Cijfer voor het Seizoen

Gestart door Gerard, 23 november 2014 - 21:23:36

« vorige - volgende »

welk cijfer geef je het F1 seizoen 2014?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
2 (11.1%)
7
12 (66.7%)
6
3 (16.7%)
5
0 (0%)
4
1 (5.6%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Jehoentelaar

Ik weet niet helemaal waar ik het kan posten, maar onderstaand grafiekje van F1Technical vergelijkt de dominantie van Mercedes dit jaar met de laatste vijf Red Bulls en de 'ultimate score' (elke race een 1-2).


Matthijs

Tja, de dominantie van Red Bull kwam tijdens de meest dominante jaren vooral van Vettel en niet van Webber. Dus dat trekt de boel een beetje scheef. Maar wel mooi grafiekje.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 24 november 2014 - 07:01:18
Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 05:52:34
CitaatMaar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten,

Hoho .... dat zei ik niet hè?

Ik zei dat het geen seizoen is dat me lang bij zal blijven, geen bijzonder seizoen dus. Ik zei niet dat ik 'm snel wil vergeten, zoals bij een waardeloos seizoen dus. Zie je het verschil? :P
hij zegt ook niet wat jij zegt, hij zegt alleen wat hijzelf vind en dat is idd in tegenstelling met wat jij zei ;)

Nee .... in tegenstelling tot betekend in deze toch echt dat ik het 'n seizoen om snel te vergeten vond. Anders is het namelijk geen tegenstelling, maar gewoon 'n afwijkende mening. Had hij nu gezegd: In tegenstelling tot Kootje zal ik dit seizoen niet snel vergeten, dan klopt het.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 17:17:08
Citaat van: Tuesday op 24 november 2014 - 07:01:18
Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 05:52:34
CitaatMaar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten,

Hoho .... dat zei ik niet hè?

Ik zei dat het geen seizoen is dat me lang bij zal blijven, geen bijzonder seizoen dus. Ik zei niet dat ik 'm snel wil vergeten, zoals bij een waardeloos seizoen dus. Zie je het verschil? :P
hij zegt ook niet wat jij zegt, hij zegt alleen wat hijzelf vind en dat is idd in tegenstelling met wat jij zei ;)

Nee .... in tegenstelling tot betekend in deze toch echt dat ik het 'n seizoen om snel te vergeten vond. Anders is het namelijk geen tegenstelling, maar gewoon 'n afwijkende mening. Had hij nu gezegd: In tegenstelling tot Kootje zal ik dit seizoen niet snel vergeten, dan klopt het.
ik vind het mierenneuken. In mijn ogen klopt het gewoon

Kootje

Tsja ... ik lees net dat ik dat over 'n heel seizoen heel vaak doe. ;)

Maar goed ... mierenneuken of niet, taaltechnisch is er 'n duidelijk verschil. In tegenstelling tot, betekend nu eenmaal dat je de tegenovergestelde mening hebt, niet 'n afwijkende. Dat dat in jouw ogen hetzelfde is, is prachtig, maar dan zien jouw ogen het toch echt verkeerd. Geeft verder niet, de post was sowieso al niet voor jouw ogen bedoeld, maar aan Jozef gericht. ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 17:24:20
Tsja ... ik lees net dat ik dat over 'n heel seizoen heel vaak doe. ;)

Maar goed ... mierenneuken of niet, taaltechnisch is er 'n duidelijk verschil. In tegenstelling tot, betekend nu eenmaal dat je de tegenovergestelde mening hebt, niet 'n afwijkende. Dat dat in jouw ogen hetzelfde is, is prachtig, maar dan zien jouw ogen het toch echt verkeerd. Geeft verder niet, de post was sowieso al niet voor jouw ogen bedoeld, maar aan Jozef gericht. ::)
in tegenstelling tot de rest van je post vind ik dat je met die laatste zin wel een punt hebt, dus ik zal er over ophouden. Had er ook niet over moeten beginnen, excuus.

Jozef

Het is inderdaad mierenneuken en volgens mij klopt het gewoon wat ik zeg. Ik vind het een seizoen om niet snel te vergeten. Jij vindt het geen seizoen om niet snel te vergeten, want je zegt zelf later nog een keer dat je het geen bijzonder seizoen vond. Dat is dus een tegenstelling. Ik zeg daarmee niet dat jij het een waardeloos seizoen vond.

En over op de orde van de dag...

