt door dat hij zo goed zou zijn. Of het kampioen-materiaal is weet ik niet. Maar volgend jaar pakt hij wel zijn eerste overwinning.

Ricciardo: redenen die al eerder genoemd zijn. Heeft Vettel verslagen, heeft als enige de Mercedessen kunnen verslaan en is een supergoeie gast!

Hamilton: Logisch. Wereldkampioen. Heeft het echt goed gedaan dit jaar.

Rosberg: is misschien wel tweede geworden, maar heeft erg goede resultaten geboekt en die vuile trekjes (Monaco, Spa). Daar houd ik wel van. Niet het kaas van je brood laten eten. Ballen tonen.

Maar omdat Hamilton kampioen is, stem ik op hem.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Velen maakten een sterke indruk zoals, vanzelfsprekend, de kersverse wereldkampioen, maar die had slechts 1 tegenstander. En wat te denken van Kvyat en Bottas. Maar echt stunning was Ricciardo. Voor mij de man van het jaar. De Australiër was overal snel, reed strak en gedurfd en stootte zijn (terecht) veelgeprezen teamgenoot genadeloos van zijn voetstuk. Volgend jaar wel oppassen voor Kvyat.

Sphinx

Ook hier meerdere coureurs om uit te kiezen:

- Hamilton, terecht kampioen. Leek er nog even zwaar uit te zien met al die kleine pechmomentjes, maar prima gedaan.
- Bottas, er werd nog wel eens meesmuilend gedaan toen de Fin debuteerde, maar dit jaar brak ie echt door met een abbonement op de derde plaats in de tweede seizoenshelft.

Maar ook mijn stem gaat naar Ricciardo. Wie hem in die vuilnisbak van HRT of die nukkige STR zag rijden zou niet hebben gedacht dat hij nu al Vettel zou verslaan. Ja ok, Vettel had een slechte start in Australië, maar die had Ricciardo ook, toen na de podiumceremonie zijn punten alsnog werden afgepakt. Dat "tough luck" momentje in Maleisië was eigenlijk tekenend. Vettel wilde absoluut niet gehoorzamen aan een teamorder, maar Ricciardo haalde hem toch wel in. Persoonlijk denk ik dat Hongarije en Spa het breekpunt zijn geweest voor Vettel's vertrek, waar Ricciardo ineens twee keer achter elkaar won.

En volgend jaar natuurlijk de lakmoesproef. Ricciardo is kopman, krijgt nu Kvyat naast zich. Benieuwd of ie dan nog steeds zo dominant is of dat we volgend Kyvat als top en Ricciardo als flop wegzetten  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Heel moeilijk om te kiezen, maar puur gevoelsmatig ga ik voor Bottas. Heb genoten van hem dit jaar.

Kootje

#21
Citaat van: Tuesday op 24 november 2014 - 07:27:59
ik wilde alleen maar zeggen, noem alle pechgevallen of noem er geen 1. In Australie werd Ricciardo idd geDQt, maar Vettel viel daar ook na een paar ronden al uit.

Goed, hij lag 12e toen hij uitviel, dus geen puntverlies. Ricciardo verloor er 18, dus +89 voor hem.
Volgende race Maleisië. Ricciardo viel uit vanaf P5, dus 10 punten erbiju is +99 voor hem.
Dan Monaco. Vettel viel uit vanaf P4 wat hem 12 punten kostte. Stand nu +87 voor Ricciardo.
In Oostenrijk viel Vettel wederom uit, dit keer weer eens vanaf P12. Geen puntverlies, dus de stand blijft +87 voor Ricciardo.
En dan Brazilië waar Ricciardo rijdend op P9 het strijdtoneel moest verlaten, dus 2 puntjes erbij maakt +89 voor hem.

Nu durf ik verder niet te zeggen hoeveel beiden nog meer verloren hebben door pech tijdens races waarin ze alleen terugvielen of hoeveel punten meer ze gescoord zouden hebben wanneer ze hun DNF's niet hadden gehad. Dat heb ik niet bijgehouden, maar laten we gemakshalve zeggen, en dan neem ik 'm ruim, dat Vettel daardoor 30 punten meer heeft verspeeld dan Ricciardo. Dan nog zou Ricciardo 59 punten meer gescoord hebben dan dat Vettel zou hebben gedaan. Toegegeven, het maakt het verschil 'n stuk kleiner, maar het blijft ruimschoots. ::)


CitaatDaarnaast mag je ook nog 8 punten aftrekken vanwege de dubbele punten.

Waarom? Deed ik bij Hamilton vs Rosberg ook niet en ik moest toch consequent zijn? Dubbele punten waren toch eerlijk? En dan nog? Wordt het verschil 51 punten. Is dat dan niet ruimschoots? ::)


Citaat
relatief gezien en zonder de dubbele punten was er afgezien van Mercedes in alle andere teamduels een groter verschil.

En reed daar ook 'n 4-voudig en regerend WK rond die het onderspit moest delven dan? ::)




PS: Dit keer zijn ::) inderdaad denigrerend bedoeld. Ik snap namelijk echt niet waarom je iedere keer mijn post eruit moet halen om te bekritiseren en iedere keer weer moeilijk loopt te doen, loopt te mierenneuken over details, terwijl we in grove lijnen dezelfde mening hebben. ::)

Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 22:24:25
Voor mij geen twijfel mogelijk, Ricciardo. Erg overtuigend, in kwalificatie redelijk gelijkwaardig aan Vettel, maar in de races gewoon beter. Je kunt van Vettel vinden wat je wil, maar het is zeker geen koekebakker, er zijn misschien wel excuses, maar verder alle credits naar Ricciardo. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat. De nieuwe Alonso?

Perton

Nu ben ik het verder wel met je eens Kootje, maar volgens mij zijn er behoorlijk wat weekenden geweest waar Vettel door tecnhiscne problemen gewoon power miste of op de een of andere manier gewoon niet voluit kan rijden. Volgens mij was Australië er daar al een van, dus dat hij daar geen puntverlies had... tsja technisch gezien klopt het, maar het lag daar wel wat gecompliceerder dan bij het rechttoe-rechtaan gebeuren van Mercedes. Maar goed, daarvoor haal je ook nog die dertig punten eraf natuurlijk, ik denk dat dat alles bij elkaar wel een net aantal is. Misschien ietsje meer nog, maar dan zit je inderdaad alsnog rond de 50 punten.

Dus dit was alleen even mierenneukerig van mijn kant, verder met je eens dus ;)

Kootje

Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 16:52:12
Dus dit was alleen even mierenneukerig van mijn kant, verder met je eens dus ;)

Maar van jou kan ik het hebben, en niet omdat je het toevallig met me eens bent. ;)

Tuesday

In dit specifieke geval vind ik het gewoon vreemd om alleen die DQ aan te halen. Ik vind dat vrij essentieel, maar als jij het mierenneuken vind, prima. Volgens mij neuk je zelf ook een hele hoop mieren zo over een heel seizoen. Verder was het allemaal niet zo schokkend hoor. Een forum is toch juist bedoeld om op elkaar te reageren? En ja, ik vind het corrigeren voor dubbele punten wel zo eerlijk.