Cijfer voor het Seizoen

Gestart door Gerard, 23 november 2014 - 21:23:36

« vorige - volgende »

welk cijfer geef je het F1 seizoen 2014?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
2 (11.1%)
7
12 (66.7%)
6
3 (16.7%)
5
0 (0%)
4
1 (5.6%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Gerard

Zo.. het F1 seizoen 2014 zit erop. Bij de rijders was het tot de laatste race een intense titelstrijd  (met een terechte winnaar).. bij de constructeurs Was het echter al snel een "No brainer" wie die strijd ging winnen..
het hele jaar zo doornemen, met de stille motoren,ERS DRS etc...welk cijfer geef jij het  seizoen 2014?

Sabai


Kootje

Ik denk, als ik het cijfer dat ik alle races gegeven heb bij elkaar optel en weer deel door 19, dat ik gemiddeld zo'n 7 heb gegeven, dus bij deze. Geen seizoen dat me nog lang bij zal blijven, maar met genoeg mooie races om toch 'n ruime voldoende te geven.

BMW.WilliamsF1

Een 7. Gelukkig een andere kampioen dan de afgelopen jaren. Kampioenschap ging tot de laatste race. Paar leuke races. Alleen dat geluid :(

Op zich wel een leuk seizoen geweest. Op naar 2015 :)

gloudiesaurus

Leuk seizoen. Niet super spectaculair. Maar toch beter dan de jaren ervoor.

Het ging tot de laatste race. Alleen jammer van de penisneuzen en het geluid van de motoren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo


0634

7. Wel een leuk seizoen. Niet episch. Wel leuk. Goed duel om de titel, soms ook over de rand en dat mag ik dan weer wel. Ook wel wat vlakke races uiteraard. Vandaag was het de beroemde nachtkaars, was dit een toprace geweest, tja, dan was het een 8 geworden. Nu dus niet.

Perton

Hier en daar prima races om de overwinningen ook, drama bij titelkandidaten gedurende het seizoen, controverse meteen in de eerste race met dat fuel flow-gebeuren, Bottas en Ricciardo die opstaan als de jongens van de nieuwe generatie, ik heb er wel van genoten eigenlijk.

Een epische strijd om de titel is het niet geweest, dus ik hou het op een 7.

Franky R.

Plus:


- Hamilton kampioen... ;D
- Het gaat weer om rijvaardigheid ipv aero netjes afstellen. Minder grip, dus auto's rijden niet meer als op rails
- Geen dominantie van één coureur. Toch een mooi teamduel, al was het geen Senna vs Prost
- Middenveld zat dicht bij elkaar
- Turbo's bleven toch redelijk heel


Min:


- Het geluid, jeetje. Ik was in Spa op de zaterdag en schrok toch echt, hoor! De Ferrari viel mee, maar de rest...Een jongetje stond te kijken zonder zijn gehoorbescherming op, waar deze bij de GP2 nog om zijn oortjes stond. Zegt genoeg dacht ik
- Fuel Flow-meter. Zo'n onzin! Laat een coureur lekker zelf beslissen. Past prima bij het verbod op info per radio
- Bernie Ecclestone kon zich vrij kopen....van verdenking op omkoping. De rechtspraak is ziek  ::)
- Sochi Poetin, moet ik nog meer zeggen?
- Financieel geharrewar omtrent Caterham en Marussia
- De klap van Bianchi had ik graag ook liever niet gehad


Normaal een zeven, maar vanuit journalistiek oogpunt een acht. We hebben aardig wat geschreven over de actie naast de baan. :P


Jozef

Het was minder leuk dan topjaren à la 2007, 2008, 2010, 2012.
Maar het was leuker dan jaren als 2002, 2004, 2009, 2011, 2013.

Ik denk dat een 7 of 8 een correct cijfer is. Begin van een nieuw tijdperk in de F1, een aantal absolute topraces gezien (Bahrein, Hongarije), twee nieuwe gezichten die de status van topcoureur beginnen te claimen (Ricciardo, Bottas), oude gezichten die roemloos ten onder gaan (Vettel, Räikkönen), drama en strijd op en naast de baan.

Als grote minpunten de crash van Bianchi en de figuurlijke crash van Caterham en Marussia. En ook wel het mindere geluid.

Maar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten, dankzij de titelstrijd tussen Hamilton en Rosberg. Het enige dat écht ontbrak, was een strijd tussen verschillende teams. Maar de Mercedes-jongens hebben ons goed weten te vermaken.

Conclusie: een 7 is te weinig, ik ga voor een 8!

Kootje

CitaatMaar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten,

Hoho .... dat zei ik niet hè?

Ik zei dat het geen seizoen is dat me lang bij zal blijven, geen bijzonder seizoen dus. Ik zei niet dat ik 'm snel wil vergeten, zoals bij een waardeloos seizoen dus. Zie je het verschil? :P

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 05:52:34
CitaatMaar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten,

Hoho .... dat zei ik niet hè?

Ik zei dat het geen seizoen is dat me lang bij zal blijven, geen bijzonder seizoen dus. Ik zei niet dat ik 'm snel wil vergeten, zoals bij een waardeloos seizoen dus. Zie je het verschil? :P
hij zegt ook niet wat jij zegt, hij zegt alleen wat hijzelf vind en dat is idd in tegenstelling met wat jij zei ;)

Jehoentelaar

7, om de gegeven redenen. Het seizoen was achteraf misschien een tikje aan de lange kant omdat Mercedes heel snel afstand nam van de rest, maar dat is geen kritiek want het is een logisch gevolg van hoe zaken zich ontwikkelen.

robbert

Citaat van: Tuesday op 24 november 2014 - 07:01:18
Citaat van: Kootje op 24 november 2014 - 05:52:34
CitaatMaar in tegenstelling tot Kootje vond ik het wel een seizoen om niet snel te vergeten,

Hoho .... dat zei ik niet hè?

Ik zei dat het geen seizoen is dat me lang bij zal blijven, geen bijzonder seizoen dus. Ik zei niet dat ik 'm snel wil vergeten, zoals bij een waardeloos seizoen dus. Zie je het verschil? :P
hij zegt ook niet wat jij zegt, hij zegt alleen wat hijzelf vind en dat is idd in tegenstelling met wat jij zei ;)

ja dat is toch ook volgens mij een verschil

Hamilton#44

#14
Een 7, het was voldoende maar niet epic ofzo.

Het wordt allemaal wel heel kunstmatig, merk toch dat een inhaalactie mij weinig meer doet met DRS en bandenverschillen enzo.
Wat dat betreft gaan we toch echt de verkeerde kant op denk ik. Ik zie liever 1 inhaalactie puur op kunde dan 25 acties op basis van DRS/banden.

Kwaliteit is wat mij betreft belangrijker dan kwantiteit.

Motorisch gezien, tja, als TV kijker boeit me dat niet zo maar hoef nu niet meer er heen ofzo. Dat is wel klaar nu.