Fietser

De racegeluiden waren ronduit armoedig, maar verder was het een tof seizoen. Ik zeg: een dikke 7 na een puntje aftrek vanwege de sound. Natuurlijk was het niet ultiem spannend door de dominantie van Mercedes, maar overall viel er m.i. genoeg te genieten.
Iets anders.
Wat ik niet snap is de loze term 'episch' die ik hierboven nogal eens tegenkom i.v.m. superseizoenen in het verleden. 2014 is dat volgens velen beslist niet. Best mogelijk hoor, maar bestonden die zgn. epische jaren echt of was het meer iets persoonlijks en daarmee subjectief? Waren de gevechten in andere jaren echt zo veel beter dan nu, vraag ik me af. Waren de duels Senna-Prost, Stewart-Rindt, Phil Hill-Von Trips, Piquet-Mansell, Schumacher-Hakkinen echt zo veel spannender dan Hamilton-Rosberg of Vettel-Alonso? Volgens mij zaten daar vooral vele oersaaie races tussen en was het meer de hang naar romantiek (niet zelden naar de 'beginjaren' van veel fans) dan een objectieve weergave van het racegebeuren in die zgn. epische jaren vol strijd, glorie, ruzies, dood en verdriet. Het is maar wat men wil zien. De strijd tussen Lauda en Hunt was bijvoorbeeld echt niet zo boeiend als de speelfilm ons wil laten geloven. Menigeen zou anno nu in slaap vallen bij de epische jaren van toen... Ik geef toe dat de YouTubefilmpjes van menig klassiek duel hartverwarmend zijn, maar wie hele races terugkijkt weet beter. Wat natuurlijk wel veel 'epischer' was, was het geluid. En daarmee ben ik weer terug bij mijn begin.

Sabai

Het is puur persoonlijk lijkt mij en voor welk team / coureur je bent.Zo vind ik de jaren die als treintje rijden word bestempeld niet saai.En de DRS inhaal acties weer wel.

0634

Citaat van: Fietser op 25 november 2014 - 11:38:57
Waren de gevechten in andere jaren echt zo veel beter dan nu, vraag ik me af. Waren de duels Senna-Prost, Stewart-Rindt, Phil Hill-Von Trips, Piquet-Mansell, Schumacher-Hakkinen echt zo veel spannender dan Hamilton-Rosberg of Vettel-Alonso?

In slagvolgorde: Ja - weetniet - weetniet - Ja - nee.

Maikel0230

Paar dagen gewacht om een beter doordacht oordeel te kunnen vellen en ik kom op een 7.

Niet top, geen flop, gewoon solide.

Natuurlijk zal ik mij dit jaar vooral herinneren als het eerste jaar van de herinvoering van de Turbo's en ik moet zeggen aangenaam verrast te zijn. Ik heb met het motorgeluid leren leven maar men mag gerust afkomen met oplossingen om het te verbeteren. Dan natuurlijk nog het ongeluk van Bianchi, dat heeft toch indruk gemaakt, ik ben geboren in '94 dus ik heb het ongeluk van Senna nooit meegemaakt maar die zondag vreesde ik het ergste.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

een 6, misschien een 6,5. Natuurlijk was er strijd om P1, maar na Spa was de angel er toch wel een beetje uit. Hopelijk schuift het veld lekker in elkaar de komende jaren. En zien we die mooie gevechten die we nu af en  toe in het middenveld zien, wat verder naar voren. Verder hoeft er wat mij betreft niet veel te veranderen.

Jozef

Na Spa de angel eruit? Toen stond Rosberg met een kloofje aan de leiding, pas een paar races later kwam Hamilton er eindelijk overheen. :/

Perton

#28
Ik snap Tuesday ergens wel. Na Singapore was het momentum steeds meer naar Hamilton aan het gaan en denk ik dat de meeste mensen er wel vanuit gingen dat hij de titel ook wel zou binnenslepen, behalve misschien wat gehinderd door de dubbele punten.

Nu is Singapore niet Spa, maar tussen die races begon het momentum wel te verschuiven denk ik. In hindsight was Spa dan de ommekeer, maar tijdens het seizoen vond dat natuurlijk inderdaad wel een paar races later plaats, daar heb jij gelijk in.

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 november 2014 - 22:44:55
Ik snap Tuesday ergens wel. Na Singapore was het momentum steeds meer naar Hamilton aan het gaan en denk ik dat de meeste mensen er wel vanuit gingen dat hij de titel ook wel zou binnenslepen, behalve misschien wat gehinderd door de dubbele punten.

Nu is Singapore niet Spa, maar tussen die races begon het momentum wel te verschuiven denk ik. In hindsight was Spa dan de ommekeer, maar tijdens het seizoen vond dat natuurlijk inderdaad wel een paar races plaats, daar heb jij gelijk in.
iets in die richting idd. Het bleef wel spannend, maar toch op en andere manier. Rosberg speelde zijn troef gewoon op een totaal verkeerd moment uit en na Singapore was het wel duidelijk dat het heel moeilijk ging worden. t is misschien makkelijk praten achteraf, maar ik vind het jammer dat de strijd niet tot een climax kwam.